De Tesla thread

We kunnen wel alvast het HLN artikel al voorspellen op de dag van registratie voor de premie:

"Heel wat EV-kopers voelen zich bedot door de regering"
We spraken met Patrick die registratie nummer 4001 had:...

We kunnen wel alvast het HLN artikel al voorspellen op de dag van registratie voor de premie:

"Heel wat EV-kopers voelen zich bedot door de regering"
We spraken met Patrick die registratie nummer 4001 had:...
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Als je facebook comments mag geloven, wilt geen enkele particulier een EV want elektriciteit is duur, 400km range is niet genoeg voor rond te kerktoren te rijden en ocharm die kindjes in Afrika.
Hopelijk zijn er toch een paar slimme Vlamingen die beroep gaan doen op de premie. Met zo'n Model Y voor 35k heb je dan wel heel veel bang for the buck.

Als iemand meer nieuw heeft over de premie en aankoop onder commv, hoor ik het graag.
Zal pas in februari meer zeker zijn, als raad van state hun "advies" heeft gegeven, kan nog vele kanten uit lijkt mij. Als je het naleest zie je dat ze de voorwaarden nog kunnen veranderen (maw, lager/hoger min- of max-bedrag, lager/hoger bedrag per auto, extra voorwaarden qua gewicht of whatever -> zie BIV in Wallonië vanaf 2025...) Mocht ik zéker zijn van die 5k, hadden we wss al besteld, maar ben (heel/te) voorzichtig op dat vlak.

Zal pas in februari meer zeker zijn, als raad van state hun "advies" heeft gegeven, kan nog vele kanten uit lijkt mij. Als je het naleest zie je dat ze de voorwaarden nog kunnen veranderen (maw, lager/hoger min- of max-bedrag, lager/hoger bedrag per auto, extra voorwaarden qua gewicht of whatever -> zie BIV in Wallonië vanaf 2025...) Mocht ik zéker zijn van die 5k, hadden we wss al besteld, maar ben (heel/te) voorzichtig op dat vlak.

Exact hetzelfde verhaal hier.
Ik ga komende zaterdag eens naar Tesla Brugge om nog eens een testrit te doen en de wagen te bekijken vanbinnen. Ik ga het daar nog eens navragen of zij al meer weten ivm de regelgeving daarrond. Ik hoor dan ook nog eens bij mijn boekhouder of hij al iets meer weet.

(@stevedotbe ik hou je op de hoogte als ik iets meer weet. Ik ben namelijk hetzelfde van plan CommV + EV)

Exact hetzelfde verhaal hier.
Ik ga komende zaterdag eens naar Tesla Brugge om nog eens een testrit te doen en de wagen te bekijken vanbinnen. Ik ga het daar nog eens navragen of zij al meer weten ivm de regelgeving daarrond. Ik hoor dan ook nog eens bij mijn boekhouder of hij al iets meer weet.

(@stevedotbe ik hou je op de hoogte als ik iets meer weet. Ik ben namelijk hetzelfde van plan CommV + EV)
mag je hier ook gewoon posten ;-)

De Juniper Model Y is ook al gespot

1705403653879.png

Originele levering van de Tesla bij bestelling was 18-24 januari.
Ondertussen levering moeten bevestigen en kon 29 januari pas als eerste dag aanduiden. Is uiteindelijk de 31e geworden :p

Ondertussen levering moeten bevestigen en kon 29 januari pas als eerste dag aanduiden. Is uiteindelijk de 31e geworden :p

7 dagen vertraging? Ik zou niet akkoord gaan.

Groetjes, een Kia bestelling :unsure:

7 dagen vertraging? Ik zou niet akkoord gaan.

Groetjes, een Kia bestelling :unsure:
Ik besef goed hoor dat het voor een nieuw voortuig nog altijd ontzettend snel is. Wou gewoon maar even melden dat wat er in eerste instantie gemeld wordt, niet volledig klopt.

Ik besef goed hoor dat het voor een nieuw voortuig nog altijd ontzettend snel is. Wou gewoon maar even melden dat wat er in eerste instantie gemeld wordt, niet volledig klopt.

Ik doe het nooit meer, een auto bestellen met een levertermijn langer dan 3 maand. Bij de volgende zal het bij de dealer zijn: "kunt gij volgende maand leveren? nee? dan ga ik me wel een Tesla uit hun stock halen."

Was bij mij ook zo deze zomer toen ik op 12 juli bestelde. Auto op de voorraad pagina besteld die al op de boot zat en onderweg naar België was. Levertermijn was 17-27 juli geloof ik. Werd uiteindelijk 2 augustus. Maar ik denk niet dat het ergens sneller ging op die moment. Toen ik ging luisteren bij Volvo en BMW was de levertermijn minimaal 1 jaar.

Pff de Model Y terug gezakt in prijs, slecht voor mijn herverkoopwaarde.
Model Y was prijs-kwaliteit al de beste deal, maar nu er nog eens 400km af is, moet je toch echt bijna gek zijn om een ander model te kopen van 50-55k. Boven de 70k zijn er natuurlijk terug mooiere dingen te krijgen

Model Y was prijs-kwaliteit al de beste deal, maar nu er nog eens 400km af is, moet je toch echt bijna gek zijn om een ander model te kopen van 50-55k. Boven de 70k zijn er natuurlijk terug mooiere dingen te krijgen
Zou me niet teveel zorgen maken. Tesla kan nu stunten met de prijs omdat het eind serie is. Als de Juniper er aan komt gaan ze de prijs terug optrekken. Zie hoe het met model 3 was deze zomer. Voor 41k kon je er ene kopen. Nu terug normale prijzen en geen kortingen voor de premie.

Als de Juniper terug 48k kost, dan gaat je uw model Y 2023 terug met normale afschrijving kunnen verkopen.

Zou me niet teveel zorgen maken. Tesla kan nu stunten met de prijs omdat het eind serie is. Als de Juniper er aan komt gaan ze de prijs terug optrekken. Zie hoe het met model 3 was deze zomer. Voor 41k kon je er ene kopen. Nu terug normale prijzen en geen kortingen voor de premie.

Als de Juniper terug 48k kost, dan gaat je uw model Y 2023 terug met normale afschrijving kunnen verkopen.

In het artikel staat dat de nieuwe 3 aan dezelfde prijs staat als de vorige toen die fin carriere was.

Of de facelift ook aan 43.970€ de showroom zal buiten rijden is nog niet geweten. De kans zit er wel in aangezien de Model 3, bij de introductie van de facelift in september 2023, ook gewoon z’n oude prijs behield.

mag je hier ook gewoon posten ;-)

Ik zie dat het artikel op de website van de vlaamse overheid is aangepast.
Nu spreken ze overal over: "De premie is gericht naar particulieren, vzw’s en aanbieders van deelmobiliteit."

Pech dus...no need om dus te kijken voor een wagen onder de 40k als je een eenmanszaak/commV bent.
Mischien dan toch kijken voor de Model Y maar dan de LR

Is wel eigen aan een auto zeker, in het bijzonder wanneer er een nieuw model aankomt.
Iedereen wilt ook liever de laatste BMW / Mercedes / Audi dan het voorlaatste model, op het moment dat daar een nieuw model uitkomt zal het vorige model ook zakken in restwaarde.
Had het zelf ook liever de andere kant zijn uitgaan voor mijn doorverkoopwaarde of beter nog mijn aankoop uitgesteld, maar we hadden het ergens wel kunnen verwachten zeker :D. Als de restwaarde binnen enkele jaren tegenvalt rij ik hem wel zelf op, nu ook niet zo een straf.

Nu spreken ze overal over: "De premie is gericht naar particulieren, vzw’s en aanbieders van deelmobiliteit."

Pech dus...no need om dus te kijken voor een wagen onder de 40k als je een eenmanszaak/commV bent.
Mischien dan toch kijken voor de Model Y maar dan de LR
Leek mij ergens wel vreemd dat ze elektrische bedrijfswagens meer gingen stimuleren, het is meestal al maar de enige optie die er nog is. Het stimuleren doen ze eigenlijk al door de andere opties minder interessant te maken.

Terug
Bovenaan