De Tesla thread

Omdat dat standaard zo ingesteld is. Je moet andere chargers openzetten. Vergeet ook niet je wagen te koppelen aan je ABRP account, dan krijg je dynamische begeleiding.

Je kan in ABRP instellen welke laadpassen je hebt. Dan gaat die ook die palen er in steken.

Heb de laadpas er inderdaad ingezet. Morgen de auto eens koppelen inderdaad. Merci voor de tips!

Over de auto zelf: Dikke file op de ring in Brussel terwijl hij aan het calibreren was. Vanaf de E19 smooth sailing. Zalige auto!

Afgelopen vrijdag de auto gaan afhalen. Zalig voertuig. Ook veel ruimer dan mijn Peugeot 2008 en dat was al een grote verbetering na mijn Seat Ibiza en ervoor een Opel Corsa 😅

received_711068441116774.jpeg

Gisteren mijn Model Y gaan ophalen in Hasselt.
De wagen stond in een donker hoekje, dus eerst even goed nagekeken op eventuele beschadigingen/krassen. Daar is me niets opgevallen, maar bij thuiskomst wel quasi direct een relatief kleine kras van 8cm opgemerkt op de stijl naast de achterruit.
Kan ik dit nog melden voor herstelling of wordt er geen gevolg aan gegeven ?

Bij afhaling had de wagen 20% batterij, dus mocht ik ook al direct naar een supercharger navigeren.
De klantenservice vond ik maar niets. Hier aub tekenen voor ontvangst, de handleiding staat op het scherm en als je klaar bent mag je gewoon wegrijden. Ciao...

Voor de rest wel een zalige wagen. Dit is mijn eerste elektrische wagen dus het is even aanpassen. Ook de talloze instellingen en touchscreen bediening zal nog wat tijd in beslag nemen om gewoon te worden.

De wagen stond in een donker hoekje, dus eerst even goed nagekeken op eventuele beschadigingen/krassen. Daar is me niets opgevallen, maar bij thuiskomst wel quasi direct een relatief kleine kras van 8cm opgemerkt op de stijl naast de achterruit.

Bij afhaling had de wagen 20% batterij, dus mocht ik ook al direct naar een supercharger navigeren.
De klantenservice vond ik maar niets. Hier aub tekenen voor ontvangst, de handleiding staat op het scherm en als je klaar bent mag je gewoon wegrijden. Ciao...

Voor de rest wel een zalige wagen. Dit is mijn eerste elektrische wagen dus het is even aanpassen. Ook de talloze instellingen en touchscreen bediening zal nog wat tijd in beslag nemen om gewoon te worden.
Toen ik mijn wagen ging afhalen zei de medewerker bij Tesla Drogenbos dat je 170 km of 7 dagen de tijd had om schade door te geven. Hij zei wel dat dit via mail moest gebeuren.

Heerlijk toch, geen uitleg over de wagen die je waarschijnlijk al goed kent aangezien de vele reviews en testrit.

Heerlijk toch, geen uitleg over de wagen die je waarschijnlijk al goed kent aangezien de vele reviews en testrit.
En je krijgt op voorhand ook instructiefilmpjes opgestuurd die je kan bekijken. Ik vond het bevrijdend, eindelijk niet eerst verplicht een halfuur naar een saaie uitleg luisteren 😁

Je kan lakschade melden tot 160km (100 mijl) of xx aantal uur. Geen idee hoeveel het was, maar doe het gewoon vandaag. Dan zit je nog binnen de 24h en kunnen ze zeker nergens lastig over doen. Gewoon service ticket openen in de app.

Vraagje aan de tesla rijders.
Staat er een 0 regeling voor de lichten op deze wagens?zoals op elke normale wagen vroeger?

2 teslas tegengekomen die afgekeurd waten op de keuring en de lichten stonden telkens veel te laag?

Vraagje aan de tesla rijders.
Staat er een 0 regeling voor de lichten op deze wagens?zoals op elke normale wagen vroeger?

2 teslas tegengekomen die afgekeurd waten op de keuring en de lichten stonden telkens veel te laag?
Je kan deze zelf verhogen/aanpassen in het menu. Stonden by my volgens keuring ook te laag, maar wel ter plaatse mogen aanpassen.

Ik las onlangs dat een SR eigenlijk de meest betrouwbare model 3 is. Klopt die bewering? Indien ja, wat is de reden dan dat een dual motor / long range minder betrouwbaar zou zijn?
Ik heb het specifiek over de 'vorige' model 3, niet de highland.

Ik las onlangs dat een SR eigenlijk de meest betrouwbare model 3 is. Klopt die bewering? Indien ja, wat is de reden dan dat een dual motor / long range minder betrouwbaar zou zijn?
Ik heb het specifiek over de 'vorige' model 3, niet de highland.
Zeg je het daarmee zelf al niet? Als al de rest gelijk is: 1 motor minder = 1 motor minder die problemen kan geven, een kleinere batterij = minder cellen die problemen kunnen geven.

Ik weet niet of het zo straight forward is :-). 't Is een open vraag van een leek. Geen idee of er nog zaken zijn zoals vb draagarmen die mss ook sneller slijten ofzo. Geen idee of het "zo simpel" is om zo te redeneren.

Slijtage-onderdelen die moeten vervangen worden hebben op zich niets met betrouwbaarheid te maken imho.
Ook waar, maar de vraag mag ruim geïnterpreteerd/beantwoord worden. Dus hier vind'k het niet erg om alles wat in je hoofd komt neer te schrijven. Voor ons is een SR genoeg, maar als je 2dehands kijkt, liggen de prijzen behoorlijk dicht bij elkaar, waardoor je mss toch een LR zou kunnen overwegen.

Terug
Bovenaan