Au79
Well-known member
Goed punt!Alleen… iedereen kent hem intussen wel. Kan je hem geloven op zijn woord?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goed punt!Alleen… iedereen kent hem intussen wel. Kan je hem geloven op zijn woord?

Nonkel Elon heeft zijn bonus binnen, maar het zou me niet verbazen mocht het aandeel van Tesla na de volgende kwartaalcijfers nog wat verder zakken.Nonkel Elon heeft vorige week gezegd dat die Model Y update er dit jaar niet meer komt.
Nieuwprijs 50 kEUR ofzo? Dus op 2 jaar relatief weinig verlies? (in zoverre die inruilwaarde klopt natuurlijk)Ik heb uit nieuwsgierigheid eens de inruilwaarde van mijn YLR opgevraagd:
Inruilvoertuig
2022 Tesla Model Y
Model Y Long Range AWD
Geschatte inruilwaarde
€ 42.900
helaas, ik heb net gekocht voor de grote prijsverlaging, aankoopprijs was nog 68k. (2 maand nadien was het nog 56k)Nieuwprijs 50 kEUR ofzo? Dus op 2 jaar relatief weinig verlies? (in zoverre die inruilwaarde klopt natuurlijk)
Het gaat over een LR, die kan je niet krijgen met de premie.Met die Vlaamse premie kan je een nieuwe kopen voor 35k.
Het zou me verbazen dat je een occasie voor meer dan 30k kan slijten.
Ja true, het zal iets meer zijn. Maar ik denk niet dat veel mensen +10k daarvoor zullen opleggen. Die premie haalt heel de occasie markt onderuit.Het gaat over een LR, die kan je niet krijgen met de premie.
Bwa, een nieuwe kopen is ook goedkoper geworden he. Met een klein beetje opleg heeft hij weer een nieuwe.Dus .. als de huidige inruilwaarde klopt, verloor de Tesla zo'n 1000 euro per maand aan waarde (rekenen op 24m)
Ik hoor diezelfde verhalen trouwens bij andere Tesla-eigenaars ook. Prijzen zijn een rollercoaster (hoewel eerder naar beneden), waardoor je een auto kopen bijna als een vliegticket moet bekijken (dynamische prijszetting)

Eentje met premie aan 35k zal na 24m nog wel meer waard zijn dan 11k, of moet zijn dat die perte totale isDus .. als de huidige inruilwaarde klopt, verloor de Tesla zo'n 1000 euro per maand aan waarde (rekenen op 24m)
Ik hoor diezelfde verhalen trouwens bij andere Tesla-eigenaars ook. Prijzen zijn een rollercoaster (hoewel eerder naar beneden), waardoor je een auto kopen bijna als een vliegticket moet bekijken (dynamische prijszetting)

En een nieuwe LR kost 49 k€. Ik kan me ook niet inbeelden dat je voor een twee jaar oude model Y nog zoveel geld krijgt.Met die Vlaamse premie kan je een nieuwe kopen voor 35k.
Het zou me verbazen dat je een occasie voor meer dan 30k kan slijten.
Hangt echt af van in welke richting de prijzen evolueren van de wagens en welke vernieuwingen er uit komen.Wat gaat een Tesla Model Y RWD (dus "short range") binnen 2 jaar waard zijn? Ik denk echt gemakkelijk nog 28.000 euro.
De verkoop valt nu al dik tegen, wat gaat dat zijn als ze de prijs verhogen én die premie valt weg...Die premie gaat ook niet blijven hé, da's natuurlijk maar tijdelijk.
Geen idee, maar ik heb de indruk dat heel EV land in diezelfde trend zit? En de meeste aankopen gebeuren niet door particulieren denk ik, dus dat zal wel meevallen.De verkoop valt nu al dik tegen, wat gaat dat zijn als ze de prijs verhogen én die premie valt weg...