Dat automatisch sturen heb ik één keer geprobeerd, maar ergerde me mateloos aan hoe slecht het werkte om van rijstrook te wisselen. Dus uiteindelijk uit gezet.Heb jij dan nog nooit auto pilot gebruikt als dat uit stond?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat automatisch sturen heb ik één keer geprobeerd, maar ergerde me mateloos aan hoe slecht het werkte om van rijstrook te wisselen. Dus uiteindelijk uit gezet.Heb jij dan nog nooit auto pilot gebruikt als dat uit stond?![]()
Je kan toch nog altijd manueel wisselen van rijstrook?Dat automatisch sturen heb ik één keer geprobeerd, maar ergerde me mateloos aan hoe slecht het werkte om van rijstrook te wisselen. Dus uiteindelijk uit gezet.
Dan schakelt hij autopilot uit dacht ik, waardoor je regeneratief begint te remmen?Je kan toch nog altijd manueel wisselen van rijstrook?
Ik gebruik automatisch sturen heel veel eigenlijk.
ik heb geen EAP, maar als ik m’n pinker opzet gaat automatisch sturen uit. Cruise control blijft wel werken, dus hij remt niet en houdt dezelfde snelheid aan.Dan schakelt hij autopilot uit dacht ik, waardoor je regeneratief begint te remmen?
Het was in ieder geval geen positieve ervaring die keer dat ik het testte.
Binnen een tiental dagen ben ik de EAP toch kwijt, zal het niet echt missen.ik heb geen EAP, maar als ik m’n pinker opzet gaat automatisch sturen uit. Cruise control blijft wel werken, dus hij remt niet en houdt dezelfde snelheid aan.
Nadat ik van vak veranderd ben, moet ik dan opnieuw automatisch sturen aanzetten.
Met EAP kan je manueel van vak vanderen zonderen dat automatisch sturen opnieuw moet activeren.
1) is dat echt nodig : jaBinnen een tiental dagen ben ik de EAP toch kwijt, zal het niet echt missen.
Ik vroeg me wel nog af hoe het zit met de LFP batterij en opladen tot 100%. Tesla beveelt aan éénmaal per week tot 100% op te laden, maar is dat echt nodig? Geldt de algemene regel ook niet voor LFP dat de batterij het zwaarder te verduren krijgt als die enkele dagen stilstaat met een lading boven de 80%?
Niet per se voor het gezond houden, maar het batterij management systeem heeft het heel lastig om te weten hoeveel procent er nu exact in de batterij zit bij een LFP. Dus tot 100% laden kalibreert dat systeem weer.2) volgens hetgeen ik verstaan heb heeft die die oplading tot 100% nodig voor het gezond blijven van de LFP batterij. Wat niet wil zeggen dat je die daarom dagdagelijks naar 100 MOET opladen.
Hij geeft aan dat hij voldoende batterij heeft om tot de volgende stop te geraken. In de praktijk heb ik gemerkt dat de aangegeven tijd wel meer is dan in de realiteit. In de winter gaf hij bij ons soms zelfs 40 minuten laden aan maar na 20 minuten was hij vaak al vol genoeg om door te rijden tot de volgende aangeduide supercharger. Maar als je dan langer laadt, gaat hij de route weer herberekenen en een paar superchargers later nemen om terug te laden.Wanneer je een lange rit maakt met meerdere supercharger stops, regelt de wagen dan zelf de laadtijd per stop of moet je dit zelf doen ?
Bv. In de navigatie staat 23min laden bij de eerste stop, 15min bij de 2de enz...
Stopt het laden dan vanzelf na 23min of moet je dit zelf in het oog houden?
Nee, de auto laadt verder tot hij vol is of je manueel stopt.Wanneer je een lange rit maakt met meerdere supercharger stops, regelt de wagen dan zelf de laadtijd per stop of moet je dit zelf doen ?
Bv. In de navigatie staat 23min laden bij de eerste stop, 15min bij de 2de enz...
Stopt het laden dan vanzelf na 23min of moet je dit zelf in het oog houden?
Tesla schiet ruim 10 procent omhoog op positief Wall StreetNonkel Elon heeft zijn bonus binnen, maar het zou me niet verbazen mocht het aandeel van Tesla na de volgende kwartaalcijfers nog wat verder zakken.
Ik hoop voor nonkel Elon dat die update er dan begin volgend jaar is, want 't lijkt erop dat de huidige model Y geen potten meer breekt.
Wanneer je naar recente tests kijkt, zie je ook dat een aantal concurrenten op vlak van aandrijving echt wel met rasse schreden naderen.
Lijkt moeilijk haalbaar met die importtaks die vanaf morgen ingaat, maar who knows...Benieuwd of er richting het eind van het jaar nog model 3 gaan te koop komen onder de 40k, kan dan pas met zekerheid de beslissing nemen![]()
Verbaast me niets, vanmorgen was pakweg 1 op de 50 wagens op de snelweg een Tesla Model S, Y of 3.In Nederland beste verkochte merk in juni.
![]()
Registraties nieuwe auto's in juni: Tesla drievoudig winnaar
In juni scoorde Tesla een hattrick. Het was het populairste...www.autoweek.nl
Wereldwijd hebben ze het ook niet slecht gedaan in Q2 als je de cijfers mag geloven. Hun opgebouwde stock van Q1 is weggewerkt.
Well shit, dat zou een serieuze streep door mijn rekening zijn.Lijkt moeilijk haalbaar met die importtaks die vanaf morgen ingaat, maar who knows...
De mijne ook. Ach ja, andere opportuniteiten misschienWell shit, dat zou een serieuze streep door mijn rekening zijn.
.Morgen? Heb je daar een bron van?Lijkt moeilijk haalbaar met die importtaks die vanaf morgen ingaat, maar who knows...
Morgen? Heb je daar een bron van?
Tesla zou die importtaks van vanaf november moeten betalen. Lijkt me ook straf dan ze de Model 3 duurder gaan maken dan de Model Y. Dan verkopen ze amper nog Model 3's in Europa.