De Tesla thread

Hier staat dat onder andere Tesla niet buiten schot blijft. Maar verder weinig info...
Ik heb het artikel niet goed gelezen. Heffingen gaan in vanaf vandaag, maar Tesla zou in november wel een aparte rate kunnen krijgen.
Bon we zien wel wat Tesla gaat doen, maar de Model 3 duurder verkopen dan de Y lijkt me niet goed te zijn voor hun sales.

Voor de mensen die het hun afvragen, als je de hele autostrade aan 90 per uur achter een camion blijft hangen zoals Huidige Rit, dan rij je aan 129Wh/km en kan je dus wel een eindje bollen :-)

Had iets aan mijn oog waardoor ik moeilijker kon zien en gewoon op AP de hele baan achter dezelfde camion gebleven.

IMG_7392.jpeg

Er is toch ook productie in Berlijn van de Model Y, niet?
Ja, de Model Y wordt onder andere in Berlijn gemaakt. Dus die heffingen zullen niet van toepassing zijn op de Model Y.
De model 3 komt altijd uit Shangai voor Europa. Wie weet gaan ze daar nu ook een Model 3 bouwen als de heffingen teveel in hun vel snijden.

Voor de mensen die het hun afvragen, als je de hele autostrade aan 90 per uur achter een camion blijft hangen zoals Huidige Rit, dan rij je aan 129Wh/km en kan je dus wel een eindje bollen :)

Had iets aan mijn oog waardoor ik moeilijker kon zien en gewoon op AP de hele baan achter dezelfde camion gebleven.

Bekijk bijlage 31011
Ik zet de CC meestal op 110-115 op de autostrade en dat geeft ongeveer hetzelfde gemiddeld verbruik.

Ik lees in NL dat de Tesla M3 ongeveer 1500 euro duurder is na de EU taks.

Lijkt in België gelijkaardig te zijn, goedkoopste M3 op de site is nu 41,5k.

Zonde dat door die kleine prijsstijging de M3 nu opeens 6,5k duurder is :(

Inderdaad, alle Model 3 uitvoering op de te bestellen pagina zijn 1500euro omhoog.
Valt nog mee, maar jammer voor wie op de premie rekende...

Ik zie ze nochtans staan voor <€40k?
Op de gewone configurator zijn ze nooit sub €40k geweest. Wel via “vooraf geconfigureerde voertuigen’. Postcode wijzigen kan ook helpen.

Op de gewone configurator zijn ze nooit sub €40k geweest. Wel via “vooraf geconfigureerde voertuigen’. Postcode wijzigen kan ook helpen.
Dat zijn voertuigen die hier al zijn en dus die belastingsverhoging niet hebben. @MorGo7h spreekt over nieuwe auto’s die je nu bestelt.

Deze middag stonden de voorraad auto's die normaal 39990euro kosten op 41440euro, maar is nu terug aangepast zie ik.
Goed nieuws voor wie toch nog van de premie wil genieten.
Is er eigenlijk qua looks ondertussen een verschil tussen alle M3? Of is dat nog altijd dezelfde?
De RWD en LR zijn hetzelfde kwa looks. De performance heeft een andere splitter vooraan en bumper/diffusor achteraan.
De performance heeft nu ook adaptieve ophanging en bredere achterbanden.

Als ze die veringen verbeterd hebben, is die performance echt wel goed. Model S had dat al, en die luchtveringen zijn echt wel 100x beter (vooral op onze leuke Belgische wegen)

Als ze die veringen verbeterd hebben, is die performance echt wel goed. Model S had dat al, en die luchtveringen zijn echt wel 100x beter (vooral op onze leuke Belgische wegen)
Het is geen luchtvering maar het zijn adaptieve dempers.
De standaard LR en RWD hebben ook veel zachtere ophanging dan de vorige generatie.

Navigatie van mijn Tesla is nog steeds niet volledig 'bugvrij', maar een belangrijke bug is wel weg: wanneer ik vroeger multipoint navigatie ingaf, en ik onvoldoende accu-capaciteit had, ging de wagen naar de eerstvolgende laadpaal (ook wanneer ik nog 60 of 70% SOC had). Dat is nu opgelost.

Maar toch maakt de wagen af en toe nog gekke keuzes. Ik moest vandaag vanuit Noord-Nederland terug naar huis, was in de heenrit met 70% SOC daar geraakt, en vertrok terug met 85% SOC. De wagen wou absoluut laden, in Oosterhout (bij een geplande SOC van 34%). Na enkele pogingen heb ik gevraagd alle laadstops te vermijden, dan kwam ik met -1% aan thuis via de voorgestelde route, maar de wagen gaf plots wel een alternatieve route aan die me met 10% SOC deed thuiskomen zonder laden. Die route was 15 minuten sneller dan de initieel voorgestelde route (en ik moest dan niet over de Ring van Antwerpen en Brussel). Dus een tip wanneer je ongeveer één volledige accu gaat leegrijden, probeer dan ook eens te navigeren zonder laadstops, dan zie je misschien een route zonder laadstops die eigenlijk sneller is.

Navigatie van mijn Tesla is nog steeds niet volledig 'bugvrij', maar een belangrijke bug is wel weg: wanneer ik vroeger multipoint navigatie ingaf, en ik onvoldoende accu-capaciteit had, ging de wagen naar de eerstvolgende laadpaal (ook wanneer ik nog 60 of 70% SOC had). Dat is nu opgelost.

Maar toch maakt de wagen af en toe nog gekke keuzes. Ik moest vandaag vanuit Noord-Nederland terug naar huis, was in de heenrit met 70% SOC daar geraakt, en vertrok terug met 85% SOC. De wagen wou absoluut laden, in Oosterhout (bij een geplande SOC van 34%). Na enkele pogingen heb ik gevraagd alle laadstops te vermijden, dan kwam ik met -1% aan thuis via de voorgestelde route, maar de wagen gaf plots wel een alternatieve route aan die me met 10% SOC deed thuiskomen zonder laden. Die route was 15 minuten sneller dan de initieel voorgestelde route (en ik moest dan niet over de Ring van Antwerpen en Brussel). Dus een tip wanneer je ongeveer één volledige accu gaat leegrijden, probeer dan ook eens te navigeren zonder laadstops, dan zie je misschien een route zonder laadstops die eigenlijk sneller is.
Had tesla je langs een tesla snellader willen laten gaan? Die durft daardoor nogal ommetoeren te laten maken naar het schijnt.
Op tweakers geven ze voor lange ritten dan ook de tip om de volledige route eens goed te bekijken op de kaart.

Had tesla je langs een tesla snellader willen laten gaan? Die durft daardoor nogal ommetoeren te laten maken naar het schijnt.
Op tweakers geven ze voor lange ritten dan ook de tip om de volledige route eens goed te bekijken op de kaart.
Natuurlijk, altijd een supercharger volgens mij. Nog nooit een andere snellader aangeraden gezien.

Het was ook gewoon een onlogische rit voor mij. Ik vraag me af wie er hier verkiest om over de Antwerpse en Brusselse ring te rijden om 4 minuten sneller te rijden maar 15 minuten lang te laden, terwijl je ook over Eindhoven en Hasselt maar 4 min langer rijdt en niet moet laden.

A Better Routeplanner geeft de mogelijkheid om een minimale soc aan te geven bij aankomst, alsook de optie om zo weinig mogelijk te laden onderweg... Ik durf perfect met 0% SOC aankomen, indien je ziet dat die verder daalt dan vertraag je 20 km een beetje en dan wordt direct terug 2-3%

Terug
Bovenaan