De Tesla thread

Die Tesla's zijn toch super efficient. Gisteren roadtripje gedaan (ik met de ev6, broer met de model3)
Beide toegekomen op bestemming op een paar minuten van elkaar met respectievelijk 73 en 71% batterij. Ik voelde mij de winnaar maar ik heb wel een 77,4 kWh batt en hij 60 of zo. Zotte muskmobiel.
Ja, zot he. De meeste kopers denken: de goedkope Tesla RWD heeft maar 60kWh, dus we gaan niet ver komen, maar die komt bijna even ver als een ander merk met 80kWh batterij.
Ik geloof dat het netto zelfs maar 57.5kWh is bij de RWD. All time zit ik op 14.3kWh/100km met mijn Model 3 RWD na 11 maand. En die van uw broer is normaal nog een tikkeltje efficienter.
iemand ervaring met ALD om dat connectiviteit pakket te nemen?
Wat bedoel je met ALD?

Wel mijn tesla komt deze week normaal aan.
Dus ik vroeg hen of ze de premium connectivity konden regelen.

Ik kreeg als antwoord dat dat iets van tesla is en ik het met tesla moest opnemen...

Als ik hem afhaal is achter horen

ok merci, laat maar iets weten ;)
Ik denk dat Tesla gaat zeggen om contact op te nemen met ALD aangezien zij de eigenaar zijn :rofl:

ok merci, laat maar iets weten ;)
Ik denk dat Tesla gaat zeggen om contact op te nemen met ALD aangezien zij de eigenaar zijn :rofl:
Ald heeft zonet voor de 2de keer mijn levering moeten laten verplaatsen, omdat ze voor de 2de keer papieren niet/optijd in orde krijgen

Daardoor lopen we nu ook een korting mis en is de auto 2000€ duurder.

Kut leasing precies 😛

Die Tesla's zijn toch super efficient. Gisteren roadtripje gedaan (ik met de ev6, broer met de model3)
Beide toegekomen op bestemming op een paar minuten van elkaar met respectievelijk 73 en 71% batterij. Ik voelde mij de winnaar maar ik heb wel een 77,4 kWh batt en hij 60 of zo. Zotte muskmobiel.
en op 98% vertrokken he :p
Maar idd het verschil met mijn ID4 is toch ook wel stevig als je naar de verbruikscijfers kijkt.

Hoe doen de meeste het om hun gsm ergens te hangen? Als GPS gebruik ik altijd Waze en ik leg mijn gsm in de middenconsole zodat hij ook kan opladen maar dit is niet echt handig omdat ik het ganse scherm niet kan zien.

Ik zie sommige werken via een magneetsysteem dat via de achterkant van het scherm werkt maar is dit eigenlijk wel handig?

Hoe doen de meeste het om hun gsm ergens te hangen? Als GPS gebruik ik altijd Waze en ik leg mijn gsm in de middenconsole zodat hij ook kan opladen maar dit is niet echt handig omdat ik het ganse scherm niet kan zien.

Ik zie sommige werken via een magneetsysteem dat via de achterkant van het scherm werkt maar is dit eigenlijk wel handig?
Waarom de gebruik je de nav van Tesla niet? Een 15" scherm is toch handiger dan een gsm-scherm

Flitspalen heb je ondertussen wel, verder mis ik niets. Verkeersinformatie is dezelfde als op waze en/of google normaal
Niet volledig zelfde als Waze.
Deze nacht waren er werken in Zuid-Frankrijk en Tesla-navigatie wist van niets zou me in toertjes blijven sturen hebben….

Waze dan op gezet en hier stonden de wegenwerken wel in en heeft me perfect omgeleid.

Ik heb een MagSafe houder achter men stuur staan.
Had eerst zoiets aan het scherm hangen (spigen onetap ofzo) maar vond het niet echt passen….

Heb nu de MagSafe van de Spigen op een houdertje van Temu gezet (haakt vast in ventilatie kanaal)
Kabeltje weggewerkt onder dashboard naar handschoenkastje…

Gebruik dit vooral met het S3XY-dashboard en af en toe dus met Waze

Ik ben momenteel bezig met ons reisje te planning richting het Gardameer binnen een dikke week.

Ik ben via de tesla app & "A Better Routeplanner" mijn reisje aant uitstippelen ifv het aantal keren opladen enzo.
In beide apps stuurt gij natuurlijk meteen aan op het superchargen, want natuurlijk wel de max is.
Maar ik vroeg me af of dat uberhaupt wel oké is om in 800km telkens te gaan superchargen. Is dat oké voor die batterij of ben ik spoken aan het zien?

PS: ik was zoeentje die de boot heel lang heeft afgehouden om elektrisch te rijden net omwille van de extra "laadstress"
Maar nu heel content met de aankoop, ma toch een klein stresske om op reis te vertrekken...

Ik ben momenteel bezig met ons reisje te planning richting het Gardameer binnen een dikke week.

Ik ben via de tesla app & "A Better Routeplanner" mijn reisje aant uitstippelen ifv het aantal keren opladen enzo.
In beide apps stuurt gij natuurlijk meteen aan op het superchargen, want natuurlijk wel de max is.
Maar ik vroeg me af of dat uberhaupt wel oké is om in 800km telkens te gaan superchargen. Is dat oké voor die batterij of ben ik spoken aan het zien?

PS: ik was zoeentje die de boot heel lang heeft afgehouden om elektrisch te rijden net omwille van de extra "laadstress"
Maar nu heel content met de aankoop, ma toch een klein stresske om op reis te vertrekken...
800km is niks op de levensduur van uw wagen/batterij. Ik zie ook niet in hoe je anders gaat doen. 6h wachten aan een gewone lader om door te rijden? :p

Reizen met een EV is van snellader naar snellader. Je kan in ABRP evt. uw laadpassen toevoegen en dan aangeven welke aanbieders je nog verkiest of weigert als je meer opties wil dan enkel Tesla superchargers. Maar door enkel de Tesla superchargers te volgen ga je er ook vlot geraken en tegen een zeer voordelige prijs.

800km is niks op de levensduur van uw wagen/batterij. Ik zie ook niet in hoe je anders gaat doen. 6h wachten aan een gewone lader om door te rijden? :p

Reizen met een EV is van snellader naar snellader. Je kan in ABRP evt. uw laadpassen toevoegen en dan aangeven welke aanbieders je nog verkiest of weigert als je meer opties wil dan enkel Tesla superchargers. Maar door enkel de Tesla superchargers te volgen ga je er ook vlot geraken en tegen een zeer voordelige prijs.

Ik was van plan om die ABRP eens uit te spitten en zowel daarop als op de teslagps te rijden.
Het zal vooral een kunst zijn om terplekke te kunnen laden met de weinig laders terplekke...

Ik gebruik de tesla navigatie en zet gewoon waze op "melding only geluid" en die leg ik dan in de console.

Verder heb ik zo'n magneet ding aan het scherm ook, maar mijn iphone 15 pro max is te groot vind ik om aan het scherm te hangen.

Nie stressen. Tis van laadpaal naar laadpaal. Ik heb al ritten gedaan met ABRP en die dongle en dat was echt piss easy. Je ziet op voorhand de laadpalen, hoeveel er vrij zijn, welke kw je er kan inpompen.
Batterij kan daar wel tegen.

Dit jaar ga ik voor de eerste keer via het tesla charger netwerk op reis, ben daar ook wel benieuwd naar. Pakje goedkoper denk ik dan het reguliere netwerk als je met tesla rijdt.

Nie stressen. Tis van laadpaal naar laadpaal. Ik heb al ritten gedaan met ABRP en die dongle en dat was echt piss easy. Je ziet op voorhand de laadpalen, hoeveel er vrij zijn, welke kw je er kan inpompen.
Batterij kan daar wel tegen.

Dit jaar ga ik voor de eerste keer via het tesla charger netwerk op reis, ben daar ook wel benieuwd naar. Pakje goedkoper denk ik dan het reguliere netwerk als je met tesla rijdt.

Kben ook wel van plan om primair op het teslanetwerk te rijden, alleen vind ik het stom da je niet kan ingeven met hoeveel 90% je wenst toe te komen. We slapen 1 nachtje uit in de bergen en ik zou graag daar kunnen vertrekken zonder dat ik daar nog moet zien te laden...Dus het zal een mis van beide worden denk ik :-)

(wat bedoel je precies met "die dongle"?)

Terug
Bovenaan