De Tesla thread

Kben ook wel van plan om primair op het teslanetwerk te rijden, alleen vind ik het stom da je niet kan ingeven met hoeveel 90% je wenst toe te komen. We slapen 1 nachtje uit in de bergen en ik zou graag daar kunnen vertrekken zonder dat ik daar nog moet zien te laden...Dus het zal een mis van beide worden denk ik :)

(wat bedoel je precies met "die dongle"?)
Op mijn ID4 heb ik zo een dongle gekocht zodat ABPR real time met de wagen kan praten. Dat plant iets accurater. Rij je zuinig of net niet etc ;)

Kben ook wel van plan om primair op het teslanetwerk te rijden, alleen vind ik het stom da je niet kan ingeven met hoeveel 90% je wenst toe te komen. We slapen 1 nachtje uit in de bergen en ik zou graag daar kunnen vertrekken zonder dat ik daar nog moet zien te laden...Dus het zal een mis van beide worden denk ik :-)

Simpel op te lossen. Laatste supercharger in de buurt van bestemming als tussenstop toevoegen. Hem daar tot 85 laden fzo en klaar voor volgende dag.

Ik rij een dikke 2j met model 3. Noorwegen,Zweden, paar keer zuiden van Frankrijk. Steeds op Tesla superchargers. Nog nergens een probleem gehad. Aankomen op bestemming met voldoende accu is iets langer blijven staan op de laatste of voorlaatste supercharger. Hoe heg uitkomt. Meestal laad die sneller dan ik naar het toilet ga met het gezin.

Kben ook wel van plan om primair op het teslanetwerk te rijden, alleen vind ik het stom da je niet kan ingeven met hoeveel 90% je wenst toe te komen. We slapen 1 nachtje uit in de bergen en ik zou graag daar kunnen vertrekken zonder dat ik daar nog moet zien te laden...Dus het zal een mis van beide worden denk ik :)

Wij gaan ook richting Garda begin augustus. Ben benieuwd naar je laadervaring :-)

Wij gaan ook richting Garda begin augustus. Ben benieuwd naar je laadervaring :)

Wij rijden via Duitslands - Oostenrijk (waar we 1 nacht uitslapen) naar Italië. Onderweg ziet het er allemaal wel oké uit.
Het grote probleem zal hem vooral zitten in het ter plekke zien te laden. De dichtste supercharger is op 1u rijden. Er zijn wel enkele "destination chargers" in de buurt, maar ik vraag me toch af hoe toegankelijk die zullen zijn.

Er komt precies toch wel wa gedoe bij kijken, zo elektrisch rijden. Het is nu ook wel de eerste keer, de keren erna zal het al iets minder stressy verlopen vermoed ik :-)

Wij rijden via Duitslands - Oostenrijk (waar we 1 nacht uitslapen) naar Italië. Onderweg ziet het er allemaal wel oké uit.
Het grote probleem zal hem vooral zitten in het ter plekke zien te laden. De dichtste supercharger is op 1u rijden. Er zijn wel enkele "destination chargers" in de buurt, maar ik vraag me toch af hoe toegankelijk die zullen zijn.

Er komt precies toch wel wa gedoe bij kijken, zo elektrisch rijden. Het is nu ook wel de eerste keer, de keren erna zal het al iets minder stressy verlopen vermoed ik :)
Ik zou gewoon de Tesla navigatie volgen. Doe op voorhand eens een simulatie op ARBP en zeg dat je met 70% wil aangekomen op uw locatie. Navigeer dan ff manueel langs die lader en doe hem daar vol. En dan kun je eenmaal aangekomen nog zorgeloos rondrijden en de buurt verkennen naar laders.

Er komt precies toch wel wa gedoe bij kijken, zo elektrisch rijden. Het is nu ook wel de eerste keer, de keren erna zal het al iets minder stressy verlopen vermoed ik :)
Ik heb op vakantie steeds de thuis lader en 25m verlengkabel van 2.5carre mee. Zit gewoon in de frunk. 1 keer gebruikt in een berghut in Noorwegen. Was geen probleem voor verhuurders. Zelfs daar was de supercharger maar een 30min van ons verblijf.

De kabel en thuislader zorgen ervoor dat eigenlijk elk stopcontact mij kan voorzien van stroom.

We rijden zelf ook duitsland, oostenrijk. Blijven op de heen en terug weg in Ulm overnachten. Daar wel uitgekenen dat er een snellader in de buurt is, zodat we gewoon 's ochtens 100% kunnen vertrekken. Ook bij ons verblijf(onderaan garda) heb ik twee favoriete snellaadpunten vlak bij. Eentje voor rechts gard naar omhoog te kunnen en eentje vlakbij op de route links om. Richting Verono altijd wel iets te vinden.

Ik gebruik abrp omdat ik daar perfect kan ingeven welke laadpas ik heb. Ik moet daar een beetje rekening mee houden omdat deze van het werk is en dus ook gedeeltelijk terugbetaald. Ik heb als backup wel Shell en Tesla.

Laatst bewerkt:
Ik heb op vakantie steeds de thuis lader en 25m verlengkabel van 2.5carre mee. Zit gewoon in de frunk. 1 keer gebruikt in een berghut in Noorwegen. Was geen probleem voor verhuurders. Zelfs daar was de supercharger maar een 30min van ons verblijf.

De kabel en thuislader zorgen ervoor dat eigenlijk elk stopcontact mij kan voorzien van stroom.

Ik ga sowieso ook de thuislader meenemen voor het geval. Desnoods zit de auto telkens een hele nacht zin zodat we 's anderendaags toch iet wat geladen hebben :-)

@Bigbuddha Er zijn behoorlijk wat "destination chargers" rond het garda, maar weinig superchargers. De dichtste is pas om 1u rijden van bij ons (we zitten iets boven Malcesine).
Ik ga er vanuitgaan dat ik genoeg kan laden met mijn caps-kaart in de buurt aan gewone palen :-) We zijn nu ook niet van plan om alle dagen de baan op te gaan voor honderden km's

Ik ga sowieso ook de thuislader meenemen voor het geval. Desnoods zit de auto telkens een hele nacht zin zodat we 's anderendaags toch iet wat geladen hebben :)

@Bigbuddha Er zijn behoorlijk wat "destination chargers" rond het garda, maar weinig superchargers. De dichtste is pas om 1u rijden van bij ons (we zitten iets boven Malcesine).
Ik ga er vanuitgaan dat ik genoeg kan laden met mijn caps-kaart in de buurt aan gewone palen :) We zijn nu ook niet van plan om alle dagen de baan op te gaan voor honderden km's
Ik zie in Rovereto een Tesla super charger op de ARBP kaart. Op 30 minuten van Malcesine. Als je boven Malcesine zit, dan zit je nog dichter bij Rovereto toch? Je zou 7% kwijt zijn van Rovereto naar Malecine, dus gooi hem daar net voor aankomst vol en dan kunt ge wel ff bollen.

Ik snap het wel als backup plan, maar zonder navragen aan de verhuurders vind ik dat toch not-done om uw auto te gaan opladen bij uw huurhuisje aan een normaal stopcontact. Wat haal je daarmee? 2,3kwh? Als die 10 uur per dag gebruikt kost dat €5-6 per dag, kosten die de verhuurders finaal zullen verhalen op toekomstige huurders, ook degene die dit niet doen.

Uiteraard er van uitgaande dat het hier over verhuur gaat waarbij er geen meterstanden worden doorgegeven om energiekosten te dekken.

Ik ga er vanuitgaan dat ik genoeg kan laden met mijn caps-kaart in de buurt aan gewone palen :) We zijn nu ook niet van plan om alle dagen de baan op te gaan voor honderden km's
Ik heb het dan ook niet over superchargers van Tesla. Snelladers(+100 kW) zijn er wel echt voldoende. Vooral aan de onderkant dan volgens chargemap. Buurt van Malcesine is redelijk dun bezaait met snelladers, dat vergt wat meer planning 🤞

Ik snap het wel als backup plan, maar zonder navragen aan de verhuurders vind ik dat toch not-done om uw auto te gaan opladen bij uw huurhuisje aan een normaal stopcontact. Wat haal je daarmee? 2,3kwh? Als die 10 uur per dag gebruikt kost dat €5-6 per dag, kosten die de verhuurders finaal zullen verhalen op toekomstige huurders, ook degene die dit niet doen.

Uiteraard er van uitgaande dat het hier over verhuur gaat waarbij er geen meterstanden worden doorgegeven om energiekosten te dekken.
3.1kW met de Tesla granny charger. Genoeg om op 12h tijd 60% bij te laden op een Model 3/Y RWD en daar kun je een eindje mee rijden gezien het lage verbruik van die wagen.

Laatst bewerkt:

Er heeft niemand gezegd dat er geen toestemming gevraagd was he .
Via airbnb kan je ook zoeken op huizen met laadpaal bij. Genoeg opties om te laden.

Er heeft niemand gezegd dat er geen toestemming gevraagd was he .
Via airbnb kan je ook zoeken op huizen met laadpaal bij. Genoeg opties om te laden.
Er heeft niemand dat gezegd, maar het komt alleszins zo over. Mogelijks omdat ik verschillende mensen ken die dat doen.

Als je een huis zoekt met laadpaal heb je de granny charger niet nodig 😉

Zou je kunnen toelichten hoe en wat? Heb ernaar gegoogled maar werd er niet wijzer van :)
Bij je wagen in abrp can je Live data activeren. Ook in de gratis versie. Daar kies je de over-the-air-live-date Tesla connection(niet de generieke) . En dan volg je de stappen. Dan is je tesla verbonden en kan abpr aan al je live tesla data.

Bij je wagen in abrp can je Live data activeren. Ook in de gratis versie. Daar kies je de over-the-air-live-date Tesla connection(niet de generieke) . En dan volg je de stappen. Dan is je tesla verbonden en kan abpr aan al je live tesla data.
Je moet dan wel zo een obd2 connector hebben of niet?

Terug
Bovenaan