Muscleduck
Well-known member
Gebruik PC kanaalplaten zoals in lichtstraten. Daar komt ook vrij veel licht door en dat zal waarschijnlijk een stuk minder duurd zijn. Die isoleren ook goed, en je kan kiezen tussen helder, opaal, zonwerend of zelfs een kleur. Let wel op, helder is niet glashelder door de kanalen die er in zitten.Goed ik ga hier eens polsen aan de kenners. Ik ben bezig met de voorbereiding voor de inrichting van een nieuwe loods.
Grootste probleem is verwarming.
Ik ga een verdiep in bouwen waar alles van machines en bureel zal zijn +/- 70m² en daaronder ga ik 2 bays steken om auto's te behandelen.
De hele zone onder dat verdiep zou ik willen kunnen afsluiten in de winter om dan enkel die plaats tot 20 graden te kunnen opwarmen met infrarood of airco bv.
Zie foto onderaan van hoe het ongeveer zal zijn, enkel komt er nog een kolom in het midden te staan ter ondersteuning.
Mijn initieel gedacht was om 2x glazen schuifwand te installeren van 5 meter elks links en rechts van de kolom in het midden. Dat is stijlvol, en neemt ook geen licht weg.
Probleem: Verdiep komt op 350 a 400cm hoogte en de betaalbare schuifwanden zijn slechts 250cm hoog, vanaf je hoger gaat moet er speciaal glas gebruikt worden en wordt het zeer duur.
Dan dacht ik om er gewoon 2 poorten in te steken waar glas of plexi glas in zit hoofdzakelijk ipv panelen?
Maar... Misschien zijn er hier nog mensen met ideetjes
edit: Even toevoegen, de ruimte die moet open en dicht kunnen moet zeker 350cm hoog zijn voor camionetten en dergelijke onder te kunnen laten passeren.
Bekijk bijlage 26408
Polycarbonaat Kanaalplaat 32 mm - Macrolux Benelux Shop
Zoekt u Polycarbonaat Kanaalplaat 32 mm? Dan bent u bij Macrolux aan het goede adres. Wij hebben een breed assortiment aan Polycarbonaat Kanaalplaat 32 mm.
Ik vond de TF: de Ut-waarde is idd 1.1 W/m²K: https://www.stabilitbenelux.nl/sites/default/files/multiwall_brochure.pdf
Of maak een constructie met kader waar het glas in kan gemonteerd worden en alles boven 2.5 meter sandwichpaneel is. Sandwichpanelen isoleren uitstekend en kosten ook de wereld niet. Qua gewicht zal dat ook best meevallen vermoed ik.