Eerst en vooral merci voor de antwoorden. Het was/is nog geen zekerheid dat we onze vloer gaan vernieuwen, gewoon een algemene vraag naar grove schatting.
We hebben 2 verbouwleningen lopen (MijnVerbouwLening en bij de bank), en na alle al uitgevoerde en vastgelegde werken schiet nog een groter stuk over dan we gedacht hadden. (Voorlopig een 16k)
Daarom ben ik wat aan het bekijken wat we nog extra zouden (laten) doen, afhankelijk van wat alles kost uiteraard. Er zijn nog heel veel zaken die moeten gebeuren, het ene al dringender dan het andere. Alles gaat sowieso niet lukken, en die dingen doen we dan later als we terug wat gespaard hebben. Wat ik zelf kan doen ga ik wss zelf wel doen.
- Injecteren
- Chape in garage en berging
- Nieuwe trap in berging
- Waterleidingen (aanvoer en afvoer) in berging (voor oa wasmachine), en keuken (vaatwas)
- Elektriciteit
- Nieuwe vloer
- Ramen, deuren en achtergevel hangar
- Open haard vervangen door hout/pelletkachel
- ...
Wat er nadien nog evt overschiet koop ik me nog wat extra OSB, gyproc,... mee.
Ik vrees dat je redelijk optimistisch rekent...
Injecteren: kan je eventueel ook zelf doen. Ik had een offerte van 1000 euro voor 8 lopende meter muur, mijn pa heeft het gedaan met 200 euro aan materiaalkosten.
Die prijzen die jij ziet voor tegelen, gaat doorgaans wel over een grotere oppervlakte dan 40m2. Dus voor jou zal het duurder zijn.
En zelf uw impermotegels aanbrengen zal ook een njet zijn, die zal je bij zaak A moeten gaan kiezen waar de aannemer zelf een korting op pakt.
Vraag op de lokale "ge zijt van..."- Facebook pagina wie aan te raden is voor een relatief kleine ruimte uit te breken en opnieuw te tegelen. Laat er een 3tal komen die aangeraden worden voor een offerte en het zou me echt verbazen mocht je met 5000 euro rondkomen.
Injecteren komt binnenkort iemand langs, ik ga die zijn opinie en prijs afwachten en dan idd evt kijken om het zelf te (proberen) doen. Ik ga misschien proberen om dit bij onze "MijnVerbouwLening" te krijgen, daar hebben we nog een 8500€ speling. Geen idee of extra offertes/facturen mogen opgestuurd worden die niet in de originele aanvraag zaten, maar dat ga ik sowieso eens navragen)
Dit is echt wel dringend en zwaar nodig. Onze bureauruimte ligt vooraan en het stinkt hier, zeker de laatste maanden met al die regen is het dagelijks zo.
Vorige week is iemand langs geweest omdat we vreesden dat we met een barst in onze afvoer zaten (Daarom ook m'n vraag hier ivm kostprijs nieuwe vloer). Dat was gelukkig niet het geval, maar hij heeft wel een snelle vochtmeting gedaan in onze muren van die ruimte, en die waarden waren heel hoog.
De volledige voorgevel gaat sowieso moeten geinjecteerd worden, dat is ongeveer 5m. De zijgevel langs 1 kant moet de eerste 10m ook sowieso gedaan worden, daar zien we langs buiten de plekken heel duidelijk.
De 20m daarna twijfel ik, dat ligt verder van de straat en zie muren zien er niet vochtig uit. De 10m daarna is onze hangar, die gaan we in een later stadium volledig aanpakken dus is nu zeker nog niet nodig. (Jep, ons huis is 40m diep)
Ivm tegelen, dit waren uiteraard slechts de prijzen die ik online tegenkwam, als ik zo zelf een schatting maak leg ik alles samen (online prijzen, rondluisteren, ...) en rond ik deftig af naar boven. Tot nu toe heb ik qua schatting altijd al vrij dicht bij de uiteindelijke prijs gezeten.
Ivm Impermo, dit is ook maar een schatting. Voor de tegels van onze badkamer lag de prijs bij de zaak waar de aannemer mee samenwerkt alleszinds in dezelfde lijn als wat ik op Impermo vond.
Maar in de fase waar we nu zitten wil ik nog geen effectieve offertes laten opmaken. Ik vind het zonde van die mensen hun tijd, en tegen dat we ooit zouden beslissen om het effectief te doen zijn we allicht weer een jaar verder en moeten die sowieso een nieuwe offerte komen maken omdat de prijzen weer veranderd zijn, wij andere zaken willen, ...
Je zegt nieuwe tegelvloer inclusief isolatie ? Dus je gaat alles willen uitbreken en van 0 opbouwen ?
Dat is dan minstens 12cm beton, 12cm isolatie, 6cm chape. 3 verschillende offertes waar ik nog niks van terug zie.
Je gaat er van uit dat die nu op zwavel ligt of wat?
Tja hangt er vanaf wat voor isolatie er nu ligt. Anders ga je toch moeten zakken denk ik. Soit nog veel onduidelijke parameters
6 CM chape is redelijk de standaard tegenwoordig hoor.
Evenals 10 CM PU.
Gezien waelvis het heeft over injectie van de muren, is het meer dan waarschijnlijk dat de vloer idd op de zavel ligt.
(Wat je liever hebt dan op een betonplaat tijdens een renovatie )
Tenzij het onderkelderd is dan heb je alsnog een betonplaat of -welfsels.
Huis is van 1960, dus ik denk dat het momenteel idd op de zavel ligt.
Als we dit zouden doen, zou ik het wel combineren met de chape voor in de garage en berging. Beiden zouden een 7-tal cm opgehoord moeten worden, en in de berging moet er ook nog een (goedkope) tegel op.
Cru gezegd zou dan het volgende moeten gebeuren?
- 30-tal cm uitbreken/uitgraven
- beton gieten
- isolatie leggen
- chape gieten
- tegel plaatsen
Nuja, als we effectief hieraan gaan beginnen gaan we sowieso uitgebreide offertes vragen natuurlijk.
anyways ... ik heb geen recente offertes maar ik gok:
Uitbreken: doe je zelf in een weekend met huur pikeur + afvoeren puin 100 - 150 euro
Plastic: 50-100 euro
Nieuwe beton 5 kuub (gewapend): 750 - 1000 euro
PUR 10 a 12 cm: 750 - 1000 euro
chape: 750 - 1000 euro
Hier 70m³ van nul gedaan en onderstaande betaald
beton: 1500 (met pomp, 10cm dik en 7 kuub)
PUR/Chape: 3700 (9cm spuit PUR, 6 chape)
Afvoeren kan nog kostelijk grapje worden, als je zo diep moet afgraven is een container snel vol. Goedkoopste container is +- €280. Bijkomstig zijn er dan nog alle dingen die in de vloer zaten, die dan hersteld moeten worden. Elektriciteit, water, gas, chauffage ...
Thx beiden!
Voor zover ik weet liggen er geen/weinig leidingen onder die vloer.
Elektriciteit en chauffage lopen via het plafond. Uitgezonderd 1 chauffageleiding van ongeveer 3m.
1 waterleiding naar ons gastentoilet loopt langs de muur en de afvoer daarvan loopt langs een andere ruimte
gas en de rest van de afvoer loopt via de oprit.
Ivm afvoeren, remork + containerpark voor het steenpuin (500kg per adres per jaar gratis, en ik kan wel afvoeren op naam van enkele familieleden)
En aarde kan ik voor een groot stuk hergebruiken in de tuin.