Ik word hier ondertussen volledig mental van al die fucking aannemers.
- Onlangs is de loodgieter nog eens geweest. Alles duidelijk uitgelegd wat er moet gebeuren: zowel telefonisch als op mail. Stap voor stap uitgeschreven. Ook op de offerte van Desco staat bepaalde informatie van welke accessoire bij welk meubel hoort. Je gaat 's avonds kijken: x is niet uitgevoerd, y is niet uitgevoerd, z is verkeerd gemonteerd (volledig in tegenspraak met de offerte van Desco, waar ze nota bene hun gigantische marge op pakken). Fucking randdebielen. Wat moet ik doen? Hun handje vasthouden terwijl ze een leiding trekken?! Jezus christus.
- De poortenman had mij een leveringstermijn beloofd van 4 à 5 weken. Ik plan alles in met ruime marge. We waren intussen week 7 (!) (vorige week) en na elvendertig telefoons wist hij mij nog steeds geen leveringsdatum te zeggen. Allerlei excuses verzinnen rond transport. Ik heb gezegd: "het is al goed jongen, ik rij er zelf wel achter met mijn remorque naar de fabriek. Waar moet ik wanneer staan en wie is mijn contactpersoon?". Ah ja, ik zal het u maandag laten weten. Ik heb dus morgen verlof genomen om erachter te rijden, ik heb mijn ruwbouwaannemer ingepland, ik heb mijn architect ingepland, ik heb mijn elektricien proberen inplannen (zien onder), we zijn intussen dinsdag en die kerel heeft nog steeds doodleuk niets laten weten. Die pakte vanmorgen zelfs niet op, de smerige hufter. Er is een KEIHARDE deadline deze week, in week 8, het dubbele van zijn vooropgestelde termijn. Als dit niet gehaald wordt, schuift ons project opnieuw MAANDEN op. Wie gaat dat betalen? Wie gaat al de daarbij gepaard gaande miserie oplossen?
- Mijn elektricien zou deze week komen. Ik heb die al gevraagd sinds midden februari. 2 weken geleden is hij zogezegd plots ziek gevallen. Vorige week stuur ik een berichtje of hij al beter is? Geen antwoord. Zaterdag stuur ik een berichtje dat hij echt wel deze week moet komen. Geen antwoord. Vanmorgen bel ik, die kerel pakt gewoon niet op.
En pas op, ik doe hier een rant maar tegen die gasten ben ik altijd supervriendelijk hé. Voor elke telefoon ga ik op voorhand na wat de beste communicatiestrategie is tussen supervriendelijk zijn maar toch ook een beetje assertief om te zorgen dat ik niet telkens vanachter op de planning zou komen te staan. Maar je hebt gewoon geen enkele grip op die gasten. Wat voor een ziekte is dat eigenlijk; "aannemer zijn"? Speel ik toevallig de hoofdrol in een psychologisch experiment om te zien hoe ver je het kan drijven om iemand mentaal kapot te maken?
Godverdomme zeg. Ik heb er echt geen goed oog in. Het zal weer allemaal in het 100 lopen, ik voel het aan mijn kleine teen. Fucking randdebielen. Na die verbouwing komt er geen enkele aannemer nog in mijn kot. De volgende keer pak ik gewoon een sabbatjaar en doe ik alles zelf, alleen al om van die ellendige miserie verlost te zijn.