Hier is in december een nieuw aluminium schuifraam geplaatst, deze heeft drie delen. Nu wanneer je het eerste deel wil openschuiven, moet in principe dit deel loskomen van het tweede deel, zodat initieel enkel het eerste deel open gaat. Echter komt dit moeilijk los van het tweede deel waardoor beide delen tegelijk openschuiven, en het dus mega zwaar is om dit te openen. Mijn vriendin krijgt dit niet open gezien de zwaarte.
Firma is al paar keer langsgekomen en heeft met siliconenspray het probleem proberen oplossen. Beide delen sluiten aan elkaar dmv soort van vacuum. Maar spray heeft niet geholpen. Firma zegt om het eerste deel met een goede "schok" te openen ipv geleidelijk te openen om zo de twee delen los te krijgen van elkaar, maar dit lijkt mij geen oplossing. Onze vorige woning had ook een gelijkaardig schuifraam en daar waren er nooit problemen. Daarnaast stellen ze ook voor om een balk in de rail achter het tweede deel te leggen waardoor deze blokkeert als je wil openen, dan gaat enkel het eerste deel open. Dit is voor mij ook geen oplossing.
Ze gingen dit opnemen met de fabrikant, maar ik kon afleiden van hun lichaamstaal dat ze hier niet verder willen op ingaan. Ik moet nog een kleine 2000 euro voldoen van de eindfactuur, lijkt het normaal dat ik een deel afhou gezien het probleem en zoja welk bedrag? Schuifraam was in totaal een 9.000 euro.