Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Afbraak en elektriciteit heb ik zelf gedaan, de rest laten doen.En heb je dingen zelf gedaan of alles uitbesteed?
Kgoh, we hebben gekeken om te verhuizen, maar zelfs als we ons huis (dat we 10 jaar hebben) met een meerprijs van 100k verkocht kregen, dan vonden we in onze regio niets dat even groot, even goede ligging, zelfde afwerking zou hebben gehad.Waarom vraag ik mij dan af? Was het dan niet gewoon het verkeerde huis?

Wij hebben onze trap laten luchtgommen (16 tredes - 10 spijlen) +-1100 Euro. Zelf niet aan begonnen omdat we begrepen dat dit niet altijd het meest envoudige is om zelf te doen.Iemand ervaring met het decaperen van een oude houten trap?
(67 treden + trapleuningen)
Is dit doenbaar? Bepaalde tips ?
Krijgen we er ons geld voor terug moesten we het verkopen?
Waarschijnlijk niet (nochtans de huizen in onze straat die ook totaal renovatie zijn, geen kelder en zolder hebben, die gaan voor +-350k tegenwoordig)(de straat achter ons, dus zonder zicht op het water, die gaan voor 100k minder).
Maar wij hebben het doel hier voor altijd te blijven.
Zodra de kinderen het huis uit zijn heb je meer dan genoeg aan die 150m2 denk ik.Het zal ongetwijfeld mooi zijn, maar 5 verdiepingen en oud+slecht te been zijn (het kan altijd) gaat toch niet zo goed samen.
Of je moet een lift kunnen installeren misschien. Heb zo kennissen die hun appartement (enfin, het waren ooit 2 aparte duplex appartementen) aangepast hebben met een lift in het appartement zelf ook.
Ik geloof daar niet echt in. Ik kan alles op de benedenverdieping doen, die is bijna 150m2, heeft een slaapkamer die nu dienst doet als bureau en een badkamer/berging. De bovenverdieping zou dan ongebruikt blijven, wat zonde is van de 4 slaapkamers, badkamer en ruime (technische) berging. Ik kan wel eventueel een lift zetten, die plaats is ruim aanwezig, enkel de trap moet weg.
Met nen draagbaar bunzenbrandertje of nen haardroger en een schraper krijg je oude verf er af normaal gezien. En dan verder schuren maar! Is toch een serieus manueel karwei.Iemand ervaring met het decaperen van een oude houten trap?
(67 treden + trapleuningen)
Is dit doenbaar? Bepaalde tips ?
Iemand een idee wat een realistische prijs is voor een grondige totaalrenovatie?
Zal uiteraard afhangen van de materialen die je kiest maar heb hier niet direct een idee van.
Hebben nu een huis op het oog maar de gevelsteen en dak zijn totaal niet onze smaak. Stel dat we dit allemaal willen aanpakken?
Grootte zal rond de 250 m^2 uitkomen.
Zouden niets zelf doen.
Stukje glaswol tussen proppen?In onze kelder staat onze septische put die aangesloten is op de riolering, maar we ervaren best wat geurhinder door de opening in de muur naar de ruimte waar die put staat. We denken eraan om die opening dicht te metsen, maar dat lijkt me nogal extreem als oplossing.
Wat zouden nog oplossingen kunnen zijn om een geurdicht membraan te voorzien in die muuropening?
Hermelock, en dat was door mij aangeraden. Straks moet ik mijn nickname daarin nog laten wijzigen.Je hebt ook van die geurdichte deksels, het is hier onlangs nog ergens aangeraden door iemand.. ben de naam kwijt.

Nu merk ik dus random putdeksels op met daarop "hermolock"...Hermelock, en dat was door mij aangeraden. Straks moet ik mijn nickname daarin nog laten wijzigen.![]()
Hopelijk ziet hij dan zijn eventuele fout wel in.. de vraag is, dit is 5 jaar geleden. Vorig jaar zag ik aan de buitenmuur stilaan hier en daar wat ringen in de crepi vormen, maar na dit natte jaar is het echt erg geworden.
Zou zoiets onder 10jarige aansprakelijkheid kunnen vallen als die oprit effectief boven de waterkering zit? Want dat is dan toch tegen alle regels van de kunst in en ik vertrouwde op zijn kennis? Hopelijk hoeft het zo ver niet te komen uiteraard.
PS: die tweede foto is dus NIET aan de binnenkant van de eerste foto. Daar is niks te zien aan de binnenmuur. Dit is een muur die volledig binnen een meter verder staat, maar in de kelder zie ik wel dat de welfsels waar die laatste opstaat ook vochtig zijn.
Bedankt voor deze duidelijke info!Je moet een aantal dingen uit elkaar houden.
Je hebt de 10jarige aansprakelijkheid voor aannemers in het kader van ernstige stabiliteitsbedreigende gebreken (artikel 1792 oud Burgerlijk Wetboek), waarvan de kans klein is dat dit eronder valt. Hoewel vochtschade als stabiliteitsbedreigend kan worden gekwalificeerd, lijkt mij dat hier op het eerste zicht niet het geval te zijn.
Daarnaast heb je de 10jarige aansprakelijkheid voor aannemers overeenkomstig artikel 2270 oud Burgerlijk Wetboek. Daar moet je die 10 jaar opsplitsen in 2 periodes:
- een waarborgtermijn van 10 jaar voor de door de aannemer uitgevoerde werken;
- een proceduretermijn, waarbij je binnen een redelijke termijn de aannemer in rechte moet aanspreken. Die termijn begint te lopen vanaf de vaststelling van het gebrek.
Ben je via je brandverzekering niet verzekerd voor waterschade? Zoja, kan je hen vragen een technisch raadsman ter plaatse te sturen. Die zal een verslag opmaken waaruit dan mogelijks de aansprakelijkheid van de aannemer blijkt. Dan moet je je aannemer (schriftelijk en aangetekend) in gebreke stellen met dat verslag in bijlage. Als hij daarop niet reageert zal je hem moeten dagvaarden en een procedure bij de rechtbank moeten starten.
Maar dat moet je dus allemaal binnen een redelijke termijn doen, zodat je de proceduretermijn uit artikel 2270 oBW niet schendt.