zijn rotswol kan het water afweren maar de houten balken er naast niet, dampscherm te plaatsen dus..Met rotswol isoleren? Is dampopen en schimmelbestendig. En als het toch maar voor een fietsenstalling is...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
zijn rotswol kan het water afweren maar de houten balken er naast niet, dampscherm te plaatsen dus..Met rotswol isoleren? Is dampopen en schimmelbestendig. En als het toch maar voor een fietsenstalling is...
Kheb hier ook een vraag over. Ik heb zoals je weet een lelijk Biohort Highline stalen tuinhuis, daar merk ik ook wel veel condens op het plafond nu in de winter.en ter info: voor garageboxen enzo wordt vaak 4-5cm PUR plaat ofzo geplaatst op plat dak, het moet niet zot isoleren, het moet gewoon koudebuffer zijn om geen condensatie te laten optreden.

je bent wat zaken/termen lukraak door elkaar aan het gooien
- je plafond drupt omdat het niet geisoleerd is en er condens optreedt, oplossing: anti-condens doek of isolatie
- als je muuropbouw binnenmuur-isolatie-binnenmuur is zal je met je dak van binnen te isoleren nog altijd een koudebrug hebben (alé een bouwknoop, we zeggen dat niet meer koudebrug, dat is een negatieve conotatie en daar doen we niet meer aan mee, wij spenderen ons overheidsbudget aan nuttige zaken zoals dit te beslissen). Als de muuropbouw de isolatie mee is opgetrokken tot aan de dakrand is het ok, meesten doen dat ook vandaag de dag of plaatsen minstens ytong boven plat dak gedeelte.
- uw isolatie gaat niet nat worden want er moet een dampscherm onder zitten indien het binnen geplaatst wordt (zoek op koud dak, en typ er direct de term nadelen bij op google anders)
en nu alle gekheid op een stokje: voor een fietsenstalling is een isolatie binnen (mét dampscherm) zeker goed genoeg normaal, hou er gewoon rekening mee dat je plat dak constructie aan de buitenzijde iets meer afziet van de koude tov warm dak maar opnieuw, het is een fietsenstalling..).
wat ik wel niet begrijp: wat valt er te bespreken: ofwel vraag je prijs voor geisoleerd plat dak ofwel niet, zoiets wordt toch niet pas achteraf beslist..
en ter info: voor garageboxen enzo wordt vaak 4-5cm PUR plaat ofzo geplaatst op plat dak, het moet niet zot isoleren, het moet gewoon koudebuffer zijn om geen condensatie te laten optreden.

Goh ja, op een quasi onzichtbare locatie, voor wat tuinmateriaal en een paar fietsen vond ik dat een prima aankoop. Moet ik eigenlijk niet meer naar omkijken. Meer dan een paar duizend euro's daar aan uitgeven vond ik niet te verantwoorden.En met de ventilatie toch nog condens op het dak? Ik zou eerder kijken naar zo'n doek die het vocht opneemt en de werking daarvan is dat hij hem volgens mij dan nadien weer afgeeft. Er bestaan zo ook platen voor garageboxen (sandwichpanelensysteem) met anticondens doek dus puur naar functie anti-druppelen moet dat perfect gaan.
Kans op verschuiving naar muren bij dakisolatie lijkt me zeer reëel door hoge geleidbaarheid van metaal.
Maar aangezien je Biohort vrijwillig gekozen hebt: no mercyyyyyyyyyyyy![]()
Klopboor, en haal u nieuwe degelijke steenboortjes.Ik ga bij mijn broer eens helpen wat UTP trekken.
daarvoor gaan we een gaatje van 8 boren door het betonnen plafond. Hoe doe je dit best zonder dat daar een plakket van 10cm afspringt?
zonder klopboor raak je daar toch nie door of wel?
Klopboor, en haal u nieuwe degelijke steenboortjes.
Juist, betonboor, my bad.Het is beter dat ie een degelijke betonboor koopt in zijn geval.
Moet uiteraard ook binnen ons budget blijven (ik had gehoopt op een 40000€)Onmogelijk met een gewone boorhamer. Door het kloppen zal er sowieso een klein stukje beton afvallen. De grootte hangt af van hoe voorzichtig je bent op het laatste en van hoe goed de beton op dat stuk gehecht is.Ik ga bij mijn broer eens helpen wat UTP trekken.
daarvoor gaan we een gaatje van 8 boren door het betonnen plafond. Hoe doe je dit best zonder dat daar een plakket van 10cm afspringt?
zonder klopboor raak je daar toch nie door of wel?
Zou da in een flex moeten? Nee is geen nieuwbouw, gewoon een rijhuis van een 10-tal jaar oud ofzo.Onmogelijk met een gewone boorhamer. Door het kloppen zal er sowieso een klein stukje beton afvallen. De grootte hangt af van hoe voorzichtig je bent op het laatste en van hoe goed de beton op dat stuk gehecht is.
Ik zou UTP ook wel in flex steken ofzo. Eigenlijk elke kabel hoort in flex/buis te zitten.
Hoe is de situatie juist? Nieuwbouw..?
Een flex is sowieso handiger. Die kabels kunnen nogal stug zijn. Dat is tenminste toch het geval bij onze FTP Cat 7.Zou da in een flex moeten? Nee is geen nieuwbouw, gewoon een rijhuis van een 10-tal jaar oud ofzo.
Is van de garage gewoon in een kabelgootje naar boven, gaatje door de vloer en dan terug in een kabelgootje naar boven. Op zich zit daar geen beweging op, kan niet vel mee gebeuren toch ?
Ik heb dat gewoon op papier gedaan met blauwe en rode balpen, ging eigenlijk wel goed.Iemand die een makkelijke tool/website/software kent voor het uittekenen van legplannen voor vloerverwarming?
Cat 7 ga ik nie leggen zeEen flex is sowieso handiger. Die kabels kunnen nogal stug zijn. Dat is tenminste toch het geval bij onze FTP Cat 7.

Voor nu zal dat wel voldoende zijn. Ik heb cat 7 dan ook toekomstgericht gelegd. Al zal bij Cat5e de kabel in FTP ook wel stug zijn.Cat 7 ga ik nie leggen ze
Cat5e is ruim voldoende