De verkiezingsresultaten - Federaal

Liberaal + Katholiek + N-VA heeft een federale meerderheid..

Zou heel simpel zijn in theorie maar ik denk niet dat de oVLD zich daar aan gaat laten vangen

Zou heel simpel zijn in theorie maar ik denk niet dat de oVLD zich daar aan gaat laten vangen
Die hebben echt wel een oppositiekuur nodig, maar als BDW een Vlaamse meerderheid wil ... tja. Het is alleszins een voordeel dat PS wellicht out of the picture is.

Die hebben echt wel een oppositiekuur nodig, maar als BDW een Vlaamse meerderheid wil ... tja. Het is alleszins een voordeel dat PS wellicht out of the picture is.
Aan de andere kant kan VLD een deel van hun liberaal programma zien uitgevoerd worden. En tonen dat ze meer zijn dan postjespakkers.

En uiteindelijk is dat een regering van vlaamse verliezers met waalse winnaars, dus al zou het moeten werken ik zie het niet gebeuren. Maar een regering van winnaars werkt op geen enkel niveau

Maar niet Vlaams. En ik weet niet echt of ze zich op federaal niveau gaan verbranden.
Om nog maar te zwijgen of vooruit dan opkomt in de vlaamse regering als ze niet strikt noodzakelijk zijn in de federale regering.

Toch een vreemd land he

Zo rechts stemmen maar dan
Volgende week gewoon allemaal gezellig supporteren voor de rode duivels.

Dus als we massaal links stemmen mogen we wel supporteren voor de Rode Duivels?
Het is eerder: massaal Vlaams-nationalistisch stemmen.

Maar uit de Rode Duivels, bier en chocolade groeit geen gevoel van "We moeten België weer gaan federaliseren of daar een unionistische staat van maken!".

Ik heb wel de indruk dat we ook steeds meer de weg opgaan van een grotere kloof tussen stad en platteland.

Rechts (NVA, VB & OpenVLD) blijft de grootste in Vlaanderen, maar links (Vooruit, PVDA & Groen) gaat er wel ook op vooruit. Maar vooral, in de steden zoals Gent & Antwerpen is het heel uitgesproken dat deze veel meer groeien. In kleinere steden hangt het er wat vanaf.

Nu, dan beschouw ik CD&V als statisch. Terwijl deze, net zoals Vooruit wel wat naar rechts opschuiven natuurlijk. Dus ik ben ook de eerste om te erkennen dat zo'n zwart-wit beeld niet zomaar mag bekeken worden.

Terug
Bovenaan