Zo'n 10 dagen geleden een FTP ramp test gedaan en na 2 of 3 jaren waarin ik nooit vele maanden heb kunnen doortrainen is de oude vorm eindelijk bijna terug. 290 watt aan 71 kg. Uitgevoerd op de versleten Direto. Binnenkort dus eens opnieuw doen op de Jetblack Victory als hij hier eindelijk is. Komende week zou hij eindelijk moeten toekomen.
De staat van mijn Canyon Exceed (uit 2016) is redelijk erbarmelijk. Wanneer ik vooraan rem, schokt de hele fiets. Voor- en achterderailleur schakelen niet goed en bottom bracket lagers moeten vervangen worden.
Ik zou hem weer in ere willen herstellen en zou het als volgt willen aanpakken:
Op mijn Scalpel zou ik graag elektronisch shiften en een elektronische dropper post hebben. Zeker voor de dropper is het echt een klotekarwei om een kabel door het frame te krijgen door de rare bocht die wordt gemaakt.
Dan zou ik mijn huidige XT shifter + SLX derailleur op de Canyon kunnen hangen. Met de Zwift Cog kan je ook 1x12 gebruiken, dus dat is weer een bezwaar tegen vervangen dat is weggevallen.
De dropper van de Scalpel kan dan ook naar de Exceed.
Ik heb al 6 jaar een carbon RaceFace crankset in mijn kast liggen die niet verkocht raakt. Lagers voor bottom bracket bestellen samen met een chainring en gaan met die banaan... twee dikke topfietsen.
Winkelmandjes gaan voorbereiden bij onze Duitse vrienden... en al snel ontmoedigd geraken door de prijs. Los boven de 1000 euro natuurlijk.
Ik denk dat ik gewoon ga doordoen met mijn 2x11 op de canyon en gewoon nieuwe kabeltjes ga steken en bottom bracket lager.

De lagers van mijn headset ga ik ook vervangen. Daarvoor heb ik nog een setje liggen. Nieuwe remschijven ga ik ook eens voor moeten kijken. Ik weet eigenlijk niet goed van waar dat schokkende remmen komt, maar het zijn nog de originele remschijven. Die hebben vast niet meer de vereiste breedte.
Op naar een droge lente en zomer.