De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gepersonaliseerd is vanaf 10 sets (dus broek + truitje). Maar zelfs als je maar met 5 bent is een tweede set (zeker omdat je de broeken ook gewoon zwart kan laten zonder logo) geen overbodige luxe.

Dan zit je all-in aan €1138 incl. btw voor 10 gepersonaliseerde broeken en shirts.

€356 (€431 incl) voor de shirts
€485 (€587 incl) voor de broeken
€100 (€121 incl) voor design (eenmalig te betalen, niet meer voor kleine nabestellingen)
€197 btw

Een PR.R (pro broek) kost €81.5 incl. BTW, wat ook een pak lager is dan wat je er in de retail voor zou betalen

Vraag me af waarom ze de collectie dan zoveel duurder maken. Jammer want hun eigen shop is hier vlakbij

Daarnet Zwift TTT gereden als invaller bij een ploegje in WTRL racing league.
Vond het wel wijs. Ga denk ik team zoeken voor volgend seizoen, dat begin april begint blijkbaar
Was echt met tactiek besproken op voorhand, teamcall + kapitein die aanstuurde tijdens de race.
De TTT nog gewonnen ook. In ons team wel iemand die erboven uit stak en veel kopwerk heeft verricht. Zonder hem hadden we niet gewonnen.
Ik heb afgezien als een beest gisteren. Wij hadden gisteren ons zwakste ploeg opgesteld, beste 2 mannen rust gegund met het oog op de finales vrijdag en zaterdag. Uiteindelijk nog bijna ons eindoverwinning in EMEA Division 1 (C) te grabbel gegooid, we waren gisteren pas 8ste in de daguitslag. Gelukkig hadden ons dichtste concurrenten vorige week op Richmond een serieuze steek laten vallen.

Vrijdag points race op Richmond UCI (2 laps) met de top 2 teams uit elke Geografische division 1, gaat gruwelijk veel pijn doen. Ik merk dat in die Zwift races de laatste weken wel dat het gebrek aan uithouding een serieus probleem aan het worden is. Recup tussen piekinspanningen in is véél minder dan wat het was toen ik wel nog langere ritten kon doen in het weekend. Vorige week lag ik na 2/5 tussensprints al volledig tussen mijne kader geplooid.

Ik heb afgezien als een beest gisteren. Wij hadden gisteren ons zwakste ploeg opgesteld, beste 2 mannen rust gegund met het oog op de finales vrijdag en zaterdag. Uiteindelijk nog bijna ons eindoverwinning in EMEA Division 1 (C) te grabbel gegooid, we waren gisteren pas 8ste in de daguitslag. Gelukkig hadden ons dichtste concurrenten vorige week op Richmond een serieuze steek laten vallen.

Vrijdag points race op Richmond UCI (2 laps) met de top 2 teams uit elke Geografische division 1, gaat gruwelijk veel pijn doen. Ik merk dat in die Zwift races de laatste weken wel dat het gebrek aan uithouding een serieus probleem aan het worden is. Recup tussen piekinspanningen in is véél minder dan wat het was toen ik wel nog langere ritten kon doen in het weekend. Vorige week lag ik na 2/5 tussensprints al volledig tussen mijne kader geplooid.
je zou er verdorie excited van worden als je 't leest!

9Lives ploegje? @SomeDude: reuzen zijn ook welkom

je zou er verdorie excited van worden als je 't leest!

9Lives ploegje? @SomeDude: reuzen zijn ook welkom
"Grote" :unsure: mensen zijn alvast sterk in het voordeel in cat C. Het team dat zich als tweede geplaatst heeft in onze divisie (Vikings uit Noorwegen) zit met een aantal mannen van ruim boven de 100kg, zeker op zo'n vlakke parcoursen zijn die mannen enorm in het voordeel met hun hogere absolute vermogens.

In de B categorie verdwijnt dat voordeel wel snel omdat er weinig mensen een FTP hebben van 400W en meer (zelfs niet als je 108kg weegt).

"Grote" :unsure: mensen zijn alvast sterk in het voordeel in cat C. Het team dat zich als tweede geplaatst heeft in onze divisie (Vikings uit Noorwegen) zit met een aantal mannen van ruim boven de 100kg, zeker op zo'n vlakke parcoursen zijn die mannen enorm in het voordeel met hun hogere absolute vermogens.

In de B categorie verdwijnt dat voordeel wel snel omdat er weinig mensen een FTP hebben van 400W en meer (zelfs niet als je 108kg weegt).
Hoe worden die categorieën bepaald?

En groot zijn is niet noodzakelijk veel wegen he. Ik weeg nu 82kg :p

Hoe worden die categorieën bepaald?

En groot zijn is niet noodzakelijk veel wegen he. Ik weeg nu 82kg :p
Daarom dat ik "grote" tussen aanhalingstekens had gezet :p. Ik ben met 1m96 de grootste uit de divisie maar weeg ook "maar" 83kg. (zou eigenlijk nog 5-10kg af kunnen maar bon).

Categorieën worden bepaald op basis van relatieve FTP. Categorie C gaat tot 3.2w/kg, B tot 4.0w/kg, vanaf 4.0w/kg is A. Dus in categorie A weeg je best zo weinig mogelijk. In alle andere categorieën (D tot B) weeg je best zo veel mogelijk in combinatie met een relatief FTP zo dicht mogelijk tegen de w/kg cap.

Daarom dat ik "grote" tussen aanhalingstekens had gezet :p. Ik ben met 1m96 de grootste uit de divisie maar weeg ook "maar" 83kg. (zou eigenlijk nog 5-10kg af kunnen maar bon).

Categorieën worden bepaald op basis van relatieve FTP. Categorie C gaat tot 3.2w/kg, B tot 4.0w/kg, vanaf 4.0w/kg is A. Dus in categorie A weeg je best zo weinig mogelijk. In alle andere categorieën (D tot B) weeg je best zo veel mogelijk in combinatie met een relatief FTP zo dicht mogelijk tegen de w/kg cap.
A die teamdingen zijn zelfde als individu dus.

A die teamdingen zijn zelfde als individu dus.
Ja, met allerhande funky side rules maar die ken ik niet zo goed. Er is iets van als je start in bv cat C en wordt als individu gepromoveerd naar cat B in de eerste 4 races dan mag je niet langer aantreden voor je team... als je promoveert naar een hogere categorie in races 5-8 mag je het seizoen wel nog uit doen in die categorie. Ofzoiets... ik kan de details niet, ik ben pas in de 4de race van dit seizoen bij mijn team gekomen omdat er daar dus iemand naar een hogere categorie moest.

Wel zot als dat voor 35 euro zou zijn want de collectie-truitjes kosten 75 euro!
Of je moet veel stuks afnemen?
SP.L shirt + korte broek = €89
ES.L Lange broek + vest = €120

Bovenstaande allemaal samen = €189

Vandaar dat ik vaak met koeienogen zit te staren naar andere prijzen met "zoveel beter kan dat toch niet zijn???" in mijn hoofd. Een zwift shirt van Lecol aan +€200 bijvoorbeeld... Dat kan er bij mij toch echt niet in...

Als je er geen 10 wilt bestellen kan je bijvoorbeeld die van cycling vlaanderen kopen: https://www.vermarcsport.com/nl/cycling-vlaanderen
Volgens mij zijn er ook nog andere designs aan die prijs.

Het lotto zomer-winter pakket is zelfs nog voordeliger (135,-): https://www.vermarcsport.com/nl/3116107d-6936-4671-9d8a-b8ab66c0e9bc
Eigenlijk kun je voor dat geld niet sukkelen, en toch...
Hoh, dat zijn zo typisch de items die je nooit meer draagt vanwege "toch dat niet" en die een jaar later in de inzamelcontainers belanden. Dan is het gewoon €135 in het water.

Die SP.L Aero-reeks benadert echt de topshirts voor een bijzonder lage prijs, dat maakt het uniek. De regeling die Knarf voorschotelt is wel interessant: goeie korte broek en zomershirt, basis vest en broek voor de winter (want dan zijn de ritten korter en vooral minder snel).

Daarom ook die "en toch". Het is aanlokkelijk, maar ik heb door scha en schande ook geleerd om beter te investeren in een paar goeie basisstukken (zonder daarom zot te doen).

Zie bv mijn hogere post naar La Passione. Was jij daar niet enthousiast over?

:thumb:
Ik heb 1 truitje met lange mouwen van Vermarc, maar de rits deed eigenlijk al snel moeilijk en de stof begon ook al snel te pluizen door er een windstopper over te dragen. Niet zo content van dus...

basis vest en broek voor de winter (want dan zijn de ritten korter en vooral minder snel).

Het SP.L vest vergeleken met Bioracer is.... speciaal :)
Vreemd gevoel als je eronder korte mouwen aan hebt. En het is extreem dun. Maar ik had wel warm genoeg afgelopen weekend aan 4°C. Had er wel shirt onder aan, en armstukken ook onder (beetje speciaal misschien maar 'it did the job').

De SP.L lange broek vergeleken met bioracer is evenwaardig aan bioracer vond ik.

Daarom ook die "en toch". Het is aanlokkelijk, maar ik heb door scha en schande ook geleerd om beter te investeren in een paar goeie basisstukken (zonder daarom zot te doen).

Zie bv mijn hogere post naar La Passione. Was jij daar niet enthousiast over?
Yes! Bijzonder enthousiast! Vooral ook omdat het écht pro-fit is: strak, stretchy, lange mouwen. En geen reclamepaneel :)

Endura, LP, Assos, Rapha. Daaruit bestaat mijn kast voornamelijk. Gesorteerd van beste > minste per euro.
Hoewel een Assosbroek eigenlijk altijd op 1 moet staan, ongeacht de prijs (en de veel te korte pijpen)

Laatst bewerkt:
Oke thx, heb eens wat opgezocht en kom deze 3 apparaten tegen:

- Edge 130 incl hartslag, snelheid en cadans: €250
- Edge 130 Plus incl sensoren: €300
- Edge 530 incl sensoren: €360

Wat is jullie mening over deze 3 apparaten?

Interesse?
Iemand anders mag natuurlijk ook.
Gaat over Garmin Edge 530 Sensor Bundle.

Terug
Bovenaan