De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Net nog een geprobeerd via de webapp (ipv op mijn gsm) en daar inderdaad wel een fietsbare route gekregen, misschien toch zelf iets mispeuterd dan :)

ik teken zelf mijn gpx met bikemap.net en dan upload ik die gpx in komoot.
Met Komoot volg ik enkel de track of record ik een nieuwe route die ik wil uitproberen.

Ik gebruik de Strava routebuilder en ben daar ook wel vrij content van. Veelal laat ik hem automatisch de routes maken tussen 2 punten en als het me dan niet aanstaat zit ik wat te verslepen. Is wel een betalende Strava feature..

Het grote voordeel van die Strava Maps is dat je de heatmaps kunt gebruiken, en zo zien welke wegen het populairst zijn om over te rijden. Is mijns inziens niet de prijs waard die Strava vraagt voor hun abonnementsfunctie.

Ja, dat weet ik, maar het is bij Strava een totaalpakket: "of je pakt alles, of je pakt niets", en voor mij persoonlijk is hetgene ze aanbieden de gevraagde prijs absoluut niet waard. Mochten ze hun mapping-tool apart aanbieden, dan zou dat een ander paar mouwen zijn.

Ik maak meestal routes met routeyou. In combo met bestaande routes of dingen die ik van ergens anders haal.
Vandaag leuk fietsweer maar toch beter beenstukken aangedaan, toch wat koud het eerste uur.

Nog volk die fietst int waasland? Of allemaal solo fieters?

Ik zoek een fietscomputer waar ik snelheid, hartslag en evt cadans op kan lezen. De sensoren moeten wel ANT+ zijn, want ik zou ze graag in de toekomst ook met Zwift gebruiken en dan is ANT+ wel een vereiste dacht ik?

Enkele nice-to-haves zijn iets van Strava integratie of smartphone integratie, en navigatie kan ook handig zijn maar is zeker geen vereiste!

Heb niet echt een idee in welk budget ik moet zoeken hiervoor, iemand die kan helpen?

Kan bij de meeste maar je hebt uiteraard aparte sensoren nodig (vaak in bundle mee verkocht).
Wahoo en Garmin zijn de bekendste merken denk ik maar je hebt er nog andere. Reken maar al vlug op 300 euro (of meer).

Bluetooth gaat ook voor zwift maar dat hapert bij mij soms

Ik zoek een fietscomputer waar ik snelheid, hartslag en evt cadans op kan lezen. De sensoren moeten wel ANT+ zijn, want ik zou ze graag in de toekomst ook met Zwift gebruiken en dan is ANT+ wel een vereiste dacht ik?

Enkele nice-to-haves zijn iets van Strava integratie of smartphone integratie, en navigatie kan ook handig zijn maar is zeker geen vereiste!

Heb niet echt een idee in welk budget ik moet zoeken hiervoor, iemand die kan helpen?
Garmin Edge 130 als navi geen harde eis is

Ja, dat weet ik, maar het is bij Strava een totaalpakket: "of je pakt alles, of je pakt niets", en voor mij persoonlijk is hetgene ze aanbieden de gevraagde prijs absoluut niet waard. Mochten ze hun mapping-tool apart aanbieden, dan zou dat een ander paar mouwen zijn.
Dit dus. Ik heb vroeger altijd met Strava mijn routes gemaakt en ik mis die heatmap toch wel een beetje. Maar om nu speciaal daarvoor een abonnement te pakken, vind ik toch ook wat overdreven.

Dat MVDP net als onze gewone stervelingen met een Wahoo koersen rijd, vind ik zot.
W2JbkZM.jpg

Iemand ervaring met de ESL of SPL lijnen van Vermarck? Met een paar vrienden aan het bekijken of we geen gezamenlijke tenue kunnen pakken.

Ze mogen dan ook niet rijden met materiaal dat gewone stervelingen niet kunnen kopen (wel wat vroeger).

Wij daarentegen kunnen wel met materiaal rijden waarmee zij niet mogen rijden :p

Ik maak meestal routes met routeyou. In combo met bestaande routes of dingen die ik van ergens anders haal.
Vandaag leuk fietsweer maar toch beter beenstukken aangedaan, toch wat koud het eerste uur.

Nog volk die fietst int waasland? Of allemaal solo fieters?

Ik ben een echte Waaslandse solo rijder. Vrienden waarmee ik vroeger trainde fietsen nog amper of niet meer. Vroeger durfde ik af en toe eens mee te rijden met grote groepen, maar dat kan uiteraard nu ook niet meer.

Ze mogen dan ook niet rijden met materiaal dat gewone stervelingen niet kunnen kopen (wel wat vroeger).
UCI heeft veel achterlijke regels, maar dit is wel een mooie denk ik.
Volgens mij ook gewoon dik voordeel voor de fabrikanten. Wie wil er niet met een fiets (frame) rijden waar de pro's op zitten?

Ik ben een echte Waaslandse solo rijder. Vrienden waarmee ik vroeger trainde fietsen nog amper of niet meer. Vroeger durfde ik af en toe eens mee te rijden met grote groepen, maar dat kan uiteraard nu ook niet meer.
Langs twater in temse toch regelmatig 4man + zien fietsen vandaag.

Terug
Bovenaan