De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zeg wel! Toch serieus zitten vloeken met momenten. Is het mijn gedacht of stond er vroeger een pak minder wind? :unsure:
Ik weet niet wat het is man, maar ik zit precies meer tegen de wind te beuken dan wat ander de laatste weken.

Heel het jaar al of steenkoud, of zo nat als hot Marijke of windkracht 10.

NP van 196w, 29km/h average. Ja jongens, tof :unsure:

Vrijdag en vandaag gaan fietsen. Evenveel wind denk ik, maar vandaag niet gewerkt en toch vlotter gereden. Maar idd die wind... De meeste in korte mouwen, ik toch nog mouwen aangedaan.

Vrijdag en vandaag gaan fietsen. Evenveel wind denk ik, maar vandaag niet gewerkt en toch vlotter gereden. Maar idd die wind... De meeste in korte mouwen, ik toch nog mouwen aangedaan.
Vertrokken met jasje, beenstukken, buf en zeer lichte handschoentjes want was hier maar 10,5°.

Enige nadeel aan mijn jasje is dat ik de mouwen amper omhoog kan doen, al de rest uitgespeeld voor halfweg

Sinds gisteren terug van een weekendje Vogezen. Ballon de Servance, Ballon D’Alsace, Plache Des Belles Filles (moordend) en Grand Ballon gedaan. Serieus afgezien maar ook enorm genoten. Prachtige streek.

Het afdalen was met velgremmen op carbon velgen toch niet optimaal. Met Swissstop Black Prince nochtans. In sommige scherpe bochten was het toch serieus piepen en was ik niet volledig op mijn gemak.

Gelijkaardig, maar minder ambitieus, terug van een weekend aan de Moezel, godverdomme fenomenaal weekend geweest. Zitten toch ook genoeg pittige klimmen.

Wel blij met schijfremmen. :wink:

Sinds gisteren terug van een weekendje Vogezen. Ballon de Servance, Ballon D’Alsace, Plache Des Belles Filles (moordend) en Grand Ballon gedaan. Serieus afgezien maar ook enorm genoten. Prachtige streek.

Het afdalen was met velgremmen op carbon velgen toch niet optimaal. Met Swissstop Black Prince nochtans. In sommige scherpe bochten was het toch serieus piepen en was ik niet volledig op mijn gemak.
Dat zal waarschijnlijk meer aan de daalcapaciteiten dan aan de velgen gelegen hebben.

Dit weekend ook nog een fratske uitgehaald. 115km fietsen naar een festival, heel de dag muziek en pinten en om 1u 's nachts terugrijden.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik halverwege in den hof van een vriendin mijn tentje heb opgezet om een uurtje of drie-vier te slapen tot de bakker open was. De benen konden het nog wel af, maar er zat een hongerklop aan te komen waar ik geen zin in had. Toch 230km op een dikke 24u.

Even advies vragen hier:
Ik wil mijn Thule Chariot aan mijn gravelbike (Bergamont Grandurance 8) kunnen hangen, maar op de Thule website vind ik niet de juiste thru axle. De originele as is 164mm lang, 20mm thread length and 1.75 thread pitch. Thule gaf mij het advies om https://www.thule.com/en-be/bike-tr...le-thru-axle-maxle-m12-x-175-black-_-20100799 te proberen, met een lengte van 167mm, dus 3mm langer.
Is dat mogelijk of is dat sowieso een no-go?

Iemand toevallig een M8x10 DIN913 zadel boutje liggen voor Canyon?
Op Canyon site vragen ze hiervoor 10€ :eek:

Iemand met betere Google skills dan mij die dit stuur voor mij kan vinden in maat 400mm
giant contact sl
Geen contact SLR dan heb ik nog een stem nodig ook :poop:

Fietsmaker vind er geen in voorraad in België of buurlanden bij giant zelf.

Ik heb het in mijn hoofd gestoken om een Ali-express koersfiets in elkaar te steken.
Frame, wielen en alle toebehoren daar kopen en dan zelf in elkaar steken als projectje.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Of websites / Youtube-kanalen met tips?

't is voorlopig nog maar een bevlieging. Ik heb ook niet echt een budget in gedachten omdat ik nog niet echt weet wat realistisch is.

Iemand met betere Google skills dan mij die dit stuur voor mij kan vinden in maat 400mm
giant contact sl
Geen contact SLR dan heb ik nog een stem nodig ook :poop:

Fietsmaker vind er geen in voorraad in België of buurlanden bij giant zelf.
De SLR is hetzelfde stuur hoor, enkel in carbon i.p.v. aluminium.
Los daarvan kon ik wel op de britse site van giant vinden dat het stuur pas 5 augustus terug beschikbaar zou komen. Lijkt me puik de reden waarom uw FM er ook geen zal kunnen vinden :P

Ik heb het in mijn hoofd gestoken om een Ali-express koersfiets in elkaar te steken.
Frame, wielen en alle toebehoren daar kopen en dan zelf in elkaar steken als projectje.

't is voorlopig nog maar een bevlieging. Ik heb ook niet echt een budget in gedachten omdat ik nog niet echt weet wat realistisch is.
Francis Cade (Yourube) heeft ooit zo eens een complete Chinese fiets ineengestoken.

Leuk als project, maar er komt altijd meer bij kijken dan ge initieel denkt. Adapters voor remmen, spacers voor het balhood/crank/... specifiek gereedschap voor interne bekabeling of bevestigingspunten voor externe kabels. Dan nog zaken zoals de lengte van de stuurpen afhankelijk van de geometrie etc.

Op zich durf ik het wel aanraden, het blijft cool, maar er duikt altijd meer op dan ge zou denken.

Terug
Bovenaan