Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wil al lang eenIk heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar Favero brengt dit jaar zijn mtb/gravel powermeter uit. Misschien wel de moeite voor de mensen die nog een pedal powermeter zoeken.
Ook te pre orderen via hun website: https://cycling.favero.com/en/shop/assioma-pro-mx-2-preserie
Ik vind de exacte link niet meteen terug, maar Zero Friction Cycling heeft een lijvig en geheel uitgeschreven testprotocol met ditto resultaten. De moeite van het lezen wel eens waard voor wie voldoende nerd is. Zelf heb ik in ieder geval een XT-R ketting die na 5000-6000km (incl 1500km in Kirgizië in 2022) nog altijd niet aan de 0,75mm rek zit.Ik ben altijd wat argwanend over zo'n stellingen. Kan zijn dat xt iets langer meegaat, maar 50%? Ik vraag me altijd af waar ze zulke cijfers vandaan halen. Kettingduur is afhankelijk van zoveel factoren....
Welja, ik ben het daarom eens wat beginnen uitpluizen - waar zit het verschil nu echt? Op een paar vlakken is XT inderdaad een tikje interesssanter dan SLX, maar voor de doorsnee mtb'er is SLX absoluut meer dan goed genoeg - de limiet gaat veel vaker bij de berijder dan bij de groepset liggen. Zelfs Deore op zich is al een perfect acceptabele groepset.Eigenlijk is het beetje autisme. Het zit deels tussen mijn oren dat XT beter is. Ondertussen is de fiets bijna een jaar oud en dan is het nieuwe er ook al wat af. De aankoop vorig jaar was een voorzichtige aankoop. Hoewel ik vroeger in mijn tienerjaren lid was van de young bikers en op zondag wat toertochtjes deed, wist ik niet dat ik 20 jaar later dit nog steeds leuk ging vinden en nu eigenlijk zodanig leuk dat ik meerdere keren per week op de fiets kruip.
Rij gewoon eens als het droog isIk wil al lang een watermeter op de mtb

), maar wou toch nog eens even verifiëren 
26 inch binnenbanden kopen. Die passen sowieso op de 650b (27,5”) en eigenlijk ook wel op 700c (28-29”).Nog eens een technisch vraagje van mij
Zowel mijn vriendin als ik hebben onlangs een Canyon Grail gekocht, zij een van 1e generatie en ik een van de 2e generatie. Alleen heeft zij daarop 650b (27,5") wielen en ik 700c (28") wielen.
Ik vraag me nu echter af of de reserve binnenbanden die we in huis hebben (https://www.mantel.com/continental-cross-28-binnenband) weldegelijk ook door haar kunnen gebruikt worden, of moet zij specifiek nog aparte 650b binnenbanden kopen? Op het eerste zicht vind je dat precies ook amper. Of kunnen die 700c binnenbanden ook perfect in een 650b wiel gemonteerd worden? Of rijd je dan veel sneller lek?
Ik zou er van uitgaan dat het wel compatibel is (ook omdat ik amper 650b binnenbanden zie online), maar wou toch nog eens even verifiëren
![]()
Ja, ik neem altijd een binnenbandje mee als reserve.Is me voorlopig nog teveel moeite om me daarin te verdiepenPlus als je toch nog eens zou lek rijden, moet je toch nog reserve binnenband meepakken toch?
Plug & pray !Ja, ik neem altijd een binnenbandje mee als reserve.
Nee, ik heb die in de x-jaren dat ik tubeless rijd nog nooit nodig gehad (jinxed it!)
Met x=0,1 jaar?Ja, ik neem altijd een binnenbandje mee als reserve.
Nee, ik heb die in de x-jaren dat ik tubeless rijd nog nooit nodig gehad (jinxed it!)
Jaar of 5, schat ik (gravel/mtb)Met x=0,1 jaar?
Nee, je moet ook de juiste binnenbanden kopen.Nog eens een technisch vraagje van mij
Zowel mijn vriendin als ik hebben onlangs een Canyon Grail gekocht, zij een van 1e generatie en ik een van de 2e generatie. Alleen heeft zij daarop 650b (27,5") wielen en ik 700c (28") wielen.
Ik vraag me nu echter af of de reserve binnenbanden die we in huis hebben (https://www.mantel.com/continental-cross-28-binnenband) weldegelijk ook door haar kunnen gebruikt worden, of moet zij specifiek nog aparte 650b binnenbanden kopen? Op het eerste zicht vind je dat precies ook amper. Of kunnen die 700c binnenbanden ook perfect in een 650b wiel gemonteerd worden? Of rijd je dan veel sneller lek?
Ik zou er van uitgaan dat het wel compatibel is (ook omdat ik amper 650b binnenbanden zie online), maar wou toch nog eens even verifiëren
![]()
Nee, je moet ook de juiste binnenbanden kopen.


60mm nodig.mm dat gaat ze niet graag horen
Maar ge hebt dan ook wel binnenbanden die zowel voor 27.5", 28" als 29" geschikt zijn ook precies ...![]()
en mij geloof je niet? Sheez.
28 en 29 is trouwens exact dezelfde binnendiameter hé


Deze week bikefitting laten doen, blijkbaar stond mijn zadel 5cm te laag.
Dan verschuiven ze die plaatjes van uwe schoen ne mm en vragen ze: “en voelde verschil?” Haha als ik net 10.000km heb gefietst mee een zadel da 5cm te laag stond en da allemaal goe vind. ga ik ni veel verschil voelen in die plaatjes
Helaas moet ik wel een nieuw stuur kopen van 300€ stuurpen met eigenlijk 4cm korter zijn.
Khad mij zadel eigenlijk volledig vooruit gezet om da te compenseren.
Nieuwe positie voelt goed, maar nieuw stuur gaat toch wel een zegen zijn.
Ze hadden mij in de winkel nen L aangeraden ipv M, terwijl de canyon “generator” een M aanraden.
In elk geval als ik het uitreken (lengte van zadel tot stuur) en dan lengte stuurpen scheelt da maar 2,5cm dus zelf daar had een nieuw stuur gemoeten (tenzij ik fout redeneer, maar het sust mijn geweten wel)