Wanneer zou het het beste moment zijn om een nieuwe racefiets te kopen? Ik zie hier en daar wel wat kortingen nu, eerst bij Giant nu bij Ridley (vermoedelijk wel op oudere modellen).
Doe je bikefitting best voor het bestellen van de fiets en dan nog eens om deze af te stellen? Aanraders voor bikefitting in regio Oost- en West-Vlaanderen? Best onafhankelijk en dus niet in de winkel waar je de fiets zou aankopen (dan is het waarschijnlijk ook een minder uitgebreide bikefit?)?
Het kriebelt voor een nieuwe betere racefiets, drie jaar geleden ben ik beginnen fietsen en toen een nieuwe racefiets gekocht maar met een bescheiden budget en endurance gericht (alu frame, 105 groep 11/34).
Nu ik aanzienlijk meer rij, de ambitie heb om aan wat (duatlon) wedstrijden mee te doen en de mogelijkheid heb om voordeliger via het werk een fiets te nemen zou ik wat meer all-in willen gaan.
Ik dacht aan een aero racefiets (geen tijdritfiets), carbon frame, bij voorkeur elektrisch schakelen of ultegra en een powermeter is ook wel gewenst. Hebben jullie aanraders? Ik dacht zelf aan deze opties, de meeste zitten (na korting) rond de 5 à 6k:
Vooral met de huidige kortingen bij Ridley zouden mij overtuigen om nu te kopen, maar misschien zijn deze fietsen gewoon anders veel te hoog geprijsd ten opzichte van Cube/Canyon? Bij de opties zonder korting kan ik wachten tot de lente/zomer

.