De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Conclusie is vooral, ga naar een onafhankelijke bikefitter die naargelang jou lichaam bepaalde fietsen voorstelt.
Ik heb ook vrij lange benen waardoor ik slecht pas op merken die groot vallen in hun maat (zoals canyon of scott). Ik heb naar een scott foil zitten kijken, ik moet daar qua lengte sowieso een S hebben maar dat zit ik met een zadelpen die uit het frame steekt als een vlaggenmast en een drop waar de gemiddelde wielerprof jaloers op is. Er is zoveel keuze, kies iets dat bij je lichaam past.
Wie ben je dan zelf bij geweest?
 
Vanochtend kleine 50km met de mtb. Eerste rit in maanden dus ging niet echt goed. En al het lopen van afgelopen weken zat in mijn benen.

Blijkt dat mijn achterrem ook serieus aansleept, had al het gevoel dat er constant iets aan het afeemmen was maar dacht dat vooral door alle modder kwam.
Maar proper zelfde verhaal 🙄

Enige optie (denk ik) is blokjes eruit, remreiniger erin spuiten en de pistons wat proberen reinigen en dan ze weer goed erin duwen?

Met ontluchten en dergelijke van hyrdolische remmen ook geen ervaring, maar remkracht is het issue niet denk ik.
 
Vanochtend kleine 50km met de mtb. Eerste rit in maanden dus ging niet echt goed. En al het lopen van afgelopen weken zat in mijn benen.

Blijkt dat mijn achterrem ook serieus aansleept, had al het gevoel dat er constant iets aan het afeemmen was maar dacht dat vooral door alle modder kwam.
Maar proper zelfde verhaal 🙄

Enige optie (denk ik) is blokjes eruit, remreiniger erin spuiten en de pistons wat proberen reinigen en dan ze weer goed erin duwen?

Met ontluchten en dergelijke van hyrdolische remmen ook geen ervaring, maar remkracht is het issue niet denk ik.
In theorie kan remreiniger op de pistons spuiten de dichtingsringen ervan aantasten en is iets als warm zeepwater veiliger - al kunnen die dingen nog wel wat hebben. Proberen de pistons wat te flossen met een touwtje helpt ook maar is nogal lastig. Vooral ook goed terug naar binnen duwen.
 
Deze week:

Maandag: 1u30 losrijden rollen + Red Cord
Dinsdag: 5u30 met 10x 2' 350watt 4' LSD + 10' 250watt 65 RPM + Powertraining
Woensdag: 2u met 10x 20" maximale sprint
Donderdag: Lopen 1u10 LSD
Vrijdag: Powertraining + losrijden
Zaterdag: 2u30 met 3 x 10' 280 watt
Zondag: 3u met 250watt 65RPM blokken

En dan nog tussendoor stretchen en andere zaken.

En, neen :D.
Voila, alles afgerond (buiten nog wat red cord vanavond). Stevige week, maar had hele goeie benen.

Week die komt is weer van 't zelfde, maar echt wel kutweer. Zal weer menig film en serie zien op de rollen.
 
Voila, alles afgerond (buiten nog wat red cord vanavond). Stevige week, maar had hele goeie benen.

Week die komt is weer van 't zelfde, maar echt wel kutweer. Zal weer menig film en serie zien op de rollen.

5u30 op de rollen verlies je natuurlijk lichamelijk veel meer mee dan dat je er aan wint... Als ik dat doe verzoekt mijn coach mij om nooit meer terug te komen...
 
5u30 op de rollen verlies je natuurlijk lichamelijk veel meer mee dan dat je er aan wint... Als ik dat doe verzoekt mijn coach mij om nooit meer terug te komen...
Nee, ga ik ook niet doen. Dan deel ik op in 2 of een deel binnen en een deel buiten. Maar veel aan verliezen zie ik niet in waarom. De hoofdreden dat ik het niet doe, is omdat het te statisch is en ik pijn durf te krijgen aan mijn heupspieren.

Ik kan heel goed tegen de koude dus als het mogelijk is, ga ik naar buiten, maar wil niet op mijn bek gaan op gladde plekken.
 
Wanneer zou het het beste moment zijn om een nieuwe racefiets te kopen? Ik zie hier en daar wel wat kortingen nu, eerst bij Giant nu bij Ridley (vermoedelijk wel op oudere modellen).
Doe je bikefitting best voor het bestellen van de fiets en dan nog eens om deze af te stellen? Aanraders voor bikefitting in regio Oost- en West-Vlaanderen? Best onafhankelijk en dus niet in de winkel waar je de fiets zou aankopen (dan is het waarschijnlijk ook een minder uitgebreide bikefit?)?

Het kriebelt voor een nieuwe betere racefiets, drie jaar geleden ben ik beginnen fietsen en toen een nieuwe racefiets gekocht maar met een bescheiden budget en endurance gericht (alu frame, 105 groep 11/34).
Nu ik aanzienlijk meer rij, de ambitie heb om aan wat (duatlon) wedstrijden mee te doen en de mogelijkheid heb om voordeliger via het werk een fiets te nemen zou ik wat meer all-in willen gaan.

Ik dacht aan een aero racefiets (geen tijdritfiets), carbon frame, bij voorkeur elektrisch schakelen of ultegra en een powermeter is ook wel gewenst. Hebben jullie aanraders? Ik dacht zelf aan deze opties, de meeste zitten (na korting) rond de 5 à 6k:
Vooral met de huidige kortingen bij Ridley zouden mij overtuigen om nu te kopen, maar misschien zijn deze fietsen gewoon anders veel te hoog geprijsd ten opzichte van Cube/Canyon? Bij de opties zonder korting kan ik wachten tot de lente/zomer :D.
 
Wanneer zou het het beste moment zijn om een nieuwe racefiets te kopen? Ik zie hier en daar wel wat kortingen nu, eerst bij Giant nu bij Ridley (vermoedelijk wel op oudere modellen).
Doe je bikefitting best voor het bestellen van de fiets en dan nog eens om deze af te stellen? Aanraders voor bikefitting in regio Oost- en West-Vlaanderen? Best onafhankelijk en dus niet in de winkel waar je de fiets zou aankopen (dan is het waarschijnlijk ook een minder uitgebreide bikefit?)?

Het kriebelt voor een nieuwe betere racefiets, drie jaar geleden ben ik beginnen fietsen en toen een nieuwe racefiets gekocht maar met een bescheiden budget en endurance gericht (alu frame, 105 groep 11/34).
Nu ik aanzienlijk meer rij, de ambitie heb om aan wat (duatlon) wedstrijden mee te doen en de mogelijkheid heb om voordeliger via het werk een fiets te nemen zou ik wat meer all-in willen gaan.

Ik dacht aan een aero racefiets (geen tijdritfiets), carbon frame, bij voorkeur elektrisch schakelen of ultegra en een powermeter is ook wel gewenst. Hebben jullie aanraders? Ik dacht zelf aan deze opties, de meeste zitten (na korting) rond de 5 à 6k:
Vooral met de huidige kortingen bij Ridley zouden mij overtuigen om nu te kopen, maar misschien zijn deze fietsen gewoon anders veel te hoog geprijsd ten opzichte van Cube/Canyon? Bij de opties zonder korting kan ik wachten tot de lente/zomer :D.



Die Aeroad stond tijdens Black Friday aan 5899€, originele prijs was 6499 dacht ik, maar ondertussen is wel de powermeter er af gehaald...
Verder zou ik je aanraden om eens naar de Rose Xlite 6 te kijken, die staat iets goedkoper en weegt een pak minder dan de Aeroad.

Geen idee waar je woont trouwens, maar X-bikes in Zele heeft waanzinnige prijzen voor Ridley fietsen in stock.
 
Die Aeroad stond tijdens Black Friday aan 5899€, originele prijs was 6499 dacht ik, maar ondertussen is wel de powermeter er af gehaald...
Verder zou ik je aanraden om eens naar de Rose Xlite 6 te kijken, die staat iets goedkoper en weegt een pak minder dan de Aeroad.

Geen idee waar je woont trouwens, maar X-bikes in Zele heeft waanzinnige prijzen voor Ridley fietsen in stock.
Ook niet veel geld? Maar zelfde systeem als canyon? Geen winkels hier?
 
Vooral met de huidige kortingen bij Ridley zouden mij overtuigen om nu te kopen, maar misschien zijn deze fietsen gewoon anders veel te hoog geprijsd ten opzichte van Cube/Canyon? Bij de opties zonder korting kan ik wachten tot de lente/zomer :D.
Welke kortingen krijg je bij Ridley? Die Noah Disc 105 Di2 voor 5500 euro op de site is allesbehalve scherp te noemen. Weinig mis met een Di2 105, maar voor die prijs toch niet indrukwekkend. Neem er dan nog die zeer basic alu velgjes bij en je hebt toch een redelijk onaantrekkelijke fiets.

Die Aeroad zou mijn voorkeur genieten, maar check even of dat via je werk zou lukken. Meestal zijn de merken waaruit je kan kiezen beperkt. De Aeroad passeert bij Canyon regelmatig als 'Bike of the Week', waar je meestal toch 10% of hoger korting kunt scoren.
Die Aeroad stond tijdens Black Friday aan 5899€, originele prijs was 6499 dacht ik, maar ondertussen is wel de powermeter er af gehaald...
Verder zou ik je aanraden om eens naar de Rose Xlite 6 te kijken, die staat iets goedkoper en weegt een pak minder dan de Aeroad.

Geen idee waar je woont trouwens, maar X-bikes in Zele heeft waanzinnige prijzen voor Ridley fietsen in stock.
Is de Xlite niet eerder een alternatief voor de Ultimate van Canyon? Die weegt ook een stuk minder dan de Aeroad.
Rose maakt mooie fietsen aan een redelijk scherpe prijs, maar ik denk dat je voor service enkel in Bocholt terecht kunt in België. Canyon heeft dan toch een veel uitgebreider netwerk.
 
Wanneer zou het het beste moment zijn om een nieuwe racefiets te kopen? Ik zie hier en daar wel wat kortingen nu, eerst bij Giant nu bij Ridley (vermoedelijk wel op oudere modellen).
Doe je bikefitting best voor het bestellen van de fiets en dan nog eens om deze af te stellen? Aanraders voor bikefitting in regio Oost- en West-Vlaanderen? Best onafhankelijk en dus niet in de winkel waar je de fiets zou aankopen (dan is het waarschijnlijk ook een minder uitgebreide bikefit?)?

Het kriebelt voor een nieuwe betere racefiets, drie jaar geleden ben ik beginnen fietsen en toen een nieuwe racefiets gekocht maar met een bescheiden budget en endurance gericht (alu frame, 105 groep 11/34).
Nu ik aanzienlijk meer rij, de ambitie heb om aan wat (duatlon) wedstrijden mee te doen en de mogelijkheid heb om voordeliger via het werk een fiets te nemen zou ik wat meer all-in willen gaan.

Ik dacht aan een aero racefiets (geen tijdritfiets), carbon frame, bij voorkeur elektrisch schakelen of ultegra en een powermeter is ook wel gewenst. Hebben jullie aanraders? Ik dacht zelf aan deze opties, de meeste zitten (na korting) rond de 5 à 6k:
Vooral met de huidige kortingen bij Ridley zouden mij overtuigen om nu te kopen, maar misschien zijn deze fietsen gewoon anders veel te hoog geprijsd ten opzichte van Cube/Canyon? Bij de opties zonder korting kan ik wachten tot de lente/zomer :D.
Eventueel de Giant Propel Advanced 1 of Pro 0?
 
Welke kortingen krijg je bij Ridley? Die Noah Disc 105 Di2 voor 5500 euro op de site is allesbehalve scherp te noemen. Weinig mis met een Di2 105, maar voor die prijs toch niet indrukwekkend. Neem er dan nog die zeer basic alu velgjes bij en je hebt toch een redelijk onaantrekkelijke fiets.

Die Aeroad zou mijn voorkeur genieten, maar check even of dat via je werk zou lukken. Meestal zijn de merken waaruit je kan kiezen beperkt. De Aeroad passeert bij Canyon regelmatig als 'Bike of the Week', waar je meestal toch 10% of hoger korting kunt scoren.
Die Aeroad stond tijdens Black Friday aan 5899€, originele prijs was 6499 dacht ik, maar ondertussen is wel de powermeter er af gehaald...
Verder zou ik je aanraden om eens naar de Rose Xlite 6 te kijken, die staat iets goedkoper en weegt een pak minder dan de Aeroad.

Geen idee waar je woont trouwens, maar X-bikes in Zele heeft waanzinnige prijzen voor Ridley fietsen in stock.
Mijn korting bij Ridley is online 25% (op bepaalde modellen) via benefitsatwork, dus komt zo op € 4124 voor de 105 Di2 en € 5950 voor de Ultegra. Bij X-bikes in Zele inderdaad vaak idd nog goedkoper en toch ook een voorkeur voor een fysieke winkel, was eens van zin om daar langs te gaan.
Hopelijk komt de Aeroad opnieuw in promo want zelf refurbished is er bijna niks af nu, is inderdaad ook wel niet de lichtste fiets in het rijtje. Ik ging er eigenlijk nog vanuit dat die powermeter er nog op zat, maar die lijkt er inderdaad helaas af te zijn nu. Canyon is dan toch wel vrij stevig geprijsd.

Het is eigenlijk als zelfstandige dus eigenlijk kan ik alles kiezen op elk moment kiezen (moet zelf niet in lease vorm), om het administratief eenvoudig te houden misschien wel bij voorkeur binnen de EU blijven en op factuur :D.
Carbon vs alu wielen is waarschijnlijk wel belangrijk om op te letten?

Eventueel de Giant Propel Advanced 1 of Pro 0?
Ook knappe fietsen! Stonden tot vorige week in promotie :D

edit: had dit precies beter in het aankoopadvies topic gezet :D
 
.
Carbon vs alu wielen is waarschijnlijk wel belangrijk om op te letten?

Beter ga je voor een fiets die goedkoper is maar met alu velgen, dan meer betalen voor zozo Carbon wielen.
Met hetgeen wat je uitspaart koop je dan echt goede carbon hoepels.

En die noah, sorry maar…
Voor dat geld koop je die andere fietsen die je linkt. Je moet die litening daar eens naastzetten. Dat is zelfs geen serieuze vergelijking meer…
 
Wanneer zou het het beste moment zijn om een nieuwe racefiets te kopen? Ik zie hier en daar wel wat kortingen nu, eerst bij Giant nu bij Ridley (vermoedelijk wel op oudere modellen).
Doe je bikefitting best voor het bestellen van de fiets en dan nog eens om deze af te stellen? Aanraders voor bikefitting in regio Oost- en West-Vlaanderen? Best onafhankelijk en dus niet in de winkel waar je de fiets zou aankopen (dan is het waarschijnlijk ook een minder uitgebreide bikefit?)?

Het kriebelt voor een nieuwe betere racefiets, drie jaar geleden ben ik beginnen fietsen en toen een nieuwe racefiets gekocht maar met een bescheiden budget en endurance gericht (alu frame, 105 groep 11/34).
Nu ik aanzienlijk meer rij, de ambitie heb om aan wat (duatlon) wedstrijden mee te doen en de mogelijkheid heb om voordeliger via het werk een fiets te nemen zou ik wat meer all-in willen gaan.

Ik dacht aan een aero racefiets (geen tijdritfiets), carbon frame, bij voorkeur elektrisch schakelen of ultegra en een powermeter is ook wel gewenst. Hebben jullie aanraders? Ik dacht zelf aan deze opties, de meeste zitten (na korting) rond de 5 à 6k:
Vooral met de huidige kortingen bij Ridley zouden mij overtuigen om nu te kopen, maar misschien zijn deze fietsen gewoon anders veel te hoog geprijsd ten opzichte van Cube/Canyon? Bij de opties zonder korting kan ik wachten tot de lente/zomer :D.
Zijn zo’n duatlon wedstrijden met of zonder stayeren? Als het zonder stayeren is zou ik ook bekijken of je een opzetstuur op het stuur krijgt.
 
Terug
Bovenaan