poeperman
Well-known member
idemIk doe wat Shimano anti-seize pasta op de schroefdraad.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
idemIk doe wat Shimano anti-seize pasta op de schroefdraad.

Idem, ik rond net week 3 af... ronduit frustrerendBij mij slijt er niets op dit moment want ik ben al enkele weken ziek. Wreed economisch!
K zit ook aan week 3, met een dag of 4 waarop ik beter was en dan terug hervallen... Gans het gezin is hier gesneuveld.Idem, ik rond net week 3 af... ronduit frustrerend
Met kogellagervet zoals dit bijvoorbeeldMet welk vet smeren jullie je thru axle in ?
Hangt veel af van de omstandigheden waarin je rijdt + hoe goed je de rest van de groepset onderhoudt.Hoeveel jaar/km kan je eigenlijk met crankstel rijden? De tandwielen bedoel ik dan
Vuistregel voor maximale uitmelkerij is ruwweg zes kettingen per cassette en drie cassettes per crank. De hoeveelheid kilometers die ge er uit haalt hangt dus ook af van de slijtvastheid van het andere materiaal van de aandrijving, niet alleen de slijtvastheid van het onderdeel zelf.Hoeveel jaar/km kan je eigenlijk met crankstel rijden? De tandwielen bedoel ik dan
Amai, op mijn koersfiets zou dat dan 36k km zijn voor een cassette en 108k km voor een crank…Vuistregel voor maximale uitmelkerij is ruwweg zes kettingen per cassette en drie cassettes per crank. De hoeveelheid kilometers die ge er uit haalt hangt dus ook af van de slijtvastheid van het andere materiaal van de aandrijving, niet alleen de slijtvastheid van het onderdeel zelf.
Dat gezegd zijnde zie ik soms ook fietsen waarvan de hele aandrijving in de vernieling is gereden. Hangt dus ook af van onderhoud en gebruiker.
Da's toch niet zo gek?Amai, op mijn koersfiets zou dat dan 36k km zijn voor een cassette en 108k km voor een crank…
Is een vuistregel eh. Je kan ook preventief vervangen als het nog doenbaar is.Amai, op mijn koersfiets zou dat dan 36k km zijn voor een cassette en 108k km voor een crank…
Ik heb nog nooit een crankblad moeten vervangen, ik verkoop mijn fietsen daar te snel (in km, niet noodzakelijk in tijd) voor.Da's toch niet zo gek?

Nu vind ik de powermeter verwerken in de crank bij Sram al iets minder belachelijk, met de nadruk op iets![]()
Dat gaat heel goed uitdraaienSinds 1 maand ben ik begonnen met fietsen naar het werk. Ik rij telkens 22 a25min op en zelfde tijd af. Wat op een
+-4u komt in totaal over 5 dagen. Normaal fiets ik tijdens de week 2x 1u op zwift. 1x gericht intervallen en 1x zeer veranderlijk naar de goesting. Het kan een race zijn of gewoon 1u zone2. Nu doe ik dat niet meer maar ik heb dus dubbel zo veel tijd op de fiets gezeten maar wel telkens zeer kort en krachtig. Ik rij constant in de grijze zone en 1 'bergje' 1.5min in het rood. Ik ben curieus hoe dit zal uitdraaien met de conditie. Verder doe ik nog 1 duurtraining per week van +-2,5u in het weekend.

Klopt.Is het eigenlijk slecht om na een modderige rit je kettinglijn te kuisen met cyclon bionet chain cleaner en nadien te drogen en terug te squirten? Volgens sommigen mag je dat niet doen?
Laatste weken van die bubbels op mijn billen, misschien toch eens op zoek naar een betere broek en zeem? Wat zijn zo de goede merken/types voor ritten van 3u of langer?