De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het is enerzijds techniek, anderzijds combi band/wiel.

Bij zowel mijn tubeless mtb als binnenbanden koersfiets gebruik ik enkel bandenlichters om mijn band er af te halen. Ik ben echter ook al combinaties tegengekomen waar ik ze ook nodig had om de band er op te krijgen.

Heb ook 30min nodig gehad om mijn corsa's erop te leggen (met lichters laatste stukje) heb niet genoeg kracht in handen.
Heb zo eens schwalbe easyfit gekocht (om aan gratis leverbedrag te komen) maar helpt ook niet bij mij. Of ik gebruik het verkeerd :p

als ge ne nieuwe band erop moet leggen die zijn zo stroef elk plastiek breekt dan als ge iets teveel fors gebruikt
Om een band te leggen is het echt niet de bedoeling dat je bandenlichters gebruikt, dat is enkel om ze eraf te krijgen ;)

Los daarvan, als het zo dunne Lezynes zijn die per drie in elkaar geklikt zitten - absolute brol. De sterkste plastieken die ik ken zijn die (veel te) brede van Decathlon

Lidmaatschap bij Cycling Vlaanderen of bij de Vlaamse Wielerbond?

Dezelfde kost, terugbetaling, en service zo lijkt het. Dus gewoon random mijn goesting doen of weten jullie uit ervaring welke organisatie beter is om u bij in te schrijven?
Als je eens wil op de piste rijden of bmxen in het wielercentrum Eddy Merckx krijg je enkel korting met een lidmaatschap van cycling vlaanderen. Anders maakt het geen verschil.

Vandaag (28/03 ongeveer 15:00) reed ik de oude Kwaremont op en was er iemand met een professioneel toestel foto's aan het nemen, leek wel een journalist ofzo die misschien iets aan het doen is ter voorbereiding van de RVV.
Iemand een toevallig een idee wie dat was ofzo, of waar die foto's gepost worden misschien? Ik had het natuurlijk kunnen vragen maar daar dacht ik te laat aan..
Kan het maar proberen via hier.. :LOL:
Was ook bij mij op 24/03 op de Koppenberg toen ik daar met mijn oldtimer is ben gepasseerd. Zou het idd ook wel tof vinden om die foto te zien, want was echt goed naar boven aan het harken hahaha :p

Welke wielen (koersfiets + schijven) zouden jullie kopen met een max budget van 1000EUR?
Idealiter zo allround mogelijk (hoewel het echte klimwerk eerder beperkt blijft).

Mijn oog valt momenteel op de Vision TC 40 wielen.

Alvast geen Vision, al teveel problemen gehoord bij kameraden. Zipp 303 is wel een ferme wielset en de prijzen zijn aardig gedaald tov vroeger.

Schwalbe Pro one tlr was een droom om te plaatsen op mijn wielen. De schwalbe one tlr erna een ramp. Is soms gewoon geluk hebben denk ik

Je bent nog maar juist met je voetzolen aan het vagevuur... De hel, dat is een kraakverse "open tubular" van Challenge. De Strade Bianca bvb.

Die GP5000's gingen makkelijk op mijn bontrager carbon velgen anders, terwijl die door velen als moeilijk bestempeld worden.

Dit is wat je nodig hebt (heb zo eens een week pijn gehad aan mijn duimen van Schwalbe Durano's):

https://www.mantel.com/be/bbb-cycli...srZcHyRuq9JcCilDFBDk8-pKtNqx6KToaAmxKEALw_wcB
Idd wel de handigste oplossing voor moeilijke gevallen! Bandenlichters heb je toch een risico dat je binnenband om zeep helpt.
Meestal doe ik het gewoon met de hand; goed masseren en naar het midden van de velg brengen helpt, maar heb ook zo'n bandenhulp voor af en toe (zoals Schwalbe marathon, al verschilt het ook wel van velg tot velg hoe moeilijk dat gaat)

Die GP5000's gingen makkelijk op mijn bontrager carbon velgen anders, terwijl die door velen als moeilijk bestempeld worden.
Ik verbaasde mezelf ook al. Even echt op mijne fiets gechecked of ik wel echt die band had.
Die band is poepsimpel bij mij...

Het hangt echt af van velg tot velg hoe gemakkelijk/moeilijk een band erop gaat, en dan vooral de diepte van de "well" (die sleuf in't midden) van het velgbed. Tubeless banden zijn moeilijker omdat die hieldraad strakker moet zitten om een luchtdichte afsluiting te creëren.

Je kunt iedere bandenlichter kapot wringen. De truuk is om ervoor te zorgen dat het "te wringen" deel zo dicht mogelijk al bij de velg zit, zodat je meer hefboomwerking kunt uitoefenen. Ik gebruik ook van die "flimsy" plastieken lichters, maar die breken niet omdat ik met mijn duim de band tegen de velg duw.

Ik vind die van de decathlon toch goed. Zo graanrepen. Toch geen plakboek. En dan nog van die gummy suiker dingen...

Decathlon ligt hier op 5 minuten vanaf. Tot 20:00 open... Keihandig want ik merk dat pas altijd 's avonds voor de rit dat mijn voorraad op is.

Maar meestal pak ik gewoon honingkoek.

Ik heb recent deze is gekocht, ik krijg die perfect binnen etc, veel beter dan zo'n gels, maar ik vraag me af of het eigenlijk opzich goede repen zijn voor tijdens de rit?

Terug
Bovenaan