SomeDude
Banned
Potato potato you know what I mean: je zit quasi altijd rechter op een MTB dan op een koersfietsUw eerste alinea valt helaas niet te begrijpen. Een MTB heeft altijd een veel grotere reach dan een koersfiets (het tegenovergestelde van wat jij zegt?). Logisch, want je rijdt met een stuurpen die 5cm korter is en je hebt ook geen hoods die nog eens 5 cm toevoegen aan de effectieve reach.
(uw 'perfecte' stack/reach gaat gewoon anders zijn op racer dan op mtb maar heb die niet aangepast in voorbeeld, heb ook niet gezegd dat je ze onderling moet vergelijken wel met uw fitting)
Joris Verreydt is nochtans 1 van de bekendere in belgie, maar die gaat echt voor comfort > aero (tenzij bij wedstrijdrijders zoals die van QS)Als een Endurace perfect is en een Ultimate niet mogelijk is, dan heb je een slechte bikefitter. Er zit 1 cm verschil tussen de 2.
1 centimeter
Het kan zeker zijn dat een Ultimate niet past, maar dan past een Endurace ook niet. Of je moet met het maximaal aantal spacers rijden, en dan spreek je niet van "perfecte fit" bij de Endurace, maar een "het past nét"
Groot en stijf -> grote fiets nodig. Als een endurance maar net past (in 2XL) ja dan past een ultimate niet.
Maar goed dat was toen het ideale, mijn gekozen fiets heeft uiteindelijk meer stack en reach afmetingen van de XL, dus een ultimate zou gaan als ik 3cm kortere stuurpen neem (en zadel staat ook iets lager nu dan volgens zijn ideale afmetingen, al heb ik nog altijd meer drop en meer afstand van zadel naar stuur dan wat hij aangaf)
Heb gewoon extra oefeningen beginnen doen

Laatst bewerkt:

jaren competitie gelopen en nooit een lactaat-test gedaan, vond dat toen nergens voor nodig