De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is waar, maar zijn huidige fiets was ook nieuw en verkoop ik weer door.
Is altijd goed onderhouden. Deftige fietsen in zijn maat is moeilijker te vinden.
Normaal training en wedstrijden. Dus heeft er veel plezier aan.

Zijn eerste wedstrijd ooit was met een veeeel te zware mtb uit de decathlon.
Nu heeft hij een cube attantion sl. 1000€
Als je dan op wedstrijdjes kijkt wat voor fietsen daar meerijden in zijn categorie :crazy:

Net terecht gekomen bij de Orbea Alma H10 / M50
lijkt me ook vrij deftig

Maar kids blijven kids... Die kleur is lelijk :sarcastic:

Kunt ge niks overkopen van mannen die 2 jaar ouder als hem zijn ofzo.

Vroeger op de BMX in mijn jonge tijd ging dat toch zo. Gewoon overkopen van de categorie ouder dan u.

overkopen zou kunnen, maar veel hebben een jonger broertje..
En, dan betaal ik even veel als aan een nieuwe fiets

Net terug van fm
trek xcaliber 9 (01/2022)
Orbea alma H20 (06/2021)

Maar hij had niets staan... fietsen uitpakken en dag later weg bij wijze van spreke)
Wel mijn gegevens achter gelaten als hij eentje heeft klaar staan voor een klant.
Dan mocht zoon eens gaan passen.
aan de hand van cijfers kan ik niet veel. Zo veel ken ik er niet van.
Hijzelf zit heel graag op de cube kwa houding

Vandaag een Specialized Tarmac SL6 binnen gehaald. Enige minpunt vind ik de Tiagra 10-speed. Iemand ervaringen mee?
Zelf geen ervaring mee, maar de Tiagra van vroeger (10 jaar geleden) en die van nu is wel een serieuze verbetering.
Het meeste verschil zit hem in het gewicht en een 105/Ultegra zal iets meer 'smooth' schakelen :)

Ja ik kreeg het serieus op mijn heupen van mijn shimano sora fiets en kreeg plots stress dat de tiagra niet genoeg upgrade is. Maar nu denk ik dat het wel gaat meevallen, de remmen zouden een pak beter moeten zijn en dat was een grote bron van onzekerheid op mijn vorige fiets. Dus komt goed. In het ergste geval rijd in die tiagra helemaal op en doe ik een upgrade van de groep over een tweetal jaar. Mag al blij zijn dat ik een fiets mee naar huis krijg dezer dagen :)

Gewoon mee beginnen rijden, na een tijdje ga je wel weten of het good enough for now is of niet.

Je geraakt ook vooruit met een tiagra hoor. No worries
Heb er nochtans al gezien op facebook die een fiets van 3-4k als 'niet vooruit te krijgen' beschrijven :lol:

Terug
Bovenaan