De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik geef u letterlijk dan weer data die aangeven dat de SL8 net niet de snelste is :p
209 watt voor de SL8 vs 204 voor de oude aeroad MVDP voor 45km/h.
Het is dus wat ik zeg, je kan meerdere tests vinden die andere data aangeven en conclusies.
Overigens kijk ook eens in uw artikel naar de bike only testresultaten, waar je dan weer ziet dat de SL8 in het midden zit en Foil, Ostro VAM en S5 bovenaan.
En nog belangrijker uw grafiek is het ongewogen gemiddelde van alle testen in alle yaw angles. Als je naar de mindere yaw angles kijkt, die in feite discutabel het belangrijker zijn, dan zie je dat de SL8 zeker niet de snelste is. Bijkomstig zit je met een onzekerheid van 3,91watt, wat kan maken dat de SL8 3,91 watt te laag wordt ingeschat en bijvoorbeeld een supersix 3,91watt te hoog.
Hun conclusie is dan ook de deze;
Aero testen van tour magazine worden telkens genomen als ze een frame binnenkrijgen. Andere dag betekent andere luchtdruk, vochtigheid enz wat de meting minder accuraat maakt. Als je ziet dat bij het testen van alle frames op 1 dag ze al een foutmarge moeten nemen die zo groot is als de 3 snelste frames hun verschil weet je dat frames verspreid over langere periodes geen accuraat genoeg beeld kan geven.

Aero testen zonder persoon op het frame vind ik imo nutteloos want als je fiets zonder je rijd heb je liever dat hij snel stil staat :unsure: .

Ik.

De allergoedkoopste disc set die ze toen hadden, ENT-DISC. Ik denk €400 incl shipping voor een F45/R55 set. Met 1800gr zeker niet licht, maar wel al U-shaped (before the hype) en 20mm internal.

Na +10.000km geen enkele spaak ook maar een kwartslag moeten aandraaien. Dus voor mij echt een topdeal.

Heb ondertussen ook een maat naar hen doorverwezen die een TT bundel heeft gekocht (rim brake) en is ook supercontent.

Ze sponsor(d)en ook GCN trouwens
Met hun black friday coupn code beraal je ongeveer €850 voor een vol achterwiel en 80mm hoog voorwiel 😂 ik twijfel gewoon omdat het te goedkoop is

Heb jij ervaring met de maintenance van die wielen? Echt handig ben ik zelf niet
Hohja, ik kan wielen spaken dus veel verder dan dat kan je niet gaan denk ik 😂

Maar dat zijn gewoon industrielagers die prima afgedicht zijn. Afh van de naven die je kiest is dat zelfs zonder speciale tools heel makkelijk doenbaar. Moet je geen schrik voor hebben. Zo’n set dient meestal toch niet voor 1000’en km in weer en wind hé

Krijg hier een mail binnen dat Garmin coach verbetert zou zijn. Ze spreken van adaptieve trainingen in de mail, dus mss een concurrent voor join ? Iemand die wat meer info kan geven ? Zat die functie er mss al op maar heb ik em gemist ?

Aero testen van tour magazine worden telkens genomen als ze een frame binnenkrijgen. Andere dag betekent andere luchtdruk, vochtigheid enz wat de meting minder accuraat maakt. Als je ziet dat bij het testen van alle frames op 1 dag ze al een foutmarge moeten nemen die zo groot is als de 3 snelste frames hun verschil weet je dat frames verspreid over langere periodes geen accuraat genoeg beeld kan geven.

Aero testen zonder persoon op het frame vind ik imo nutteloos want als je fiets zonder je rijd heb je liever dat hij snel stil staat :unsure: .
Kan je ergens alle testen terugvinden per fiets of wordt dat niet gepubliceerd?

Krijg hier een mail binnen dat Garmin coach verbetert zou zijn. Ze spreken van adaptieve trainingen in de mail, dus mss een concurrent voor join ? Iemand die wat meer info kan geven ? Zat die functie er mss al op maar heb ik em gemist ?
Ik heb het eens bekeken en buiten visueel lijkt er mij weinig verandert.
Nog altijd krijg je van die rare workouts die zeer basis zijn en waar het niet duidelijk is wat het doel nu juist is. Bijvoorbeeld 1u38 basis vandaag, morgen dan 1u43 basis, en basis is dan gewoon constant in de duurzone zonder eens een variatie ofzo.
Ook zo van die training 30minuten herstel. Ja sorry maar daarvoor neem ik mijn fiets niet hoor, dan rij ik ofwel minstens een uur ofwel doe ik een andere sport.

Ook voor één of andere reden neemt hij mijn doelzone echt heel laag. Nochtans staat mijn FTP correct.
FTP 290, doelzone voor drempel is 225-265. Dat is bovenaan duurzone en in de tempo zone.

Vervanger van JOIN lijkt het mij dus alvast niet direct te zijn :P

Ik gebruik het nu paar weken voor het lopen en het is wel ok.

Het past de volgende trainingen aan als je eens 1 overslaat of aangeeft dat deze te makkelijk of zwaar was.
Je ziet uw trainingen 1 week vooruit in de app, maar zoals gezegd kunnen die nog veranderen.
Ik heb het eens bekeken en buiten visueel lijkt KNIP
Bij fietsen ondervond ik half jaar geleden al dat hij te lichte trainingen geeft adhv FTP.
Maar met eens een rustig ritje (of loopje) in uw trainingsweek is echt niks mis.

Het werkt het beste als je effectief een einddoel in geeft en dan heb je de 3 fases in de opbouw daar naartoe.
Als je geen doel ingeeft stel hij een training voor aargelang wat je ´nodig´ hebt, bv te weinig basis, anaeroob, ...

Laatste rij gestart (dom dom dom) maar toch in de quali 27ste van 65 in mijn reeks.

Eerste 22 van elke reeks A
Dan tot 32 (in mijn reeks) naar de B’s
Rest naar C

Ik dacht dat het plat was, maar 40hm op 4,2km is dat niet natuurlijk :p

Avg 37,4 met 320NP.
Op Zwift haal je dat makkelijk, op zo’n sprintje, maar in ‘t echt is dat toch anders 😂. Serieus geschrokken van het gebrek aan daal- en draaiskills bij de andere.

Dan naar de race. 15 laps ipv 3.

Na 6 laps gewoon gestopt, tvoelde niet meer echt ok om zo diep te gaan met die ribben maar was ook echt choco. Ging dat geen 9 laps meer gekund hebben.

Avg 36.3 met 299NP

Eigenlijk een mega vertrouwensboost. Slechtste vorm ever (JOIN score van 15,X) dus er zit heel veel rek op met minimale effort.

TOPEVENT Bekijk bijlage 33405Bekijk bijlage 33406Bekijk bijlage 33407

Wel geëindigd in mineur bij het bevestigen van de fiets op het dak. Iemand ging met mijn voorwiel aan de haal.

Dus mocht er iemand in het Brusselse een Hollowgram rs50 voorwiel tegenkomen - holla 😫
via discord vernomen:

puur toeval denk ik. Als ik zo kijk is dit niet hetzelfde wiel, oa stickers zijn anders

is het gebruikelijk dat potentiële kopers mijn fiets willen kopen zonder wielen?

zijn de mavic Cosmic sl45's zo slecht misschien?

Op zich sta ik er wel voor open, maar geen idee of ik die wielen apart verkocht krijg...

is het gebruikelijk dat potentiële kopers mijn fiets willen kopen zonder wielen?

zijn de mavic Cosmic sl45's zo slecht misschien?

Op zich sta ik er wel voor open, maar geen idee of ik die wielen apart verkocht krijg...

Is niet zo vreemd, er zijn er velen die wel eens serieus wat geld naar een meer premium wielset gooien en dan die dan bijhouden naar hun volgende fiets. Zeker sinds schijfremmen zit daar weinig slijt op als je uw naven wat onderhoudt. Als je die Mavics aan een goeie prijs verkoopt geraak je die volgens mij wel kwijt.

Ik denk dat ik ga gaan voor een Giant TCR (naast mijn propel). Wat vinden jullie van de kleur Psychedelic Green?
Ik zit nog in de laatste twijfelfase. De Psychedelic Green of het wit (Opal)? :p

Psychedelic Green

+

450380387_951389753454388_2823468596421142829_n.jpg

450517005_953886176538079_2702782954976748985_n.jpg

Opal

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan