R1TM1X
Well-known member
Aero testen van tour magazine worden telkens genomen als ze een frame binnenkrijgen. Andere dag betekent andere luchtdruk, vochtigheid enz wat de meting minder accuraat maakt. Als je ziet dat bij het testen van alle frames op 1 dag ze al een foutmarge moeten nemen die zo groot is als de 3 snelste frames hun verschil weet je dat frames verspreid over langere periodes geen accuraat genoeg beeld kan geven.Ik geef u letterlijk dan weer data die aangeven dat de SL8 net niet de snelste is
209 watt voor de SL8 vs 204 voor de oude aeroad MVDP voor 45km/h.
Het is dus wat ik zeg, je kan meerdere tests vinden die andere data aangeven en conclusies.
Overigens kijk ook eens in uw artikel naar de bike only testresultaten, waar je dan weer ziet dat de SL8 in het midden zit en Foil, Ostro VAM en S5 bovenaan.
En nog belangrijker uw grafiek is het ongewogen gemiddelde van alle testen in alle yaw angles. Als je naar de mindere yaw angles kijkt, die in feite discutabel het belangrijker zijn, dan zie je dat de SL8 zeker niet de snelste is. Bijkomstig zit je met een onzekerheid van 3,91watt, wat kan maken dat de SL8 3,91 watt te laag wordt ingeschat en bijvoorbeeld een supersix 3,91watt te hoog.
Hun conclusie is dan ook de deze;
Aero testen zonder persoon op het frame vind ik imo nutteloos want als je fiets zonder je rijd heb je liever dat hij snel stil staat
.
ik twijfel gewoon omdat het te goedkoop is