De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Rookie vraagje;
Om de hoeveel tijd best vloeistof bijvullen tubeless?
En is het aan te raden om de schroefdraad van het binnen ventiel in te vetten met montagepasta zodat dit niet komt vast te zitten na het vullen?

Hangt sterk af van vloeistof en omstandigheden, de richtlijn die ik meegeef is 3 tot 7 maanden. Om de paar maanden eens de ventielkern er uit draaien en met bv een spaak eens het sealantpeil meten biedt meer zekerheid natuurlijk. Het ventiel valt ook uit te kuisen overigens.

Ben ik de enige die nooit zijn sealant toevoegt via het ventiel? Smerige bedoening.
Met 2 bandenlichters en een vochtig vodje achteraf gaat het veel sneller en properder voor mij.

Ben ik de enige die nooit zijn sealant toevoegt via het ventiel? Smerige bedoening.
Met 2 bandenlichters en een vochtig vodje achteraf gaat het veel sneller en properder voor mij.
Via het ventiel is makkelijker dus denk dat de meeste het zo doen.
Sommige banden zijn nogal stug waardoor die eraf en erop krijgen niet zo evident is en proper bijvullen toch een ander verhaal wordt.

ik doe het altijd via het ventiel. Is veeeel gemakkelijker en 100% proper uit te voeren. Probeer maar eens een schwalbe pro one er op te krijgen als je moet zorgen dat je geen sealant mag smossen 😂😂 i wish you the best

Ik doe meestal met bandenlichters.
De oude melk is meestal ook gewoon water geworden. Dat veeg ik er dan ook uit met keukenrol.

Ventielkernen: ik koop dat op Amazon in pakjes van 20 of 50 ofzo. Kost 2x niks. Als ventiel moeilijk doet gewoon een andere ventielkern er in.

Vloeistof: om de 3 maanden meet ik eens via het ventiel.

(MTB en gravel... Koersfiets zie ik ook niet echt het voordeel eigenlijk...)

Ondanks het feit dat ik thuis vrij veel materiaal heb staan, hoort een deftig passende spuit daar niet bij, dus thuis wip ik de buitenband open. Het scheelt dat dat veelal combinaties band-velg betreft waarvan ik de band ik zelfs met een klein handpompje terug geseat krijg.

Op het werk is het dan vaak wel via het ventiel, maar zelfs daar durf ik de buitenband er wel eens af wippen, afhankelijk van welke band en velg het zijn, of hoeveel ik exact aan het nadenken ben. :unsure:

Aeroad besteld, nu betaalverzoek gekregen. Ik weet dat er op Velofolies altijd wat kortingscodes worden verdeeld. Zou het lukken om die code nog toe te passen? Gaat er hier iemand naar daar die wat codes kan scoren?

Aeroad besteld, nu betaalverzoek gekregen. Ik weet dat er op Velofolies altijd wat kortingscodes worden verdeeld. Zou het lukken om die code nog toe te passen? Gaat er hier iemand naar daar die wat codes kan scoren?
Ik heb nog een ref code van 100 euro, maar je bent misschien naar meer op zoek.

heb die gebruikt via reddit. Eventueel kan ik nog altijd achteraf een 5% code toepassen binnen de 30 dagen na levering, mochten er opduiken na velofolies.

Ik zal een code voor u regelen.
Wel enkel op voorwaarde dat ik eens in uw wiel mag sterven als je weer eens tegen 38 gemiddeld langs het kanaal zit te brommeren.

Kan je eigenlijk een fiets leasen zonder dat u werkgever daar tussen zit? Bij mijn bouwbedrijf mogen alleen bedienden een fiets leasen en wij arbeiders kunnen dat niet... ale dat is hun uitleg

Terug
Bovenaan