De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn MTB banden zijn stilaan aan vervanging toe. Iemand ervaring met nieuwe Schwalbe Rick XC Pro speedgrip? Rij nu met racing ray/ralph
Ja, ik heb die banden op mijn exceed. Ik ben best tevreden van die banden. Dat is een goede all-round band. Ik rijd er zowel mee op het strand, door de duinen als door de slijk en bossen. Voordien had ik de rocket ron, die hadden wel iets meer grip in slijkbochten. Al ligt dit waarschijnlijk aan mijn soms te hoge bandendruk😃...

Sinds vorig jaar rij ik enkel nog met 2.4 banden. Voor de echte mountainbike-tochten maakt het wel een groot verschil

Dat zijn dan de X-kings (of cross king?)

Sinds vorig jaar rij ik enkel nog met 2.4 banden. Voor de echte mountainbike-tochten maakt het wel een groot verschil

Dat zijn dan de X-kings (of cross king?)
Ik rij sinds kort ook met 2.4, en 30mm velgen (interne breedte). Ik had niet verwacht dat dat zo’n groot verschil zou zijn, maar dat is het dus wel.

Zijn 2,4 (of 2,35) banden ook breder aan de andere kant om ze op te leggen? Heb nieuwe wielen (iets breder dan mijn oude) en kreeg mijn 2,25 banden er dus niet op (op andere wielen geen probleem).

Vandaag genoten van het eerste buitenritje van het jaar. Heerlijk, alleen was er precies wel meer wind dan ik me bij 2bft kon inbeelden :unsure:

Vandaag een ritje buiten in korte broek en korte mouwen, wat een genot. Dat ik met korte mouwen de uitzondering was tot daar aan toe maar wat ik zag rijden snapte ik echt niet.

Lange broeken, handschoenen, zelfs iemand met overschoenen en helmmuts. Hoezo kom je dan niet verzopen van het zweet thuis.

Vandaag een ritje buiten in korte broek en korte mouwen, wat een genot. Dat ik met korte mouwen de uitzondering was tot daar aan toe maar wat ik zag rijden snapte ik echt niet.

Lange broeken, handschoenen, zelfs iemand met overschoenen en helmmuts. Hoezo kom je dan niet verzopen van het zweet thuis.
Buiten de muts voel ik me aangesproken
En nee niet verzopen van het zweet, toen ik vertrok was het 7 graden

Terug
Bovenaan