Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wil je me laten weten hoe de overstap is van de Direto (eerste model, geen suffix) naar de Jet Victory voelt?Zo'n 10 dagen geleden een FTP ramp test gedaan en na 2 of 3 jaren waarin ik nooit vele maanden heb kunnen doortrainen is de oude vorm eindelijk bijna terug. 290 watt aan 71 kg. Uitgevoerd op de versleten Direto. Binnenkort dus eens opnieuw doen op de Jetblack Victory als hij hier eindelijk is. Komende week zou hij eindelijk moeten toekomen.
De staat van mijn Canyon Exceed (uit 2016) is redelijk erbarmelijk. Wanneer ik vooraan rem, schokt de hele fiets. Voor- en achterderailleur schakelen niet goed en bottom bracket lagers moeten vervangen worden.
Ik zou hem weer in ere willen herstellen en zou het als volgt willen aanpakken:
Op mijn Scalpel zou ik graag elektronisch shiften en een elektronische dropper post hebben. Zeker voor de dropper is het echt een klotekarwei om een kabel door het frame te krijgen door de rare bocht die wordt gemaakt.
Dan zou ik mijn huidige XT shifter + SLX derailleur op de Canyon kunnen hangen. Met de Zwift Cog kan je ook 1x12 gebruiken, dus dat is weer een bezwaar tegen vervangen dat is weggevallen.
De dropper van de Scalpel kan dan ook naar de Exceed.
Ik heb al 6 jaar een carbon RaceFace crankset in mijn kast liggen die niet verkocht raakt. Lagers voor bottom bracket bestellen samen met een chainring en gaan met die banaan... twee dikke topfietsen.
Winkelmandjes gaan voorbereiden bij onze Duitse vrienden... en al snel ontmoedigd geraken door de prijs. Los boven de 1000 euro natuurlijk.
Ik denk dat ik gewoon ga doordoen met mijn 2x11 op de canyon en gewoon nieuwe kabeltjes ga steken en bottom bracket lager.
De lagers van mijn headset ga ik ook vervangen. Daarvoor heb ik nog een setje liggen. Nieuwe remschijven ga ik ook eens voor moeten kijken. Ik weet eigenlijk niet goed van waar dat schokkende remmen komt, maar het zijn nog de originele remschijven. Die hebben vast niet meer de vereiste breedte.
Op naar een droge lente en zomer.
116€ is er wat over voor een setje handschoenen vind ik dan
Ik heb zelfs 189 euro betaald116€ is er wat over voor een setje handschoenen vind ik dan

Jup exact mijn gedacht.Waarom zou >100euro voor handschoenen veel zijn? Bestaat er een betere comfortupgrade voor het koudere weer dan zeker warme handen en warme voeten hebben? Dan vind ik >100euro voor wielershirt een veel gekkere uitgave, nochtans naar alle waarschijnlijkheid meer aanvaard.
. Maar ik heb het graag warm.

mijn thermostaat is duidelijk anders gekalibreerd, na 2km stond ik al een halve striptease te doen en de beenstukken + de onderlaag in mijn achterzak te proppenJup exact mijn gedacht.
Net een avondritje gedaan en kreeg toch ook wat vreemde blikken onderweg met mijn lang-lang kledij en warme schoenen...
Liever lekker warm dan de hele rit koud te hebben door de wind. 't Is niet omdat de zon schijnt dat het plots zomer is. Het is nog altijd maar rond de 10 graden. Maar ik heb het graag warm.
En jongens, wat een zalige avondzon![]()
![]()

Aha, jij was die ene persoon met korte broek en korte shirtmijn thermostaat is duidelijk anders gekalibreerd, na 2km stond ik al een halve striptease te doen en de beenstukken + de onderlaag in mijn achterzak te proppen![]()

Ik kan zweten als een rund en veel te warm hebben over heel mijn lijf maar nog steeds ijskoude vingers/tenen/neus hebben. Ik begin er gewoon niet meer aan onder de 10 graden. Dan ga ik wel gewoon wandelen.mijn thermostaat is duidelijk anders gekalibreerd, na 2km stond ik al een halve striptease te doen en de beenstukken + de onderlaag in mijn achterzak te proppen![]()
Ik kan zweten als een rund en veel te warm hebben over heel mijn lijf maar nog steeds ijskoude vingers/tenen/neus hebben. Ik begin er gewoon niet meer aan onder de 10 graden. Dan ga ik wel gewoon wandelen.

Op de schroefdraad van de pedalen zou ik eerder opteren voor montagepasta (zorgt ervoor dat 2 componenten niet gaan bonden). Vet is smering voor bewegende delen, montagepasta is voor boutjes ed die vast moeten zitten. Ik zie niet goed in hoe je die twee eigenschappen kan verenigen in 1 product. Het zal voor de pedalen geen kwaad kunnen maar in de reviews van die ‘all round grease’ lees ik zelfs iemand die het gebruikt voor montage van zijn zadelpenNieuw in dit topic. Vorig jaar mijn racefiets in orde laten zetten. Begin dit jaar een mountainbike gekocht. Qua materiaal niet echt een kenner.
Voor het smeren van de ketting zie ik allerlei advies op het internet en zoveel producten. Ik zoek olie om mijn ketting te smeren van racefiets en mtb. Ik zoek iets dat eenvoudig werkt en spendeer hier liever niet te veel uren aan. Voorlopig heb ik dit gevonden:
https://www.mantel.com/be/boeshield-t-9
Is die ok?
Ik zou pedalen willen vervangen. Blijkbaar is op de schroefdraad olie doen aangeraden. Voorlopig heb ik dit gevonden:
https://www.mantel.com/be/dynamic-all-round-grease-premium
Is die ok?
Ik stel de aankoop al weken uit, omdat ik het bos door de bomen niet meer zie. Hulp is altijd welkom![]()
.