Str8_6
Well-known member
heb je daar een foto van hoe je die bevestigd?Ik heb gewoon een Sigma Buster 700 gehangen onder mijn standaard Garmin mount.
Weinig mensen weten dat je bij veel van de standaard Garmin mounts deze onderaan kan bevestigen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
heb je daar een foto van hoe je die bevestigd?Ik heb gewoon een Sigma Buster 700 gehangen onder mijn standaard Garmin mount.
Weinig mensen weten dat je bij veel van de standaard Garmin mounts deze onderaan kan bevestigen.
Gewoon indraaien onderaan, zelfde bevestiging als bovenaanheb je daar een foto van hoe je die bevestigd?
Nieuwe set had nog beter geweest.Deze middag mijn DT Swiss wielen terug gekregen. Verstuurd op 7/8, aangekomen bij DT Swiss DE op 12/8.
Ze zijn getest en goedgekeurd, ik kan terug de baan op met de Canyon![]()
ah, zal wss niet lukken met de canyon garmin mounts dan.Gewoon indraaien onderaan, zelfde bevestiging als bovenaan
Zat daar veel privé in?Net terug uit de Westhoek, MTB Loker. Veel mooier dan dat wordt het in Vlaanderen toch niet hoor.
Op Facebook waarschuwen ze van wel, maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd sterk.Zat daar veel privé in?
Terug van vakantie en zou die morgen misschien op gpx rijden
.nul komma nul privéOp Facebook waarschuwen ze van wel, maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd sterk.
Er zit redelijk wat verhard in, maar wel steeds mooie rustige wegen. En je mag van bij de start direct de Kemmelberg op, ben je direct opgewarmd.
De paadjes ligger er daar veel mooier bij dan hier in de Vlaamse Ardennen, minder sporen en minder prikkeldraad en bramen waardoor je bergaf veel meer kan vlammen.
Dat dacht ik al. Stuk rond de Catsberg is echt zwaar é.nul komma nul privé
Zware rit wel. De benen zijn na 70 kilometer ongeveer echt leeg gelopen.
94 km met 1900 hoogtemeters
Nee, dat is geen ramp.Schijfrem van mijn gravelwiel sleept heel lichtjes tegen remklauw (van de racewielen niet, dus vermoedelijk schijfrem een beetje krom). Ik ga hiermee langs de fietsenmaker, maar kan het kwaad hier een ritje mee te doen? Volgens chatgpt geen ramp.
En als zelfs dan er een heeeel minimaal contactje is als je wiel ronddraait, omdat de schijfrem ietsiepietsie krom is, wat dan?Nee, dat is geen ramp.
Maar ik zou mezelf vooral een ritje naar de FM besparen voor iets dat heel eenvoudig zelf te fixen is.
Met een inbussleutel (centreren remklauw; indien nodig) en een verstelbare moersleutel (richten remschijf; indien nodig) is dat snel opgelost.
Dan gaan de oplossingen van beter worden in afstellen over ontluchten en pistons masseren tot schijf rechten en - in extremis - de brake mounts vlakken. Hangt er van af wat de oorzaak is maar afstellen is zeer lastig als de rest van het lijstje niet in orde is.En als zelfs dan er een heeeel minimaal contactje is als je wiel ronddraait, omdat de schijfrem ietsiepietsie krom is, wat dan?
Want puur centreren helpt niet.
Ik zou denken dat menig fietsenmaker gewoon nieuwe schijf en blokken monteert.Dan gaan de oplossingen van beter worden in afstellen over ontluchten en pistons masseren tot schijf rechten en - in extremis - de brake mounts vlakken. Hangt er van af wat de oorzaak is maar afstellen is zeer lastig als de rest van het lijstje niet in orde is.
Wiel er uit, en de pads wat uiteen duwen met een plastic bandenlichter (of een padspreader) kan ook al genoeg zijn. Er zit heel weinig speling tussen de schijf en de blokjes, een mm verschil kan betekenen dat het ene wiel sleept en het andere niet.Schijfrem van mijn gravelwiel sleept heel lichtjes tegen remklauw (van de racewielen niet, dus vermoedelijk schijfrem een beetje krom). Ik ga hiermee langs de fietsenmaker, maar kan het kwaad hier een ritje mee te doen? Volgens chatgpt geen ramp.
Protip: als de pistons (zelfs zeer licht) naar buiten komen nadat ze naar binnen geduwd zijn, de bandenlichter er terug in proppen, laten steken en de bleed port aan de remhendel een tikje open draaien, als er nog een luchtbel in het systeem zat is die daarmee vaak weg.Wiel er uit, en de pads wat uiteen duwen met een plastic bandenlichter (of een padspreader) kan ook al genoeg zijn. Er zit heel weinig speling tussen de schijf en de blokjes, een mm verschil kan betekenen dat het ene wiel sleept en het andere niet.
Ik kan niet voor alle fietsenmakers spreken, maar vervangen die ik alleen als de andere opties niets uithalen. Nieuwe schijven zijn zelden of nooit recht, en blokken vervangen werkt enkel als de remklauw/adapter/vork te slecht uitpassen en de schijf daardoor een opstaande rand op de blokken uitslijt én vlakken/ontluchten niet nodig zijn.Ik zou denken dat menig fietsenmaker gewoon nieuwe schijf en blokken monteert.
Is het makkelijkste, probleem is vaak opgelost en geeft ook de meeste return voor minimale effort qua inkomsten. En vanaf daar kan je nog altijd de mounts vlakken of verder gaan.
Op zich ook niks mis mee, maar als hij door te rechten nog 5k km meer had meegegaan is het wel wat dubbel natuurljk.
Schijfremmen zijn super. Maar als ze begint te slepen, en dat doet ze al eens, kan het wel missie zijn.
Wiel er uit, en de pads wat uiteen duwen met een plastic bandenlichter (of een padspreader) kan ook al genoeg zijn.