Ik kan iedereen gerust stellen. Ik ben niet in het ziekenhuis beland, en ik heb er ook niemand in gekegeld.Op zondag doe ik mee aan de Corporate Cycling Challenge als invaller bij team voor een ander bedrijf.
Het bestaat uit een ploegentijdrit van 8 kilometer, een ploegensprint van 1 kilometer en een criterium van 35 kilometer.
Ik heb nog maar 1 keer op een koersfiets gezeten. Ik heb een fiets geleend van iemand. Deze week zal ik wat aan fietsgewenning moeten doen. Gisteren eens in de straat 100 meter gefietst, ik wist niet waar ik mijn handen moest zetten.
Ik heb sowieso al wat schrik van het criterium (in peloton rijden heb ik ook nog niet gedaan). Het zal ofwel kop doen zijn, ofwel helemaal vanachter hangen
Dat zou nogal een prestatie zijn, want ik heb niet eens meegedaan aan het criterium.
De ploegentijdrit was een complete mislukking. Na 4 kilometer van de 8 was ik compleet dood en heb ik het team laten rijden.
De 'sprint' van 1 kilometer was al een pak beter. Ik begon vooraan. Rijden tot ik dood was om aan te trekken voor onze sprinter, lang volgehouden aan een hoog wattage (hoeveel? dunno, geen wattagemeter)
Dan was het lunchpauze met na de pauze het criterium.
Tijdens de opwarming is er echter een spaak gebroken en ik heb de start zelfs niet gezien. Mijn team wist ook niet waar ik zat.
Helaas pindakaas. Gelukkig is het wel gebeurd voor de race, en niet tijdens de eerste ronde.
Ik heb deze week 2 fietsen van die kameraad kapot gereden

De fiets waar ik vandaag op zat, is reeds 20 jaar oud. Het is dus misschien niet abnormaal dat daar iets aan kapot is gegaan...
Ik heb wel een bewogen fietsweekje.
- Achterband elektrische fiets plat op dinsdag
- Op donderdag kader kapot geleende koersfiets 1
- Op vrijdag gigantische tak in wiel / derailleur - gelukkig geen schade, maar veel heeft dat niet gescheeld
- Zondag, spaak kapot geleende koerstfiets 2
Aan het criterium had niets gevaarlijks geweest. Het is mij nog te binnen gevallen dat ik wel al wat beachraces heb gereden, dat is ook wel een heel hectische massastart. Daarnaast was er een gigantisch niveauverschil tijdens deze race. Er was niet echt sprake van een groot peloton. Het waren vooral groepjes van zo'n 7 à 10 man ongeveer. Dus het is niet dat je in de buik van een groot peloton ingesloten kon zitten
Dus inderdaad, eerste klim goed mee zitten en daarna hopen op een goede groep met harde werkers, want ik ben niet van plan om een meter kop te rijden dit keer
Erna overleven en misschien op de laatste klim iets proberen. Ik trek het zonder bevoorrading met 2x 1L bidons, heb dat in Etalle ook zo gedaan. Veel succes en als ik iemand met een dikke TCR zie zal ik u wel eens uit de wind zetten