De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik worstel altijd wat met ontbijten voor een MTB tocht van 20-25km (bvb kasterlee). 2u a 1.5u op voorhand lijkt de sweetspot. Boterhammen met pindakaas en stroop/suiker lijken ook goed te gaan. Iemand nog tips?

Zonet ook een nieuwe help besteld, de Bell 4Forty Mips in slate/orange. Past perfect bij mijn slate/oranje Occam :)

Om 20km te mtb'n moet je nu toch niet gek veel gegeten hebben, dat lukt gerust op een nuchtere maag. Als je daar moeite mee hebt vraag ik me of je niet heel de week door te weinig koolhydraten binnen krijgt?

Even wennen aan de kou terug, daarnet uurtje gereden en fuck voelde koud aan tov woensdag en had lange mouwen + windstopper, beenwarmers en toe-covers extra aan!

Ik zou graag deze lente + zomer beginnen met fietsen. Mijn hoofdsporten zijn lopen en zwemmen maar zou ook af en toe eens een keertje willen gaan fietsen, niets te zot maar gewoon ritjes van 20-50km (1-3u). Eventueel eens om de zoveel tijd een lange rit om wat te ontspannen.

Voornamelijk zou ik op hartslag trainen, de sportdokter had een hometrainer aangeraden zodat ik tijdens mijn rustdagen (van looptrainingen) toch nog mijn conditie kan onderhouden zonder al te veel impact.

Ik heb de Triban RC100 op het oog. Aangezien ik nog een student met een zeer beperkt ben, zoek ik dus ook niet veel uit te geven. Ik verwacht ook geen topkwaliteit maar ik heb wel graag waarde voor mijn geld. Die Triban RC100 lijkt me wel interessant (kan er evt al klikpedalen opzetten). Wat denken jullie?

Triban RC100
herenracefiets-voor-recreatief-gebruik-rc100-grijs.jpg

Iemand op yt had met de loop van tijd kleine aanpassingen gedaan aan zijn fiets en zag er dan zo uit. Link naar video
Triban.png

Ik zie dit ook wel zitten. Beginnen met de basics en moest ik meer willen kan ik hem beetje per beetje upgraden naar wens.
Trouwens ben ik 1m81/82, op de site zie ik staan dat medium tot 182 is. Zou ik dan toch nog de medium bestellen of toch overwegen om de Large te bestellen? Opinions?

Edit: ik ken niets van fietsen, budget is dus 300 euro. Enige wat ik erbij zou komen is een fietshelm. Ik zal wel tijdelijk met mijn sportkleren fietsen (kort broekje en goede ademende tshirt).

Ik heb die op de Tacx staan om binnen wat te fietsen. Ben 1m75 en een M is toch juist de grens. Zou een L nemen voor jou, zeker als je met wat langere benen zit.
Als je van mijn kanten bent mag je altijd eens komen testen in de garage...

Thanks voor het aanbod, heb wel langere benen dus denk dan dat het L model beter gaat zijn. Is ook nog het enige wat ik kan bestellen atm. Als ik zon fiets online besteld, wordt die direct gebruiksklaar afgeleverd of moet ik zelf nog wat knutselen?
Geen idee, heb die voor 100€ 2de hands gekocht, huidig model. Die zat dus in elkaar. Enige wat ik gedaan heb zijn spd-sl pedalen erop gezet.

Mijn garage is 35m2 en zit een poort in van 3m breed die open kan blijven en voor de rest ongebruikt is. Das is meer corona proof als de decathlon of elke andere winkel, ik nodig hem toch niet uit voor de koffie.
We zijn toch geen mietjes...

Voor een budget van 300 euro zou ik toch eerder durven gaan voor een 2dehands fiets dan voor een nieuwe. Daar ga je meer waar voor je geld krijgen. Ik ben ook 1m81 en ik zou je aanraden om maat 56 of maat 58 te nemen, maar meet voor de zekerheid even je binnenbeenlengte.
Google gewoon 'fietskadermaat berekenen'.

In jouw geval zou ik dan toch gaan voor een fiets van 250 euro en met die 50 euro een fietsbroek van 50 euro kopen in Decathlon. Vergeet ook niet dat je een helm nodig hebt, heb je dat al? Anders zijn dat ook kosten.

Meteen ook de gouden tip: geen onderbroek dragen in een fietsbroek!

Enjoy, & happy riding iedereen dit weekend :-)

Ik heb een conditie van niks (1x per week a om de 2 weken een ritje) en zonder ontbijt (of pas een half uur op voorhand) of enkel een proteïne reep ben ik toch al verschillende keren aan de kant moeten gaan zitten van de misselijkheid na hoge intensiteit of langdurige gemiddelde intensiteit :-(

Laatst bewerkt:
Ik heb een conditie van niks (1x per week a om de 2 weken een ritje) en zonder ontbijt (of pas een half uur op voorhand) of enkel een proteïne reep ben ik toch al verschillende keren aan de kant moeten gaan zitten van de misselijkheid na hoge intensiteit of langdurige gemiddelde intensiteit :-(
Fiets dan wat trager?

Da's het moeilijke aan een sportievere vriendengroep he, ge wilt automatisch meekunnen of de groep niet ophouden + bij sommige mulzand beklimming ist echt wel stompen hier. Nu vandaag hebben we wel een 1st timer mee, dus zal wel wat rustiger rijden zijn.

Nu als ik 2u op voorhand mijn havermoutje met bruine suiker en banaan eet gaat dat wel hoor, kvroeg gewoon om extra voedseltips oid.

Het is nooit slim om als beginner met een snellere groep mee te gaan die niet wachten op de traagste.
Indien ze boven of na een lastige strook wel willen wachten is het aan u om die rustiger te nemen.
Als ze niet wachten => alleen gaan rijden of een tragere groep zoeken.
Anders kweek je enkel maar een degou.

Ivm eten, ik ontbijt, kleed me aan en vertrek, dus max 30min tussen.
Nog nooit last gehad, maar ik vertrek dan ook niet tegen hartslag 170.

Dat snel misselijk worden gaat voorbij als je wat meer getraind bent, ik heb daar in den beginne ook last van gehad. Je zou ook wat kunnen opwarmen voordat je met de groep gaat rijden. Paar km op een gezapig tempo, om er in te komen. Meteen knallen is weinigen gegeven hoor.

Terug
Bovenaan