Ik zou graag deze lente + zomer beginnen met fietsen. Mijn hoofdsporten zijn lopen en zwemmen maar zou ook af en toe eens een keertje willen gaan fietsen, niets te zot maar gewoon ritjes van 20-50km (1-3u). Eventueel eens om de zoveel tijd een lange rit om wat te ontspannen.
Voornamelijk zou ik op hartslag trainen, de sportdokter had een hometrainer aangeraden zodat ik tijdens mijn rustdagen (van looptrainingen) toch nog mijn conditie kan onderhouden zonder al te veel impact.
Ik heb de Triban RC100 op het oog. Aangezien ik nog een student met een zeer beperkt ben, zoek ik dus ook niet veel uit te geven. Ik verwacht ook geen topkwaliteit maar ik heb wel graag waarde voor mijn geld. Die Triban RC100 lijkt me wel interessant (kan er evt al klikpedalen opzetten). Wat denken jullie?
Triban RC100
Iemand op yt had met de loop van tijd kleine aanpassingen gedaan aan zijn fiets en zag er dan zo uit.
Link naar video
Ik zie dit ook wel zitten. Beginnen met de basics en moest ik meer willen kan ik hem beetje per beetje upgraden naar wens.
Trouwens ben ik 1m81/82, op de site zie ik staan dat medium tot 182 is. Zou ik dan toch nog de medium bestellen of toch overwegen om de Large te bestellen? Opinions?
Edit: ik ken niets van fietsen, budget is dus 300 euro. Enige wat ik erbij zou komen is een fietshelm. Ik zal wel tijdelijk met mijn sportkleren fietsen (kort broekje en goede ademende tshirt).