De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat systeem heb ik. Werkt goed...

Denk dat dat sowieso past want is van rockshox zelf.
Ik heb mijn steekas ook ooit eens moeten vervangen.

Ik weet niet meer naar wat, maar ik had een alternatief op het oog voor degene die was afgebroken. "Zal wel passen". Voor de veiligheid even nagevraagd bij Canyon toen, en zij vertelden dat de schroefdraad anders was. Ik denk dat ik een ander merk zocht omdat die maxle inderdaad schijteduur is. 't Is uiteindelijk gewoon een schroef.

Best even navragen of verder zoeken. Ik acht de kans dat hij gaat passen ook wel gewoon hoog

Ik heb mijn steekas ook ooit eens moeten vervangen.

Ik weet niet meer naar wat, maar ik had een alternatief op het oog voor degene die was afgebroken. "Zal wel passen". Voor de veiligheid even nagevraagd bij Canyon toen, en zij vertelden dat de schroefdraad anders was. Ik denk dat ik een ander merk zocht omdat die maxle inderdaad schijteduur is. 't Is uiteindelijk gewoon een schroef.

Best even navragen of verder zoeken. Ik acht de kans dat hij gaat passen ook wel gewoon hoog
Ik ga er van uit dat iedere Rockshox dezelfde schroefdraad heeft. Een Suntour bijvoorbeeld is inderdaad nogal afwijkend.

Maar je weet maar nooit...

Gisteren gaan kijken voor een nieuwe fiets in 2 winkels maar zoals reeds verwacht nergens nog iets te verkrijgen. Ik heb zelf getest op een Merida Speeder 900 en op een Ridley Tempo Disc. Beiden mooie fietsen en dit is exact iets wat ik zoek. Dus nu wordt het ofwel een Canyon Roadlite ofwel 2dehands wat rondzien.

Volgens de site van Canyon zou ik een small nodig hebben maar op 2dehands werken ze met een andere maat.
Ik ben zelf 1m69, als ik dan opzoek op internet heb ik een 50 of 52 van maat. Ga je dan beter naar een 50 of beter naar een 52? Of zijn het beiden dezelfde kader? In één van de winkels zeiden ze dat ik een small-medium kader nodig heb.

Geometrie van kader vergelijken. Als je weet welke maat je hebt getest kan je die met de canyon vergelijken bv (stack en reach zijn belangrijkste imo, naast hoogte van zadel natuurlijk)

Altijd het hart volgen, en de liefde voor de fiets.
Dit sterk staaltje advies gevolgd. Mail gestuurd naar de winkel dat ik morgen de papiermolen in gang kom zetten.
Verschil in afbetaling is verwaarloosbaar.

Dan ben ik meteen een 'echte mountainbiker', met een fiets die meer waard is dan de auto.
Bij de goedkopere was dat echter ook het geval =)

Vandaag de Haute route op Zwift beëindigd. Was wel best pittig zo 3 dagen op rij. 1e dag jungle + epic + vulkaan. 2e dag dubbel Epic + radiotower. En dan vandaag epic + alpe. De laatste 15 dagen ook 12 dagen gereden dus tijd voor wat rust! Komende zondag wil een kameraad iets zot doen op Zwift dus zal mijn rust kunnen gebruiken.

Vandaag de Haute route op Zwift beëindigd. Was wel best pittig zo 3 dagen op rij. 1e dag jungle + epic + vulkaan. 2e dag dubbel Epic + radiotower. En dan vandaag epic + alpe. De laatste 15 dagen ook 12 dagen gereden dus tijd voor wat rust! Komende zondag wil een kameraad iets zot doen op Zwift dus zal mijn rust kunnen gebruiken.
Met zo mooi weer binnen rijden moet je idd al zot voor zijn :p

Geopereerde knie blijft toch wat op en neer gaan gisteren niets last en vandaag weer zo zeurende pijn :(

Gohja, het is ook niet dat er al iets te doen is van toertochten ofzo. Van op de rollen ook genoten van het mooie weer hoor :)

Vandaag 2 lussen van de nieuwe mtb route van Evergem gedaan met de gravelfiets. Dergelijke gemakkelijke routes zijn veel plezanter met de gravelfiets dan met de mtb. T was fris vanmorgen, maar het zonnetje was heerlijk! De ondergrond ligt er nu ook per-fect bij...

Vandaag 2 lussen van de nieuwe mtb route van Evergem gedaan met de gravelfiets. Dergelijke gemakkelijke routes zijn veel plezanter met de gravelfiets dan met de mtb. T was fris vanmorgen, maar het zonnetje was heerlijk! De ondergrond ligt er nu ook per-fect bij...
Echt? Is dat niet mega drassig? (Ik ben van Merendree, in de buurt)

ik 100km aka exact 3u op Zwift. Langste rit ever, moest vroeg beginnen dus voor rollen gekozen.

Ik had em heel graag gereden maar ik sukkel al weken met mijne rug :(. Ik heb vrijdag de eerste rit gereden met een heel goed gevoel maar dan na rit zat ik weer volledig geblokkeerd, ik heb dus maar wijselijk gekozen om forfait te geven voor het weekend... jammer want vorig jaar ook al niet kunnen meedoen omdat ik toen zo ziek was als nen hond. Better luck next year zeker?

Vandaag in het zuiden van Limburg gaan rijden. Fijn in’t zonnetje, maar toch een stevige noordoostenwind. Wel een paar toffe gravelstroken ontdekt.

Ik had em heel graag gereden maar ik sukkel al weken met mijne rug :(. Ik heb vrijdag de eerste rit gereden met een heel goed gevoel maar dan na rit zat ik weer volledig geblokkeerd, ik heb dus maar wijselijk gekozen om forfait te geven voor het weekend... jammer want vorig jaar ook al niet kunnen meedoen omdat ik toen zo ziek was als nen hond. Better luck next year zeker?
Ja het was me al opgevallen dat je sinds de Festive 500 niet erg veel gereden hebt. Hopelijk betert het snel!!
Ik probeer af en toe wel is wat core te doen, alleen gaat dat bij mij nogal met ups and downs. Al merk je al snel verbetering met maar de luttele tijd die je moet insteken.

Interesse laten vallen op een tweedehands Merida Reacto. Maar blijkbaar vallen die framemaats wat groter uit. Iemand die zo'n fiets heeft? Wil toch vermijden om 2 uur heen en terug te rijden om tot de conclusie te komen dat hij te groot is.

Terug
Bovenaan