De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat ze kiezen voor het betere platform? :unsure:
Waarom ben ik niet verrast dat de voorloper in de JOIN hype ook Apple fan is? :unsure: :tongue:

On a more serious note: iOS is bijna altijd eerst aan de beurt, niet omdat het "beter" is maar gewoon omdat ze maar voor 1 toestel (en een paar voorlopers) moeten programmeren terwijl Android elfduizendachthonderdzevendertig verschillende hardware/OS skin combo's heeft.
Helaas, tenzij je hoofdafzetmarkt Amerika is (waar het iOS aandeel boven de 50% zit) sluit je gewoon een groot deel van u userbase uit, zeker in Europa waar het leeuwendeel toch wel gewoon Android is.

Waarom ben ik niet verrast dat de voorloper in de JOIN hype ook Apple fan is? :unsure: :tongue:

On a more serious note: iOS is bijna altijd eerst aan de beurt, niet omdat het "beter" is maar gewoon omdat ze maar voor 1 toestel (en een paar voorlopers) moeten programmeren terwijl Android elfduizendachthonderdzevendertig verschillende hardware/OS skin combo's heeft.
Helaas, tenzij je hoofdafzetmarkt Amerika is (waar het iOS aandeel boven de 50% zit) sluit je gewoon een groot deel van u userbase uit, zeker in Europa waar het leeuwendeel toch wel gewoon Android is.
Wat in feite ook een maat voor niks is.
Elke opa en oma heeft in veel gevallen een goedkope smartphone met daarop een versie van Android. Net omdat Android op toestellen van 100 tot 1600€ komt. De markt die ze aanporren is dus veel breder.
Die opa’s en oma’s komen vaak ook niet verder dan Facebook, messenger en whatsapp.
Voor die groep moet je dus geen app ontwikkelen.
Tevens is binnen de groep van Android het aandeel van gebruikers van apps die 3-4 versies achterlopen het grootst. Vaak omdat de auto-update niet aanstaat en men ook niet kijkt of geen besef ervan heeft.

Een onderzoek in Nederland heeft dan weer aangetoond dat bij jongeren en jongvolwassenen, de hoofdgroep van de actieve app-gebruikers, het aandeel van iOS op zijn minst 60% is. Dat is al een heel ander beeld. En dat is wel de groep waarvoor je apps ontwikkelt.

Laatst bewerkt:
6 weken na short version FTP test eens de long gedaan
+11w en -6HS op de 20min en dat met slechts 4-6u (3 ritjes en soms eens een start-to-run loopje) per week!

Was eergisteren aan het fietsen en toen kreeg ik van de ene moment op de andere een raar geluid aan mijn achterwiel vanaf dat ik stopte met trappen.
Ik dacht eerst dat ik lek reed maar dat was dus niet zo.
Het geluid komt dus enkel wanneer de casette stilstaat en het wiel draait.
Ik heb de casette al eens gedemonteerd, op de casette en de body zit lichtjes speling (versleten?).
Aan de kogellagertjes zie ik niet echt iets verkeerd, wel merk ik dat wanneer ik de achteras monteer ook een raar geluid heb wanneer ik hiermee draai..
Ligt het dan toch aan de kogeltjes of aan de as zelf.. Heb hier eerlijk gezegd weinig ervaring mee en voor mij was het ook de eerste keer dat ik dit allemaal open deed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Derailleur vandaag afgebroken. Weet iemand of dit makkelijk te fixen is? Geen probleem met frame? Zie foto's
Met wat geluk gewoon de pad vervangen, als ge het zelf wilt doen, check dan eens op marwi-eu.com welke het is. Enkel hopen dat de derailleur nog recht is en de drop out niet beschadigd.
Was eergisteren aan het fietsen en toen kreeg ik van de ene moment op de andere een raar geluid aan mijn achterwiel vanaf dat ik stopte met trappen.
Ik dacht eerst dat ik lek reed maar dat was dus niet zo.
Het geluid komt dus enkel wanneer de casette stilstaat en het wiel draait.
Ik heb de casette al eens gedemonteerd, op de casette en de body zit lichtjes speling (versleten?).
Aan de kogellagertjes zie ik niet echt iets verkeerd, wel merk ik dat wanneer ik de achteras monteer ook een raar geluid heb wanneer ik hiermee draai..
Ligt het dan toch aan de kogeltjes of aan de as zelf.. Heb hier eerlijk gezegd weinig ervaring mee en voor mij was het ook de eerste keer dat ik dit allemaal open deed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Probleem met de verbinding tussen de body en het wiel zelf als ik het zo lees, maar ik weet niet welke body er nu juist op die wielen zit. Opzoeken, kijken hoe dat model juist gedemonteerd moet worden en het vanaf daar beginnen uitzoeken. Met wat geluk is de boel gewoon wat losgekomen en vuil zodat een gewone onderhoudsbeurt voldoende is, maar da's het best mogelijke scenario.

Tenzij uw rijwiel nog binnen garantie valt vaneigens, dan zou ik eerst dat ballonnetje eens oplaten.

Ritje van 77km met mtb gedaan vandaag. Via Brugge (weg van de ronde gekte) naar knokke, rond het zwin en dan via sluis en damme terug.

Van thuis tot aan het zwin vollenbak tegenwind zeg pff 😭

Denk dat mijn mtb op winterslaap zal gaan tot het najaar. Maar hoe doe ik dat best?

Ketting is voor de vuilbak maar cassette en tandwielen wil ik nog kuisen want ze zien er nog ok uit. Recent altijd met squirt gebruikt geen olie meer. Hoe krijg ik die best vetvrij?

En hoeverre demonteren en kuisen jullie ganse fiets (wielen, ...) voor die een aantal maand aan de haak te hangen?

Laatst bewerkt:
Gewoon proper maken en ketting eraf.

Vandaag met de mtb toer gereden in het waasland. 't lag goed vettig, maar nog goed te doen.

Winterslaap in de zomer voor de mtb? Mijn vork en demper zijn juist een maandje terug van hun onderhoud. Het beest staat net te trappelen om uít zijn winterslaap te komen. Maar met de regen de laatste weken stel ik dat toch nog wat uit...

Kwni, ik denk dat ik bij droog weer sneller de koersfiets ga nemen, dan de mtb. Ik rij ook enkel in de streek voorlopig. Geen ambitie voor downhill in de ardennen ofzo te doen...mijn mtb is bos & boerenwegels met slijk

Laatst bewerkt:
Vandaag hebben @SomeDude en ik het Beyond Bikers Leuven seizoen 2023 officieel geopend. 5°C en een strakke noordenwind deden de lentekriebels opborrelen! Eveneens geregeld in de mix is @Castil.
Woensdagavond en zondagvoormiddag zijn mogelijke tijdstippen dat er gereden wordt, we hebben een whatsapp-groep aangemaakt. Mensen uit de omgeving die zin hebben om eens te joinen zijn altijd welkom. Er wordt met de koersfiets gereden, gravel mag ook als je snel genoeg bent :tongue:

Terug
Bovenaan