Vraagje voor de JOIN fanatics (excuses voor de iets langere intro):
Ik heb de voorbije 10 dagen het herstelschema gebruikt na 7 weken van de fiets door een zware virale infectie. Ik heb bij aanvang het schema dan ook vogelepiek moeten spelen voor mijn FTP en die op 270W gezet (down from ~300W half februari), dat bleek wildly optimistic maar ik durfde eerlijk gezegd nie zomaar een test doen net na mijn herstart (ook al omdat een half uur aan ~160-170W gewoon genoeg was 2 weken terug). Uiteindelijk manueel bijgeregeld naar 240W en dat lijkt wel min of meer in de buurt te liggen op basis van gevoel in mijn duurzone.
Afgelopen weekend heb ik wel rustig eens een uur en eens 45min kunnen rijden met al een heel ander (beter) gevoel dan 2 weken terug.
Ik heb nu een trainingplan voor een 3-tal maand gekozen. Nu had ik na mijn eerdere ervaring met JOIN verwacht dat hij ging beginnen met een test te pushen maar dat doet hij dus gewoon niet

Nu komt dus de (drievoudige

) vraag: regelt JOIN zelf u FTP bij op basis van trainingen? Of moet je specifiek testen? En gaat hij op basis van die test dan wel u FTP bijregelen of is FTP een setting die altijd zelf moet aanpassen?
Kan dat ook niet te maken hebben met het feit dat veel MTB sturen (veel) te breed zijn? Als ik vroeger op mijn MTB 2 uur ging rijden was ik ongeacht het parcours (vlak, vlakker, vlakst in het Waasland) altijd redelijk gebroken, op mijn koersfiets deed ik 200km zonder echt veel problemen.