Deuren renoveren

ns_man

Well-known member
Iemand ervaring met het renoveren van oude (jaren 20/30) deuren?

Ik dacht te beginnen met heteluchtpistool + verfkrabber en dan schuren. Maar dat eerste neemt al gemakkelijk 1 dag in per deur (o.a. door de vele kozijnen). Ik zou dus al snel twee weken kwijt zijn om alles te doen :unsure:. Zijn er snellere manieren, bv, werken met verfafbijtmiddel?

Iemand ervaring met het renoveren van oude (jaren 20/30) deuren?

Ik dacht te beginnen met heteluchtpistool + verfkrabber en dan schuren. Maar dat eerste neemt al gemakkelijk 1 dag in per deur (o.a. door de vele kozijnen). Ik zou dus al snel twee weken kwijt zijn om alles te doen :unsure:. Zijn er snellere manieren, bv, werken met verfafbijtmiddel?

Ik ben hier aan onze eiken deuren begonnen met een schuurmachine en een Fein voor de hoekjes en kantjes, maar dat neemt idd teveel tijd in beslag.

Ik ging het dan eens proberen met een zandstraalpistool op de compresseur maar het is er nog niet van gekomen.

Ik weet niet of dat zo handig is wanneer er een diepe profilering in de deur zit met hoekjes en kantjes? Lijkt me ook prutswerk om daar dan de verf uit krabben.

Ja een prutswerk is het jammer genoeg sowieso...

Maar geen idee hoe ik het anders zou doen. Heb geen zandstraalpistool/compresseur (ook geen ervaring mee).

Vrees dat het ook een kostelijke affaire wordt, indien ik ze laat stralen/gommen.

Ken iemand die dit zo gedaan heeft, kinderen en vrienden ingeschakeld voor krabsessies maar hij woonde toen wel niet in het huis. Prutswerk maar achteraf mooi resultaat.

Terug
Bovenaan