Silence
Well-known member
Dat is ook appelen met abrikozen vergelijkenMet veiligheidsredenen bedoel ik bijvoorbeeld "risicomatchen" waar er teveel krapuulsupporters zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is ook appelen met abrikozen vergelijkenMet veiligheidsredenen bedoel ik bijvoorbeeld "risicomatchen" waar er teveel krapuulsupporters zijn.
Omdat het te warm zal worden ? Zoals dewelke dan ?
Dat ze negatieve adviezen geven zal niemand een probleem van maken, daar doet de organisatie alsnog mee wat ze denken dat goed is
Maar als overheid zelf gaan ingrijpen "vanaf 15u is het te warm en MOET het gedaan zijn"
Dat is ook appelen met abrikozen vergelijken
.Dat artikel van de Marathon zijn atleten die willen om vroeger/later te starten, NIET de overheidhttps://www.gids.tv/artikel/15228/o...-op-de-olympische-spelen-live-op-tv-en-online :LET OP: finale vrouwenvoetbal is uitgesteld tot 14.00 uur Nederlandse tijd vanwege de hitte in Japan overdag.![]()
Marathonlopers willen vroeger starten op EK vanwege voorspelde hitte | sporza
Een vijftigtal atleten vraagt de organisatie van de Europese kampioenschappen in München om het startuur van de marathon te vervroegen. Er worden temperaturen voorspeld die kunnen oplopen tot 37 graden.sporza.be
In Spanje heb je genoeg matchen die pas om 23u starten vanwege de hitte.
Het gebeurt constant.
Normaal beschikt iedere sportfederatie over een hitteprotocol. Dan hoef je als overheid ook niet onmiddellijk betrokken te worden bij dagdagelijkse beslissingen.Dat artikel van de Marathon zijn atleten die willen om vroeger/later te starten, NIET de overheid
En de late matchen in la liga heeft ook te maken met uitzendingsrechten op andere continenten (Azië)
Trouwens enorm veel kritiek op gekomen van clubs en spelers
Ik heb de Dodentocht al enkele keren volledig uitgestapt, en ik heb in het verleden ook de Ronde Van Vlaanderen voor wielertoeristen gedaan. Het verschil is dat een lange fietstocht of een lange looptocht iets is dat je door het jaar ook nog regelmatig doet. 100 km stappen waaronder een ganse nacht is iets dat je niet zomaar doet, meer dan bij het fietsen of het lopen is de Dodentocht gericht op karakter en het vermogen om te blijven afzien. Want eenmaal na de 50 km (de stop in Merchtem) is het louter en alleen nog de pijn verbijten, daar komt nog weinig training en fysiek bij te pas.Trekt de Dodentocht ook niet gewoon nogal veel mensen aan die het gigantisch onderschatten en amper/niet trainen omdat het een wandeltocht is? Toch wel al een paar keer gehoord van mensen die voor een of andere weddenschap eens meedoen, of die eens gingen proberen.
Ik denk dat je dat publiek wel minder hebt bij een koers of marathon.
Kheb den dodentocht 1 keer meegedaan. Die laatste km's zijt ge wel kapot aant gaan zenne. Daar zit ook volk tussen dat niet persé getrained is. Enfin ge hebt slaaptekort, uw lichaam is toch al een bekke wankel aan het gaan en dan zo nen blekke zon op u in die hitte.Ik vind het op zich ook wel dubbel.
Enerzijds is het ook gewoon de keuze van de organisatie (op basis van een *advies*). Volgens mij mogen ze dat advies gerust naast zich neerleggen, dus op zich doen ze hun goesting. Zint die goesting je niet, ben je altijd vrij om niet deel te nemen.
Anderzijds begrijp ik het gevoel dat bij veel mensen heerst wel. Uiteraard wil niemand dat er doden vallen, maar waarom gaan we er van uit dat de deelnemers zich de dood in zouden wandelen? Ik zou liever gerichtere sensibiliseringscampagnes zien à la "ben je ouder dan X, heb je hartproblemen, probeer dan niet de 100km" oid, in plaats van altijd die eenheidsworstmaatregelen.
Mensen mogen toch nog stuurman zijn van hun eigen leven?
Conclusie: volgende keer stem ik CD&V blijkbaar![]()

Gatekeeping bestaat dus blijkbaar ook in de wandel/loop wereld. Langs de ene kant zijn we pannekoeken. Langs de andere kant hebben we niets te zoeken op evenementen als we niet aan bepaalde eisen voldoen die arbitrair worden vastgelegd door, ja, door wie dan?
De organisatie heeft het hier bij het rechte eind.
Event krijgt een negatief advies wegens IMO logische redenen, en beslist dan de afstand in te korten in plaats van het compleet af te schaffen.Ik vind het eigenlijk niet zo'n belangrijke discussie eerlijk gezegd![]()
Event krijgt een negatief advies wegens IMO logische redenen, en beslist dan de afstand in te korten in plaats van het compleet af te schaffen.
Als ik dat gewoon vanop een afstand bekijk vraag ik me eigenlijk af of het niet net heel hard "2022" is om daar een hele discussie rond op te hangen over betutteling van bovenaf, terwijl in dat ongedefinieerd verleden toen we nog wild en vrij waren daar misschien minder mensen van zouden wakker gelegen hebben.
Mijn punt is dat ik denk dat als er iets tekenend is voor onze tijdsgeest, het misschien het continue klagen over symbolische betutteling is (terwijl we in onze gouden kooi leven waar we willen "afzien" op een door ons gekozen manier om ik weet niet juist wat te bewijzen).Daar kan je natuurlijk niet op antwoorden aangezien de dodentocht nog nooit is ingekort. Deze discussie kon je in het verleden dan ook niet voeren.
En nogmaals, ik wil niemand met vinger wijzen, deze beslissing zal ongetwijfeld in eer en geweten zijn genomen. Vind het eerder iets dat tekenend is voor onze tijdsgeest.
De organisatie heeft toch niet beslist heeft om de afstand in te korten.. Ze kunnen gewoon niet anders om het van de overheid moet eindigen om 15uEvent krijgt een negatief advies wegens IMO logische redenen, en beslist dan de afstand in te korten in plaats van het compleet af te schaffen.
Als ik dat gewoon vanop een afstand bekijk vraag ik me eigenlijk af of het niet net heel hard "2022" is om daar een hele discussie rond op te hangen over betutteling van bovenaf, terwijl in dat ongedefinieerd verleden toen we nog wild en vrij waren daar misschien minder mensen van zouden wakker gelegen hebben.
=De organisatie heeft toch niet beslist heeft om de afstand in te korten.. Ze kunnen gewoon niet anders om het van de overheid moet eindigen om 15u
Dan zetten ze je gewoon voor een voldongen feit waarbij je kan kiezen, annuleren of vroeger stoppen
Mijn punt is dat ik denk dat als er iets tekenend is voor onze tijdsgeest, het misschien het continue klagen over symbolische betutteling is (terwijl we in onze gouden kooi leven waar we willen "afzien" op een door ons gekozen manier om ik weet niet juist wat te bewijzen).
Ik vermoed van niet. Ons rechtssysteem werkt voorlopig nog niet volgens Amerikaanse normen, mensen worden zelf geacht te beseffen dat er een erg laag maar reëel risico verbonden is aan zware fysieke inspanningen. Aan de andere kant wordt een organisatie verwacht voldoende voorzorgen te nemen in lijn met de te verwachten risico's, doet ze dat niet gaat ze haar verantwoordelijkheid niet kunnen ontlopen door deelnemers een briefje te laten tekenen.Moeten deelnemers eigenlijk iets ondertekenen waarin staat dat de organisatie niet verantwoordelijk is voor gebeurlijke ongevallen (of sterfte)?
Het verschil is dat je de mensen die wel in staat zijn om het tot een goed einde te brengen eveneens de kans ontneemt om te finishen.
Het feit dat je voorstelt om “zelf de resterende 35km af te leggen” vind ik redelijk absurd, dat is toch helemaal niet hetzelfde. Het gaat niet enkel om de afstand, maar om het feit dat je de volledige dodentocht wil afleggen, inclusief volledige ervaring. Je wil na 100km over de finish komen en niet na 65km om dan nog even verder te gaan. Als je aan een georganiseerde marathon deelneemt, wil je toch ook niet dat je na 30km over de finish komt om dan nog 12.19 km zelf te gaan lopen. Die ervaring is gewoon compleet verschillend.
@Bloembak Daar heb je uiteraard gelijk in, daarom dat ik ook aangaf dat ik niet met vinger wil wijzen naar de organisatie. Het is gewoon spijtig dat het zo ver is gekomen.
Ik ben voor alle duidelijkheid een loper en geen wandelaar, misschien bekijk ik het daardoor verkeerd, ik vind gewoon dat we flauw worden.