Ik wil niemand in diskrediet brengen.
Maar het lijkt me een vreemd verhaal, want ik kan het me moeilijk voorstellen dat een pediater zich kwaad zou maken omdat iemand met zijn kind naar de huisarts gaat. Zoals Thin Liz aanhaalde.
Dus als er een specifieke context zou zijn, is het misschien wel perfect te verklaren?
Vandaar de vragen.
Lijkt me helemaal on-topic dus.
De antibiotica die de huisarts had voorgeschreven voor ons kindje was blijkbaar in een veel te vroeg stadium (nader onderzoek had kunnen uitwijzen of dit de gewenste behandeling was of niet), en veel te breed-spectrum.
Daardoor heeft hij nu een schimmelinfectie opgelopen, waarvoor hij nu in behandeling is.
Overigens heb ik zelf een gelijkaardig verhaal meegemaakt een half jaar geleden: iets aan mijn oog, eerst naar de huisarts, die dacht het zelf wel eventjes op te lossen met een incisie, bleek toch niet zo'n goed idee te zijn want het probleem was niet verholpen en een paar dagen later zat heel mijn oog ontstoken. Teruggegaan. Dan met een bazooka van een antibiotica-kuur op geschoten, om zijn eigen gepruts op te lossen. Als gevolg van die antibiotica-kuur een hardnekkige schimmelinfectie opgelopen. Opnieuw naar de dokter. Pas na verschillende maanden is alles terug genormaliseerd, maar mijn oog was nog steeds niet opgelost. Doorverwezen naar de oogarts.
Na vele maanden wachten, mocht ik naar de oogarts. Middeltjes voorgeschreven. Werkte niet. Opnieuw naar oogarts. Doorverwijzing naar oogchirurg.
Na vele maanden mocht ik naar de oogchirurg. Operatie misschien toch niet nodig, eerst opnieuw middeltjes. Daar ben ik nu mee bezig. Opvolgingsafspraak eind september.
Dan zitten we aan doktersbezoek nummer 6, met alle bijhorende rompslomp die erbij komt kijken (mij proberen vrijmaken op het werk, uren in de wachtzaal zitten, naar de apotheek, doktersbriefjes binnenbrengen, enzovoort.)
Mocht dit in de bouwsector zijn, iedereen zou dit bricoleurs noemen. Bric-à-brac. De factuur zou zelfs niet betaald worden en een slechte recensie op internet.
Maar dit is de medische wereld. Hier moeten we alles gewoon ondergaan, moeten we hersenloos en kritiekloos "dankbaar zijn voor onze goede gezondheidszorg" en met bewondering elke week naar "topdokters" kijken terwijl we zwaar afdokken om al die royale artsenlonen te blijven betalen.