Éénjarige staatsbon

Ik geraak maar niet binnen bij KBC om mijn limiet te verhogen. Wat een zever allemaal. Tzou me niet verwonderen moesten ze dit expres doen zodat je moeilijker geld kan verzetten.

wat heb je als kleine garnaal vandaag nog aan een bank - ik zie het niet.
Een lening?
Een bankrekening?
Een bankkaart of kredietkaart die overal ter wereld werkt met een simpele swipe om mee te betalen?
Een app om vanuit uw zetel een overschrijving naar gelijk welk sepa land te doen?
Wat verzekeringen?

Een lening?
Een bankrekening?
Een bankkaart of kredietkaart die overal ter wereld werkt met een simpele swipe om mee te betalen?
Een app om vanuit uw zetel een overschrijving naar gelijk welk sepa land te doen?
Wat verzekeringen?
Je vergeet het belangrijkste :

De garantie dat men niet voor u deur staat om uw spaarcentje met geweld te komen van onder uw matras te halen.

Je vergeet het belangrijkste :

De garantie dat men niet voor u deur staat om uw spaarcentje met geweld te komen van onder uw matras te halen.
De bankrekening dus.

Ik nodig ook iedereen die vindt dat Belgische banken afzetters zijn, van harte uit om eens een rekening te openen in oost/zuid europa of in de US.

Concreet bij een EU euro bank (goedkoopste van het land):

- commissie in % betalen voor elke overschrijving van >1000 euro, in euro naar euro in de eu.
- commissie in % betalen om een overschrijving op de rekening te ontvangen >15k, in euro
- 4% currency kost als je ergens betaalt in niet-euro
- elke bankkaart kost geld
- gratis bankrekening bestaat niet, min. 60 euro per jaar.
- app en website om te bleiten

Enzovoort enzovoort :)

Laatst bewerkt:
Die arme banken toch. Hopelijk kunnen ze hun gezinnen blijven voeden!

Tja de overheid krijgt ook massa geld en die slagen er alleen in om nog meer uit te geven!
Zeg mij 1 bank die de laatste jaren zwaar geleden heeft?
De nationale bank?

De bankrekening dus.

Ik nodig ook iedereen die vindt dat Belgische banken afzetters zijn, van harte uit om eens een rekening te openen in oost/zuid europa of in de US.

Concreet bij een EU euro bank (goedkoopste van het land):

- commissie in % betalen voor elke overschrijving van >1000 euro, in euro naar euro in de eu.
- commissie in % betalen om een overschrijving op de rekening te ontvangen >15k, in euro
- 4% currency kost als je ergens betaalt in niet-euro
- elke bankkaart kost geld
- gratis bankrekening bestaat niet, min. 60 euro per jaar.
- app en website om te bleiten

Enzovoort enzovoort :)
Ik lees hier niet direct iemand die zegt dat banken afzetters zijn.

Maar laten we ook niet gaan huilen over die staatsbon, ik denk dat die zijn doel niet gemist heeft/gaat hebben: de banken wat meer uit hun pijp lokken?

Mijn bankdirecteur was alleszins aan het foeteren over oneerlijke concurrentie. Ik heb eens met mijn ogen gedraaid.

Ik geraak maar niet binnen bij KBC om mijn limiet te verhogen. Wat een zever allemaal. Tzou me niet verwonderen moesten ze dit expres doen zodat je moeilijker geld kan verzetten.
Hier ook niemand te bereiken bij KBC... Op de duur gewoon geprobeerd om een hoger bedrag over te schrijven dan de 'limiet'. Dat lukte zonder problemen.

Ik heb 2 rekeningen bij verschillende banken waarvan ik de staatsbon wil openen. vb 30k op rekening 1 en 20k op rekening 2.

Kan ik dan 2 keer intekenen of moet ik ineens de som van beide rekening geven en dan de overschrijving van beide rekening naar de grootboekrekening doen.

Enige voordeel dat ik zie is dat de interesten en het basisbedrag dan ook direct terug naar de juiste rekening wordt teruggeschreven, indien ik het apart kan behandelen.

Stel dat jij staatsbons koopt op 24 augustus. Het geld moet tegen 1 september op de rekening staan van de overheid.

Maar KBC houd je bewust aan het lijntje en je krijgt dankzij KBC het geld niet tijdig gestort dan kan KBC lachen en zeggen: We hebben dan Dookie bij zijn pietje! Muhaha! :frown:

De overheid ziet dat toch ook dat banken bewust de zaak aan het vertragen zijn. Als ik Van Peteghem was, dan was mijn reactie: Ah zo zit dat? De inschrijvingsperiode sluit ik af op 31 augusus MAAR ik geef mensen een EXTRA weekje de tijd om het geld alsnog te storten. AMEN!

Iemand met Belfius die dat kan checken of dat gaat, hoger overschrijven dan uw limiet ? Anders moet ik nog even naar de bank gaan rijden om die limiet te gaan verhogen. Ik begrijp waarom die limiet er is, bescherming tegen fraude... maar het is nu wel fracking irritant.

Bij ing kon je het gewoon verhogen, en voert men die aanpassing 4 uur later ook effectief uit.

Hier ook ingeschreven met gezamenlijk spaargeld. Mrs. Pan is risicoavers en wil niet dat ik gezamenlijk geld beleg dus dat is dan toch weer enkele percentjes gewonnen.

Iemand met Belfius die dat kan checken of dat gaat, hoger overschrijven dan uw limiet ? Anders moet ik nog even naar de bank gaan rijden om die limiet te gaan verhogen. Ik begrijp waarom die limiet er is, bescherming tegen fraude... maar het is nu wel fracking irritant.

Bij ing kon je het gewoon verhogen, en voert men die aanpassing 4 uur later ook effectief uit.
Hier was dat gewoon in de app ondertekenen met itsme en dat werd probleemloos uitgevoerd.

Wel benieuwd of het op tijd op de rekening van de overheid gaat belanden. 😛

Is het zelf openen van een effectenrekening geen optie? Dan kan je zelf via Belfius inschrijven op de staatsbon, limiet overschrijven is dan niet van toepassing?

Bij Belfius <100k kon je bellen naar belfius algemeen contactnummer, ruime openingsuren.

Voor >100k moest ik bellen met kantoor, die dat dan 'klaarzet' in uw online banking om te bevestigen.

Wat een prehistorische toestanden bij Belfius om die staatsbon overgeschreven te krijgen. Limieten verhogen? Contact center onbereikbaar, telefoon wordt automatisch ingehaakt zodra je aangeeft je limieten te willen verhogen. De chatmedewerker stelt voor rechtstreeks naar mn filiaal te bellen, maar ook daar wordt de lijn automatisch verbroken.
Gelijk een neanderthaler naar de bank, die hier gelukkig nog 2 halve dagen zonder afspraak bereikbaar is. 5 min na openingstijd een rij van 10 man voor me, die nog stevig verder aandikte. Toen ik vertrok telde ik 20 mensen en zag er velen gewoon weer vertrekken. Allemaal voor hetzelfde. Aantal geopende loketten: 1. En dit is in een gewoon dorp (dat het langste strootje trok om open te mogen blijven. In alle omringende gemeente is alles dicht). Wat moet dat elders dan wel niet zijn.

Wat moet je nu precies doen bij Belfius na tekenen via website en bevestigen met kaartlezer? Gaat het bedrag binnenkort automatisch van de gekozen rekening?

*Edit: uiteindelijk krijg je een bericht in je inbox met bevestiging bedrag, datum, rekeningnummer, ordernummer etc.

Laatst bewerkt:
Is het zelf openen van een effectenrekening geen optie? Dan kan je zelf via Belfius inschrijven op de staatsbon, limiet overschrijven is dan niet van toepassing?
Effectenrekening kost :

2*9 euro
geen plaatsingskosten
wel 0.1% distributiekosten of zoiets.

Moet al die brol van effectenrekening of whatever niet hebben.

Bon, is inderdaad gelukt zonder te moeten bellen met KBC. Zo'n betaling geeft mij wel gigantische stress :unsure: Constant denken van fuck kheb toch geen verkeerd cijfertje getyped of kga toch me geld terugzien.

Binnen jaartje kan ik dan me pc of sim setup upgraden met de interest :unsure:

Terug
Bovenaan