Straks moeten we nog compassie krijgen met de banken.
Een bank is een bedrijf zoals een ander. Ik heb er niet meer of minder compassie mee dan voor pakweg Colruyt, Apple, Shell of Schoenen Torfs.
Maar dat constant geklaag specifiek over banken is toch echt nergens voor nodig? Van waar komt dat?
Als je dat hier leest, zou je bijna denken dat banken gratis moeten werken. Zoniet, zijn ze des duivels. Elke kost is er teveel aan, en reden om « daar weg te gaan ». Ook in de krant ene die 200k in de staatsbon steekt om de bank een les te leren. Say what? Doe eens normaal zeg.
Dan stappen we over naar een andere bank he.
Die mannen verdienen genoeg aan ons spaargeld en maandelijkse kosten. De sukkelaars toch.
Mijn kosten voor de bank zijn afgelopen jaren altijd gestegen en de rentes gedaald.
De rentes gedaald de afgelopen jaren… ->
Al vergeten dat er honderdduizenden mensen (en bedrijven) hier dik van geprofiteerd hebben (en nog jarenlang van zullen profiteren) dankzij leningen aan ULTRA lage en vaste interest ?
Tegelijkertijd is er nooit interest aangerekend op spaargeld toen de rente in de EU negatief was. Wie heeft dat mogen opvangen? Juist, de banken.
In mijn ogen is het niet abnormaal dat de meeste banken nu iets minder snel (dan door sommigen gehoopt) hun spaarrente weer optrekken. Noch is het abnormaal dat ze kosten aanrekenen voor services die ze aanbieden.
Maar de Belg wilt alles natuurlijk gratis. Want de bank, dat zijn dieven…
Nogmaals de vraag: van waar al die afkeer voor onze banken?
Ze zijn gered in 08-09, tijdens een wereldwijde financiële crisis. En verder? Wat hebben ze nog uitgespookt dat die haat en enorme
sense of entitlement tegenover banken rechtvaardigt?