Klopt, indien ik dit zou kunnen verkopen aan een correcte prijs, zou ik er toch minstens € 100-120k aan moeten overhouden na aftrek resterende lening. Maar dat is geld waar ik in gevallen van nood niet op kan terugvallen hé... plus dan ben ik dakloos.![]()
In geval van nood kan je zeker verkopen en gaan huren.
Als je ooit de hypotheek met geen mogelijkheid kan betalen zal dat ook gebeuren.
Ergens toch frustrerend om dat nieuws over die staatsbon te lezen, vraag mij toch echt af hoe zoveel mensen aan zoveel geld/vermogen geraken in dit land.
Ik woon uiteraard alleen, dan is het leven duurder. Ik probeer 10% van mijn inkomen te sparen, dat lukt intussen, maar ik zie mezelf de eerste jaren onmogelijk nog terug aan het spaargeld geraken dat ik had voordat ik in mijn appartement introk. Zelfs dan nog gaat het nog tientallen jaren duren aan dit tempo vooraleer ik aan de gemiddelde inleg van deze staatsbon kom...
Ofwel verdien ik zeer slecht, ofwel krijgen andere mensen toch veel meer mee in het leven via ouders, etc.
Jij spaart 10%, ik op jaarbasis 50% van mijn loon. Enige waar ik spaargeld aan gespendeerd heb is vastgoed, herstellingen of verbeteringen daaraan. We zijn wel met 2, maakt het makkelijker.
Heb van mijn ouders eenmalig 1300 euro gehad voor mijn eerste salon en wasmachine. That's it.
IMO is dit de moeite niet voor een leek.
toch maar eens bellen indien het donderdag niet van de rekening is. Kunnen ze bij de staat niet kijken naar het moment dat er ingetekend is, aangezien er wellicht heel wat stortingen (wellicht) te laat gaan aankomen.