EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik ben het eens dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt na de blessure van KDB, maar ik vind dat we tegen Brazilië en de eerste helft tegen Portugal wel hebben gezien dat hij durft te veranderen qua spelstijl. En daarmee denk ik dat hij best wel flexibel is in zijn tactiek.
Idd een goed voorbeeld van Brazilië waarbij Lukaku iets meer naar de buitenkant bleef, maar vergeet ook de match tegen Frankrijk niet met Dembélé in de basis toen (ok match verloren maar toch zeker geen voor de hand liggende tactiek gekozen daar).

Ik vond vooral de eerste helft tegen Portugal inderdaad echt heel goed, helemaal wat ge wilt zien van een ploeg die speelt om te winnen en niet voor het applaus. Daar zag je echt een totaal andere aanpak dan op het WK 2018, en dat is dan ook wel de verdienste van Martinez, ondanks de veel mindere tweede helft met die onbegrijpelijke wissel.

Ik dacht dat Tielemans hoger speelt bij Leicester dan Praet, maar dat heb ik dan mis? Te weinig matchen van Leicester gezien met hen beiden in de basis.
Tegen Portugal zou ik het gedaan hebben zoals gij zegt, met Dendoncker naast Witsel en Tielemans een rij naar voren. Zeker gezien de stand en het verloop van de match zou dat gewoon logisch geweest zijn imo. Maar stel dat KDB niet fit geraakt tegen Italië weet ik niet of datzelfde plan dan nog aan de orde is, tenzij we wat defensiever zouden willen spelen maar dan zetten we Lukaku van in het begin op een eiland en tegen de Italianen gaat dat weinig opbrengen vrees ik.

Maar ik ben het eens dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt na de blessure van KDB, maar ik vind dat we tegen Brazilië en de eerste helft tegen Portugal wel hebben gezien dat hij durft te veranderen qua spelstijl. En daarmee denk ik dat hij best wel flexibel is in zijn tactiek. Dat neemt niet weg dat hij ook vreemde keuzes maakt en ik vind zijn wissels soms te lang duren of nutteloos (zoals in een oefenmatch in de 90ste minuut nog een wissel doen).
Ja daar heb je idd wel een punt.
Het lijkt wel alsof hij op tactisch vlak gewoon niet snel kan reageren? Dat zijn plan A altijd eentje is dat weloverwogen is maar tijd en voorbereiding nodig heeft en dat als hij dat niet heeft zijn plan B vaak gewoon kopie is, maar met andere spelers.

Ik ben best tevreden over zijn werk bij de RD. In "voor de aftrap" op één zag je ook dat hij meer dan gewoon een coach was. Ook al was het misschien wel een promofilmpje voor Martinez, maar de man is wel serieus met zijn job bezig en ik heb er vertrouwen in. Niet dat ik denk dat hij ooit succesvol een grote ploeg gaat coachen in clubverband, maar voor deze generatie is hij wat mij betreft wel de ideale man.
Realistisch gezien is hij idd veruit de beste bondscoach die we ons kunnen wensen. Dit is een topgeneratie met absolute wereldspelers in (quasi) elke linie en die verdienen eigenlijk een coach van dat niveau maar die zijn erg dun gezaaid, meestal niet tuk op nationale ploegen en sowieso veel te duur voor ons.
Ik ben ook wel tevreden van Martinez an sich hoor. Vooral zelfs voor al het werk dat de man doet naast het eigenlijke coachen. Alles is een pak professioneler geworden en dat zou toch ook voor een groot deel zijn verdienste zijn. Ik stoor me gewoon wat aan zijn wissels en aan het feit dat ook hij niet vaak een antwoord weet te verzinnen als het initiële plan faalt. Het nijgt wat naar spelers rangschikken per positie en dan 1 gewoon voor 2 wisselen enzovoort. Meteen ook de reden waarom hij idd geen grote ploeg succesvol zal coachen.

In tegenstelling tot Wilmots is zijn plan A echter wel een pak beter en faalt het dus ook zo vaak niet :)

Ik dacht dat Tielemans hoger speelt bij Leicester dan Praet, maar dat heb ik dan mis? Te weinig matchen van Leicester gezien met hen beiden in de basis.
Nope, speelt gewoon naast Ndidi als 6/8 in de positie van diepe spelverdeler. Praet staat (als hij mag meedoen) hoger.

Nope, speelt gewoon naast Ndidi als 6/8 in de positie van diepe spelverdeler. Praet staat (als hij mag meedoen) hoger.

Praet speelde toen hij nog bij Anderlecht zat echt als nummer 10 als ik me niet vergis.
Bij Sampdoria hebben ze die dan meer als centrale middenvelder laten spelen...

Dus ja, polyvalent lijkt me wel het juiste woord. Alleen dat hij niet zo vaak speelt bij Leicester... Maar is in ieder geval wel iemand die veel loopt en meestal weinig misdoet.

Praet speelde toen hij nog bij Anderlecht zat echt als nummer 10 als ik me niet vergis.
Bij Sampdoria hebben ze die dan meer als centrale middenvelder laten spelen...

Dus ja, polyvalent lijkt me wel het juiste woord. Alleen dat hij niet zo vaak speelt bij Leicester... Maar is in ieder geval wel iemand die veel loopt en meestal weinig misdoet.
Klopt. Begon als 10. Nadien in Italië een 8 geworden, geregeld aan de linkerkant in een driemansmiddenveld. Bij Leicester heeft die als 8 en als 10 gespeeld. Was daar in zijn eerste seizoen ook geregeld basisspeler. Dit jaar, ook door blessures, veelal invaller.

Voila, buiten een wit konijn oproepen heeft Martinez toch nog niet vaak verrast he... Zijn plan A is een pak beter dan dat van Willy maar qua plan B is hij tactisch toch ook nog niet veel verder geraakt dan speler A voor speler B en hopen dat het blijft draaien.
Als het kan speelt die gewoon met dezelfde 11 als tegen Portugal en als er daar een KDB of Hazard niet bij zijn worden die gewoon vervangen door nummer 12 (Mertens) en 13 (Carrasco) op zijn bladje. En geen verschil aan tactiek, ook al heb je net compleet andere spelertypes opgesteld.

Je moet bij een blessure van KDB eigenlijk al gaan hopen dat Mertens acute diarree heeft om een andere speler te zien. Maar gezien de spelers hun vrouwen niet mogen zien is die kans ook weeral klein.
Wit konijn was ook niet nodig..

Correct. Ook op vtm is 'vandaag is rood' bewust luchtig gehouden voor de modale, occasionele kijker.
En is mede daardoor tenenkrommend slecht. Willen overdreven graag moeder de vrouw mee aan de buis krijgen, en vergeten daarbij dat er vooral echte voetbalfans aan het kijken zijn.

Ik ben best tevreden over zijn werk bij de RD. In "voor de aftrap" op één zag je ook dat hij meer dan gewoon een coach was. Ook al was het misschien wel een promofilmpje voor Martinez, maar de man is wel serieus met zijn job bezig en ik heb er vertrouwen in. Niet dat ik denk dat hij ooit succesvol een grote ploeg gaat coachen in clubverband, maar voor deze generatie is hij wat mij betreft wel de ideale man.
Is Martinez een topcoach? Neen. Maakt hij foute keuzes? Ja. Maar hij kan wél een groep op 1 lijn krijgen en een ploeg maken die voor elkaar door het vuur gaat. Ik zie géén vedetten in de ploeg. T'is precies één grote vriendenkring.

Je kan altijd wel zeveren: Haal dan een betere coach! Maar je moet hem kunnen betalen hé. Hij kost nu al ettelijke miljoenen maar das peanuts tov wat andere coaches verdienen. Nu goed, over één zaak is iedereen het wel eens: Wilmots was NIET beter. En over Leekens zullen we maar zwijgen.

Opmerking: De kans is groot dat Martinez ook trainer zal zijn van de Rode Duivels voor het WK. Het doel was minstens de groepsfase overleven, ze zitten in de kwartfinale dus zijn job zal zeker niet in gevaar zijn hé.

Moest Martinez toch opstappen, Frank De Boer is terug vrij :tongue:

Laatst bewerkt:
Engeland heeft precies schrik?

Walker, Shaw, Rice, Stones, Maguire, Trippier... allemaal verdedigers of verdedigend ingesteld. Spelen die ook normaal gezien in een 5-3-2 ofzo?

Mount, Foden, Sancho, Rashford, Grealish allemaal op de bank.

Ja daar heb je idd wel een punt.
Het lijkt wel alsof hij op tactisch vlak gewoon niet snel kan reageren? Dat zijn plan A altijd eentje is dat weloverwogen is maar tijd en voorbereiding nodig heeft en dat als hij dat niet heeft zijn plan B vaak gewoon kopie is, maar met andere spelers.

Realistisch gezien is hij idd veruit de beste bondscoach die we ons kunnen wensen. Dit is een topgeneratie met absolute wereldspelers in (quasi) elke linie en die verdienen eigenlijk een coach van dat niveau maar die zijn erg dun gezaaid, meestal niet tuk op nationale ploegen en sowieso veel te duur voor ons.
Ik ben ook wel tevreden van Martinez an sich hoor. Vooral zelfs voor al het werk dat de man doet naast het eigenlijke coachen. Alles is een pak professioneler geworden en dat zou toch ook voor een groot deel zijn verdienste zijn. Ik stoor me gewoon wat aan zijn wissels en aan het feit dat ook hij niet vaak een antwoord weet te verzinnen als het initiële plan faalt. Het nijgt wat naar spelers rangschikken per positie en dan 1 gewoon voor 2 wisselen enzovoort. Meteen ook de reden waarom hij idd geen grote ploeg succesvol zal coachen.

In tegenstelling tot Wilmots is zijn plan A echter wel een pak beter en faalt het dus ook zo vaak niet :)
Ik denk dat we het wel over vrij veel eens zijn. Hij gebruikt, in belangrijke wedstrijden inderdaad vaak dezelfde wissels. Het zijn alleen dingen die ik bij heel veel coaches terug zie.

ok dus fuck de engelsen als je nog geen 1 minuut je klep kan houden tijdens het volkslied ga dan maar vlug naar huis

normaal eerder fan de van de Engelsen maar als de duitsers een beetje spelen zoals we ze de afgelopen 10-12 jaar dikwijls zagen dan maar de duitsers

Engeland heeft precies schrik?

Walker, Shaw, Rice, Stones, Maguire, Trippier... allemaal verdedigers of verdedigend ingesteld. Spelen die ook normaal gezien in een 5-3-2 ofzo?

Mount, Foden, Sancho, Rashford, Grealish allemaal op de bank.
Hun manager Southgate is echt triestig.

regelmatig boe geroep voor nietszeggende dingen dit EK, je zou toch denken dat de mensen wat vrolijker zijn nu er eindelijk weer landenvoetbal is, EN dat je mag kijken in een stadion, EN dat het met een hoop volk samen is ...

Beetje triestig.

Ik dacht te lezen op sporza
Wie triomfeert in deze kakker op Wembley? Engeland of Duitsland? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan