aXl_
Well-known member
jama, als uw laadpaal een 6ma DC detectie heeft moet je in de eerste plaats al geen type B zetten maar voldoet een type A.Neen, daar zorgt dit zinnetje voor in het arei (7.22).
Als je laadpaal die component niet blokkeert dien je wel beiden een type B te zetten.
Maar dan kan je beter naast je hoofddif een extra diff type B zetten enkel voor je laadpaal.
Mijn vraag was aan een controleur omdat ik deze diff wou plaatsen zodat het voor mijn vriendin duidelijk was dat deze voor de laadpaal van haar wagen was en had geen zin om 2 keer een diff te veranderen. Sinds juni mag dit dus.
A9Z51440 - Acti9 iID - Differentieelschakelaar - 4P - 40A - 30mA - B EV type | Schneider Electric België
Schneider Electric België. A9Z51440 - Acti9 iID - Differentieelschakelaar - 4P - 40A - 30mA - B EV type.www.se.com
Enkel dan als je meerdere palen zou plaatsen is het mogelijk dat de optelsom van lekstromen hoger wordt dan 6mA en dan heb je wel een type B nodig. (als die som >6mA kan dat de werking van die diff storen)
Die zin in het arei is om toe te laten dat je een kring naar 1 LP kan beveiligen met een type A (als er een DC beveiliging in de paal zelf zit).
Maar dat gaat ook niet meer op als je er meerdere zet.
Je plaatst enkel een type B differentieel als je ervan uit gaat dat er op dat punt een DC-component in de lekstroom kan zitten die de goede werking van een type A diff zou kunnen storen. Maar in dat geval kan diezelfde DC-component de diff stroomopwaarts uiteraard ook storen.
Heel die paragraaf 7.22 is in maart niet veranderd, die staat er in sinds november vorig jaar ongeveer.