Om een mooie korting te krijgen, stap je best over naar een andere leverancier.Ik heb momenteel Luminus basic fix van maart 2024, maar dit loopt in maart 2026 af.
Ik overweeg om over te stappen naar variabel, maar ik snap er niet al te veel van.
Ik twijfel tussen basic flex en maxx flex. Het verschil in eurocent per kwh is me wel duidelijk (maxx flex iets duurder). Maar al die informatie onder het deel "informatie over uw tarief" snap'k niet veel van. Als de prijzen ineens heel erg zouden stijgen, met welke van de 2 ben ik dan het beste af. Maxx of flex?
(Wil sowieso bij Luminus blijven, geen zin in gedoe om van leverancier te switchen).
Om een idee te geven, ik heb nu een totaalverbruik van 1397 kwh op een jaar (in maart komt er wel een EV) en ik heb geen zonnepannelen.
Tegenwoordig is dat allemaal mooi geregeld, lijkt me.
Je kan nu tekenen voor over te stappen in maart. De nieuwe leverancier regelt alles nadat je de aanvraag gedaan hebt.
. Het was toch precies de moeite vergeleken met concurrentie en mn huidige leverancier
. En gas lijkt ook geen enorme drijvende kracht meer te zijn achter de prijs van elektriciteit.