Energieleveranciers

Wou nog eens kijken en eventueel switchen maar de website van zowel Engie als Luminus liggen half plat...
Edit: V-test ook :)

Ik zit sinds 01/12 ook bij Luminus comfyflex met promo maar dacht in kleine lettertjes destijds gelezen te hebben dat die korting pas verworven was en via een cashback werd uitgekeerd als het contract nog actief was na 1 jaar.

Ik heb dus mijn twijfels of je die wel krijgt of niet als je exact na 1 jaar nu al een contract bij andere leverancier ondertekent (dat bij energyvision wel mogelijk zou moeten zijn).
Die 165€ zal ik idd niet krijgen, daar hou ik al rekening mee. Alsook de helft van de vaste vergoeding bij vertrek binnen de 6 maanden normaal kwijt.

Keuzes maken ..

Ik kreeg bij de VREG test ook Energyvision als beste prijs. Maar wanneer ik het proces om in te tekenen volgde op hun site, kreeg ik nergens de optie om een vast tarief te nemen. Uiteindelijk blijf ik bij Energie.be. Die waren maar een dikke 20 euro per jaar duurder voor een jaar vast contract dan Energyvision.
Energyvision: (deels) vast is momenteel volgens mij alleen mogelijk als je gas en elektriciteit te samen neemt of alleen elektriciteit. Vast voor alleen maar gas lukt niet.

Weet er iemand of in de app van Engie de geschatte prijzen van je verbruik met of zonder welkomstkortingen zijn (zowel de vaste korting op de jaarafrekening als de korting op de kWh prijs)?

Weet er iemand of in de app van Engie de geschatte prijzen van je verbruik met of zonder welkomstkortingen zijn (zowel de vaste korting op de jaarafrekening als de korting op de kWh prijs)?
Kan je in de app nergens raadplegen welke prijs per kwh ze hanteren? Dan kan je dat altijd vergelijken met wat op je contract staat en zo afleiden of de korting erin zit of niet.

Dat zit er niet in verrekend

Gisteren om 23.30 toch maar naar energyvision voor electriciteit omgeschakeld. Zie ik nu dat mijn bestaand contract met ocharme 1kw/h verhoogd is tegenover vorige maand. :baard:
Nuja, zal het maar zo laten. Heb niks verloren en vaste prijs voor een jaar.

Neen, is altijd zonder uw korting.

Gisteren om 23.30 toch maar naar energyvision voor electriciteit omgeschakeld. Zie ik nu dat mijn bestaand contract met ocharme 1kw/h verhoogd is tegenover vorige maand. :baard:
Ja zag het ook dat daar weinig is aangepast (13,x cent/kwh). Al heeft men wel 100€ van de welkomstkorting afgedaan. Komt mij over alsof ze marktaandeel proberen te kopen.

Basicfix : 20,18 15,94 (significante stijging - was initieel iets van een 15/13 als ik mij nog goed herinner)
Easyfix : 20,197 17,176 (was gelijkaardig, dus 15/14)

Nieuw variabel contract van engie en Luminus is duurder dan het vaste tarief van Energyvision... en het vaste contract van vorige maand.

Heb het niet bekeken voor gas.

Dat zit er niet in verrekend

Volgens mij kun je wel nog dat nieuwe contract annuleren zonder problemen. Je kan de 14 dagen bedenktijd inroepen.

In mijn geval is de last-minute switch naar Basicfix van Engie Flow zeker geen
Variabele prijs bij Engie voor elektriciteit is gestegen tot 0,153 €/kWh zonder korting, wat het net iets duurder maakt incl. korting dan bij Basicfix
Variabele prijs bij Engie voor gas is gestegen tot 0,069 €/kWh zonder korting, wat net onder de prijs bij basicfix komt met de korting erbij.

Nu de indexen van maar gekend zijn, eens gekeken wat mijn prijs was bij Eneco na korting. 8.7cent/kWh afname en 5.33cent/kWh injectie.
De elektriciteitprijs mag wel nog wat stijgen voordat ik hetzelfde betaal als vast en de injectie stijgt ook goed mee. Deze zomer zal ik ook meer injecteren dan afnemen.

Vandaar dus mijn keuze om niet te switchen, want dan verlies ik ook de korting op mijn verbruik van deze winter en de vaste kost. Hopelijk is alles terug wat normaal tegen volgende winter.

Volgens mij kun je wel nog dat nieuwe contract annuleren zonder problemen. Je kan de 14 dagen bedenktijd inroepen.

In mijn geval is de last-minute switch naar Basicfix van Engie Flow zeker geen
Variabele prijs bij Engie voor elektriciteit is gestegen tot 0,153 €/kWh zonder korting, wat het net iets duurder maakt incl. korting dan bij Basicfix
Variabele prijs bij Engie voor gas is gestegen tot 0,069 €/kWh zonder korting, wat net onder de prijs bij basicfix komt met de korting erbij.
Uiteraard kan je dat annuleren binnen de 14 dagen maar denk niet dat ik dat ga doen. Het is een goede prijs en mijn vorig contract liep pas van december dus de korting per kWh die ik verlies valt goed mee

Engie vast gas toch van 5.223 naar 8.468
Electriciteit van 14.7 (16.1 / 13.1) naar 18.9 (20.2/17.1).

Ook grappig dat als je in maart overgeschakeld bent naar vast, dit pas ingaat op 1/5. Bij Totalenergies toch.
Dus ze kletsen er toch een maand nog 35% bij snel 🤦‍♂️

Ook grappig dat als je in maart overgeschakeld bent naar vast, dit pas ingaat op 1/5. Bij Totalenergies toch.
Dus ze kletsen er toch een maand nog 35% bij snel 🤦‍♂️
Als je in maart hebt ingetekend heb je de prijs van maart hoor, ondanks dat uw contract pas op 01/05 van start gaat...

Een leverancierswissel is sowieso minimum 21 dagen in de toekomst

Ook niet gedacht aan veranderen als je de groothandelsprijzen zag, veel massahysterie denk ik en straks is de oorlog misschien gedaan en zakken de prijzen weer hard...

Gas is toch serieuze klets omhoog gegaan, of gaan we +40% weinig noemen? Eerst zien of de prijzen wel gaan dalen verder in het jaar, dit is nog maar maand 1. Massahysterie kan je het toch ook niet noemen, voor velen was het een no-brainer om de vaste prijs van maart voor gas te nemen, gewoon slim tbh.

Mijn electriciteit heb ik op variabel laten staan, zoals al een aantal jaren nu.

Laatst bewerkt:
Eergisteren gewisseld via mijnenergie. Broer op hetzelfde moment via hen, naar dezelfde leverancier. bij hem is het al lang in orde, ik hoor niets. Bij leverancier geven ze aan niets ontvangen te hebben, en de broker is niet beschikbaar. Ik heb maar een mail afgevoerd, maar ik begin er toch wat voor te vrezen...

Gas is toch serieuze klets omhoog gegaan, of gaan we +40% weinig noemen? Eerst zien of de prijzen wel gaan dalen verder in het jaar, dit is nog maar maand 1. Massahysterie kan je het toch ook niet noemen, voor velen was het een no-brainer om de vaste prijs van maart voor gas te nemen, gewoon slim tbh.

Mijn electriciteit heb ik op variabel laten staan, zoals al een aantal jaren nu.

Ik had al vast voor gas en ben terug naar Luminus gegaan. Ik heb nu een tarief van 3,7c/kWh en ga naar 4,1kWh en 150 euro korting. Eerste jaar van de 2 is spotgoedkoop, ik verlies netto niets met de wissel, integendeel en zit save tot September 2028. Daarna zien we wel weer.
Tegen dan zal het mogelijks China zijn dat voet aan grond probeert te krijgen in Taiwan...

Terug
Bovenaan