Sorry voor de late reactie. Het probleem is opgelost.Ik heb onlangs ook mijn nieuwe tarieven gekregen. Contract loopt tot eind mei. Dit weekend heb ik die dan vergeleken met de huidige tarieven van de markt en mijn verbruik om een correcte inschatting te kunnen maken.
In die mail met de nieuwe tarieven stond volgende (ergens onder de nieuwe tarieven en in een iets kleiner en ander lettertype, ik had het in eerste instantie niet gezien):
U kunt hier met dit contractvoorstel instemmen. Doet u niets, wees dan gerust: uw nieuw contract wordt automatisch geactiveerd en is het goedkoopste equivalent product.
Ik heb maar geklikt want die laatste zin met "equivalent product" boezemde niet echt vertrouwen in. Als ik nu op diezelfde link klik staat er: we hebben uw akkoord reeds ontvangen.
In onze mail hadden we deze formulering dus niet. Na veel vijven en zessen begin april iemand aan de lijn gehad die zei dat het pas zichtbaar zou zijn op 3 april. Dag erna belde Luminus ons op -we hadden ook een contactaanvraag via de website gedaan- om te zeggen dat ze het niet terugvond. Terug met klantendienst gebeld en na -tig keer doorverbonden te zijn, heeft iemand ons via mail bevestigd dat op 04/04 wel degelijk de tarieven van januari zouden ingaan.