Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In een legale context heb je natuurlijk gelijk, maar in vele gevallen (bv. Kevin Spacey, Bill Cosby) is er voldoende bewijs om aan te nemen dat de allegaties geloofwaardig zijn en kan ik best wel mijn eigen conclusie vormen zonder dat deze mensen momenteel veroordeeld zijn voor verkrachting. Zeker als je in beschouwing neemt dat slechts een zeer laag percentage van verkrachtingen tot een effectieve veroordeling leidt (US cijfers).

Ronaldo heeft in 2009 overigens zwart wit op papier toegegeven dat hij Mayorga verkracht heeft. Zijn advocaten zeggen dat dit document een fabricatie is maar ik ben eerder geneigd om de onderzoeksjournalisten van Der Spiegel te geloven, die overigens nauw betrokken waren bij het blootleggen van allerlei schandalen die voortvloeiden uit de 'Football Leaks'.

Hij is en blijft een van de beste voetballers aller tijden maar ik kan de persoon en de atleet Ronaldo simpelweg niet meer van elkaar scheiden. Daarom dus dat ik het jammer vind dat hij terug op het hoogste toneel in de Premier League speelt.
Ik kan toch niet dezelfde geloofwaardigheid hechten aan die stukken. Het aantal veroordelingen per klacht is niet relevant imo, verkrachting is inderdaad een van de moeilijkst te bewijzen zaken. Er gaan veel verkrachters daarom vrijuit. Maar als er zulke bewijzen zijn zal men Ronaldo zeker minstens vervolgen.

In deze zaak rammelt het echter langs alle kanten. En ik geloof nooit dat Ronaldo zijn advocaten ook maar iets van toegevingen zouden toelaten om gezegd te worden. Als daar iets gebeurd zou zijn is het heel simpel om gewoon de harde lijn aan te houden en te zeggen dat alles consensueel was. Niemand kan daar wat tegen in brengen. Anders hebben ze een waanzinnige flater gemaakt daar. Ik kan dat maar moeilijk geloven.

De mevrouw in kwestie heeft indertijd geld mogen incasseren, dat is alvast zeker. Er zijn ook zaken die men als aanwijzing zou kunnen zien dat haar motivaties op er opnieuw op terug te komen ook niet zuiver op de graat zijn. Maar goed, langs beide kanten ga ik niet speculeren want dat heeft geen zin. Voor mij persoonlijk is er te weinig zekerheid en ik zou zelf ook liever geen verkrachter worden genoemd zonder échte bewijzen.

Oh Harvey Elliot :( Dat zag er niet goed uit. 18 jaar, zo goed bezig en dan nu waarschijnlijk voor het grootste deel van het seizoen uit.

Dat komt er van als je al heel de match Leeds maar laat doen en nooit kaarten geeft.

Zeer jammer ja, vond hem tegen Chelsea ook goed en matuur spelen.
Ja lang geleden dat ik me nog zo slecht heb gevoel bij een tackle te zien. Die jongen was zo goed bezig en bracht echt iets bij.

Maar omdat ze in Engeland zo een jongens alleen maar kunnen in de grond trappen moet dit weer gebeuren.

Ik kan toch niet dezelfde geloofwaardigheid hechten aan die stukken. Het aantal veroordelingen per klacht is niet relevant imo, verkrachting is inderdaad een van de moeilijkst te bewijzen zaken. Er gaan veel verkrachters daarom vrijuit. Maar als er zulke bewijzen zijn zal men Ronaldo zeker minstens vervolgen. In deze zaak rammelt het echter langs alle kanten. En ik geloof nooit dat Ronaldo zijn advocaten ook maar iets van toegevingen zouden toelaten om gezegd te worden. Als daar iets gebeurd zou zijn is het heel simpel om gewoon de harde lijn aan te houden en te zeggen dat alles consensueel was. Niemand kan daar wat tegen in brengen. Anders hebben ze een waanzinnige flater gemaakt daar. Ik kan dat maar moeilijk geloven.

De mevrouw in kwestie heeft indertijd geld mogen incasseren, dat is alvast zeker. Er zijn ook zaken die men als aanwijzing zou kunnen zien dat haar motivaties op er opnieuw op terug te komen ook niet zuiver op de graat zijn. Maar goed, langs beide kanten ga ik niet speculeren want dat heeft geen zin. Voor mij persoonlijk is er te weinig zekerheid en ik zou zelf ook liever geen verkrachter worden genoemd zonder échte bewijzen.
Voor zover ik weet zijn alle documenten die als onderdeel van Football leaks zijn vrijgegeven als authentiek bestempeld. Ik zie dan ook weinig reden om aan de authenticiteit van dit document te twijfelen.

Moest je interesse hebben in het verhaal van Mayorga, dat kan je hier lezen.

Posts zoals die van Biljart zijn helaas deel van de reden dat weinig vrouwen hiermee naar buiten durven komen.

Voor zover ik weet zijn alle documenten die als onderdeel van Football leaks zijn vrijgegeven als authentiek bestempeld. Ik zie dan ook weinig reden om aan de authenticiteit van dit document te twijfelen.

Moest je interesse hebben in het verhaal van Mayorga, dat kan je hier lezen.

Posts zoals die van Biljart zijn helaas deel van de reden dat weinig vrouwen hiermee naar buiten durven komen.
Ik heb het allemaal wel eens gelezen indertijd, maar voor mij moeten de documenten worden vrijgegeven door de officiële instantie die er mee bezig is. Ik moet iets tastbaars hebben dat waterdicht is. En liefst zie ik zelfs gewoon de originelen, want ik heb al zelfs gekke dingen zien gebeuren in Belgische zaken die een stuk minder 'high-profile' zijn. En dan heb ik het over documenten die op de griffie zijn terechtgekomen en op een andere manier naar buiten komen. Dus zelfs daar heb ik soms mijn reservaties. Er zijn te veel belangen voor beide partijen in het spel om alles daarnaast te aanvaarden. En toen, en nu nog steeds, was het allemaal hearsay, de documenten zijn niet authentiek bestempeld door enige objectieve instantie. Toch niet voor zo ver ik weet. De hoogste autoriteit is en blijft Der Spiegel in dit verhaal.

Anonieme bronnen, 'side letters' om het een en ander uit te leggen, handtekeningen die nergens tegoei overeen komen en vooral geen enkel echt verregaand gerechtelijk onderzoek ondanks de vele 'bewijzen'. Ik betwist wel zeker niet het bestaan van een settlement natuurlijk, maar dat op zich is niet voldoende voor verregaande beslissingen. Iedereen maakt dat voor zichzelf uit natuurlijk maar dit is een zaak die rammelt langs beide kanten. Maar uit respect voor de aard van het voorval en vele soortgelijke gevallen waarvan ik wél weet dat die daadwerkelijk kloppen zou het lelijk zijn om haar kant aan te vallen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben al zo lang ik me kan herinneren een voorvechter van zwaardere straffen op seksueel misbruik, minder onzin te aanvaarden als strafverminderende omstandigheden (eigenlijk om de hele rechterlijke cultuur daarvan aan te pakken), meer stringente 'en snellere) onderzoeken en een optimale opvang voor de slachtoffers zodat iedereen zich geroepen voelt om in elk geval aangifte te doen. Maar daarnaast draag ik rechtszekerheid ook énorm hoog in het vaandel. En het punt waarop iedereen zich volgens zijn of haar gevoel overtuigd voelt over de schuld of onschuld van een persoon verschilt natuurlijk. Voor mij mankeert in deze zaak nog héél veel. En ik zeg het, als ik mijn kritische ziel op het verhaal moet loslaten en CR7 zijn kant in twijfel moet trekken, dan zou ik dat eigenlijk ook langs de andere kant moeten doen. En daar valt ook héél wat over te zeggen. Als ik meer tastbare aanwijzingen voor handen had zou ik wel zeker anders piepen.

Ik zal het op een andere manier uitdrukken : Die vrouw is een kwetsbaar persoon, maar CR7 eigenlijk even goed. Beide partijen staan of stonden in een ideale positie om misbruik te maken van elkaar. We kunnen echter niet zeggen dat we over de hele lijn zicht hebben op de daadwerkelijke feiten. Eigenlijk kunnen we over heel erg weinig feiten spreken zelfs. Dus het is vooral een soort principekwestie voorlopig. Ik reflecteer die vraag dan altijd naar mijzelf. Stel: Ik zit kom in een soortgelijke situatie. Wil/vind ik dat deze feiten genoeg zijn zodat de perceptie van mijzelf 'een verkrachter' wordt? Neen. Dus ik kan iemand anders dat ook niet opspelden. Ik begrijp wel dat andere mensen daar een afwijkende mening op nahouden.

Bon moeilijke discussie natuurlijk, maar wel altijd een interessante. Typisch gevalletje van agree to disagree.

Laatst bewerkt:
Heeft West Ham nu echt ne penal gemist in de 95ste minuut? ...

Edit: en Noble er ingebracht om die te trappen lol... Fail

Laatst bewerkt:
Precies weer een degelijke match van Origi, assist en goal.

Blijft zo jammer (ook voor de nationale ploeg) dat hij daar 95% van de tijd op de bank blijft zitten...

Triestig Chelsea tegen Man City.
Thuis de bus parkeren, en enkel Werner en Lukaku laten counteren.
Vorig weekend een waar machtsvertoon tegen Tottenham en dan de eerstvolgende wedstrijd gewoon een heel andere opstelling + tactiek. Zoiets begrijp ik niet. Begrijp ook niet dat die opeens start met Lukaku en Werner vooraan, dat moet de eerste keer zijn zeker?

& bij United is het ook duidelijk wie voortaan de penalty's gaat trappen.

Vorig weekend een waar machtsvertoon tegen Tottenham en dan de eerstvolgende wedstrijd gewoon een heel andere opstelling + tactiek. Zoiets begrijp ik niet. Begrijp ook niet dat die opeens start met Lukaku en Werner vooraan, dat moet de eerste keer zijn zeker?

Niet moeilijk tegen Spurs. Daar wint Arsenal zelfs van :tongue:

9/9 :woohoo:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan