Ik kan toch niet dezelfde geloofwaardigheid hechten aan die stukken. Het aantal veroordelingen per klacht is niet relevant imo, verkrachting is inderdaad een van de moeilijkst te bewijzen zaken. Er gaan veel verkrachters daarom vrijuit. Maar als er zulke bewijzen zijn zal men Ronaldo zeker minstens vervolgen.In een legale context heb je natuurlijk gelijk, maar in vele gevallen (bv. Kevin Spacey, Bill Cosby) is er voldoende bewijs om aan te nemen dat de allegaties geloofwaardig zijn en kan ik best wel mijn eigen conclusie vormen zonder dat deze mensen momenteel veroordeeld zijn voor verkrachting. Zeker als je in beschouwing neemt dat slechts een zeer laag percentage van verkrachtingen tot een effectieve veroordeling leidt (US cijfers).
Ronaldo heeft in 2009 overigens zwart wit op papier toegegeven dat hij Mayorga verkracht heeft. Zijn advocaten zeggen dat dit document een fabricatie is maar ik ben eerder geneigd om de onderzoeksjournalisten van Der Spiegel te geloven, die overigens nauw betrokken waren bij het blootleggen van allerlei schandalen die voortvloeiden uit de 'Football Leaks'.
Hij is en blijft een van de beste voetballers aller tijden maar ik kan de persoon en de atleet Ronaldo simpelweg niet meer van elkaar scheiden. Daarom dus dat ik het jammer vind dat hij terug op het hoogste toneel in de Premier League speelt.
In deze zaak rammelt het echter langs alle kanten. En ik geloof nooit dat Ronaldo zijn advocaten ook maar iets van toegevingen zouden toelaten om gezegd te worden. Als daar iets gebeurd zou zijn is het heel simpel om gewoon de harde lijn aan te houden en te zeggen dat alles consensueel was. Niemand kan daar wat tegen in brengen. Anders hebben ze een waanzinnige flater gemaakt daar. Ik kan dat maar moeilijk geloven.
De mevrouw in kwestie heeft indertijd geld mogen incasseren, dat is alvast zeker. Er zijn ook zaken die men als aanwijzing zou kunnen zien dat haar motivaties op er opnieuw op terug te komen ook niet zuiver op de graat zijn. Maar goed, langs beide kanten ga ik niet speculeren want dat heeft geen zin. Voor mij persoonlijk is er te weinig zekerheid en ik zou zelf ook liever geen verkrachter worden genoemd zonder échte bewijzen.
Dat zag er niet goed uit. 18 jaar, zo goed bezig en dan nu waarschijnlijk voor het grootste deel van het seizoen uit.

ik ga bijna moeten geloven in Benitez... Nu, vorig jaar hadden we ook een droomstart met Ancelotti.