Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nooit raakte een speler zo weinig ballen als Lukaku

Quote "Mooi oogt da triest ‘record’ niet op zijn rapport. Die twee goals op het WK voor Clubs, in de halve finale en de finale, zijn alweer vergeten.
Die trofee ook.:unsure:"

Besluit: Dat Chelsea het WK voor Clubs wint is véél MINDER BELANGRIJK dan de statistieken van Lukaku. :laugh:

T'is wel HLN maar die bewoording spannen toch wél echt de kroon.

Ik vraag me af hoelang het geduld gaat duren bij zowel staff en bestuur. Want met alle respect voor Rom, zet er een kapstok en die doet evenveel he.
Vorige matchen in Januari zat er nog wat inzet in, nu staat hij achter de 2 CV’s verstoppertje te spelen. Nja, dat WK is eigenlijk een goedkope beker he, de PL is wat telt.

Op Reddit smeken ze achter Werner, ook geen topper maar wel meer inzet in.

Ben vergeten mijn FPL kapitein te wisselen van Ronaldo naar Salah...this is going to hurt :-o

1 punt Christiano... 1 punt :-(

Mijn Bench Boost was ook een groot succes met 2 spelers die gewoon niet hebben meegespeeld (allez, voorlopig 3 maar ik ga ervanuit dat Alexander-Arnold woensdag nog wel zal starten)

Ik vraag me af hoelang het geduld gaat duren bij zowel staff en bestuur. Want met alle respect voor Rom, zet er een kapstok en die doet evenveel he.
Vorige matchen in Januari zat er nog wat inzet in, nu staat hij achter de 2 CV’s verstoppertje te spelen. Nja, dat WK is eigenlijk een goedkope beker he, de PL is wat telt.

Op Reddit smeken ze achter Werner, ook geen topper maar wel meer inzet in.

Hmmm, ik ben hier toch niet helemaal mee akkoord. Tuurlijk doet hij het niet goed momenteel maar dat ligt volgens mij toch grotendeels aan de ploeg & manager. Chelsea speelt sinds begin december eigenlijk echt dramatisch slecht voetbal. Er worden gewoon geen kansen gecreëerd, de enige reden dat ze nog in de top 4 staan is dat ze matchen (met het nodige geluk) nog kunnen winnen door ergens een individuele flits. & dat de concurrentie nog veel slechter is. Volgens mij is het systeem van Tuchel veel te afhankelijk van die 2 wingbacks (die toevallig alle 2 geblesseerd zijn) en is er geen kwalitatief plan B. Een spits moet natuurlijk zelf iets kunnen forceren, akkoord maar die krijgt echt bijna geen bal aangespeeld he zonder Chilwell & James hun aanvoer. Ik zeg het niet graag maar ik huiver bij momenten als ik zie wat een pokkesaai spel Chelsea momenteel op de mat brengt... Tuchel heeft veel krediet gekregen door zijn CL overwinning maar er moet echt wel eens die richting uit gekeken worden ipv. alles op Lukaku af te schuiven.

Hmmm, ik ben hier toch niet helemaal mee akkoord. Tuurlijk doet hij het niet goed momenteel maar dat ligt volgens mij toch grotendeels aan de ploeg & manager. Chelsea speelt sinds begin december eigenlijk echt dramatisch slecht voetbal. Er worden gewoon geen kansen gecreëerd, de enige reden dat ze nog in de top 4 staan is dat ze matchen (met het nodige geluk) nog kunnen winnen door ergens een individuele flits. & dat de concurrentie nog veel slechter is. Volgens mij is het systeem van Tuchel veel te afhankelijk van die 2 wingbacks (die toevallig alle 2 geblesseerd zijn) en is er geen kwalitatief plan B. Een spits moet natuurlijk zelf iets kunnen forceren, akkoord maar die krijgt echt bijna geen bal aangespeeld he zonder Chilwell & James hun aanvoer. Ik zeg het niet graag maar ik huiver bij momenten als ik zie wat een pokkesaai spel Chelsea momenteel op de mat brengt... Tuchel heeft veel krediet gekregen door zijn CL overwinning maar er moet echt wel eens die richting uit gekeken worden ipv. alles op Lukaku af te schuiven.
ja tuurlijk akkoord, maar in zijn vorige matchen (voor Wk clubs) was er nog wat inzet en loopacties. Hij heeft het precies opgegeven.
Veel krediet heeft Rom natuurlijk niet na zijn fratsen

De kranten zijn toch weer hard voor Lukaku overal amper 7 baltoetsen bla bla bla. Als hij naar belgie komt ligt de pers aan zijn voeten.

ja tuurlijk akkoord, maar in zijn vorige matchen (voor Wk clubs) was er nog wat inzet en loopacties. Hij heeft het precies opgegeven.
Ergens te begrijpen natuurlijk. Als je daar week na week op een eiland gedropt wordt zonder aanvoer. Je zou voor minder moedeloos worden.
Voor een supporter niet altijd leuk om te zien, en ik begrijp de frustratie, maar een spits leeft van zijn aanvoer he.
Veel krediet heeft Rom natuurlijk niet na zijn fratsen
Dat lijkt me er toch ook veel mee te maken. Hij is altijd al een gecontesteerd figuur geweest en zijn laatste fratsen zullen voor velen de druppel zijn.

Ik vind "fratsen" eerlijk gezegd toch een veel te stevig woord ... dat interview was niet slim, maar echt veel mis heeft die daar toch niet in gezegd.

Lukaku zijn zwakte is dat hij een one-trick-pony is, recht op doel aflopen en afwerken. Nu tegelijkertijd is dat zijn sterkte want hij is enorm goed in dat ene trucje desondanks dat de tegenstander op voorhand al weet wat hij zal doen. Als Chelsea die sterkte dan niet wil benutten, moet je niet schrikken dat je spits van 100 miljoen niet naar behoren presteert.

Verder moet ik @Sir.Killalot toch ook volgen, fratsen zijn dingen zoals trainingen missen, dronken achter het stuur, met truitjes van de concurrentie toekomen in het stadium. Denk maar aan de Radja's en Lamkels van deze wereld.

Ook een beetje gratuit dat hij het nu zo hard te verduren krijgt, toen hij bij Chelsea begon was iedereen lovend en nu het plots minder gaat, wordt hij precies gedropt als een baksteen.

Romelu heeft zijn beperkingen, zowel op het veld als ernaast. Maar in zekere zin is hij echt wel een modelprof. Hij werkt hard en verbetert zichtbaar op verschillende vlakken. Het is echter wel iemand die een beetje last heeft van overschatting. Hij is een hele goede spits en is zelfs in zijn slechtste seizoen bij United gewoon van grote waarde imo. Hij denkt echter dat hij meer is dan dat en hij gaat die 'discussie' aan met 'ons'. En dan maak je wel een groot doelwit van jezelf. Want er zijn heel veel mensen ook overtuigd dat hij net minder waardevol/goed is. Hij legt zichzelf nog meer druk op. Het mag wel gezegd worden dat hij grotendeels overeind blijft.

Hij zal echter steeds geloven dat hij technischer, slimmer en sterker is dan wij ooit zullen beweren. Kompany heeft daar ook wat last van gehad, zoals ik eerder al eens heb gezegd. Maar met de juiste omkadering zijn zowel hij als Kompany rasechte wereldtop. Als dat er niet is kan het wel eens van de rails gaan. Ik heb de indruk dat hij vooral goed presteert onder 'vaderlijke' figuren en dat hij wat wegdeemstert onder trainers die hem uitdagen. Onder Conte was Lukaku weergaloos bijvoorbeeld : onbeperkt vertrouwen, de chouchou en het systeem werd goed afgesteld op hem. En constant hem bijsturen. Meer lopen, minder zagen, doe dit, doe dat, ...

Over het algemeen wordt hij wel te zwaar aangepakt imo. Als hij één van zijn mindere matchen speelt is het doorgaans écht wel slecht maar hij speelt zo veel vaker goed...

Laatst bewerkt:
Ik vind "fratsen" eerlijk gezegd toch een veel te stevig woord ... dat interview was niet slim, maar echt veel mis heeft die daar toch niet in gezegd.
Ja maar nu ga jij er vanuit dat de gemiddelde voetbalsupporter genoeg inlevingsvermogen en logisch denken bezit om dat interview, en zijn andere uitspraken à la ik vs the world, te relativeren en hem objectief te beoordelen.

Wat hierboven gezegd wordt klopt grotendeels wel. Lukaku is dan wel geen echt one-trick pony, hij rendeert wel enkel in bepaalde systemen. En Tuchel's systeem werkt voor geen meter voor hem. Het is maar de vraag wie aan het langste eind gaat trekken want beiden hebben een deel vh gelijk natuurlijk. Want met een ander type spits zal Tuchel meer punten pakken terwijl Romelu veel beter gaat renderen in een ander systeem.

Ja maar nu ga jij er vanuit dat de gemiddelde voetbalsupporter genoeg inlevingsvermogen en logisch denken bezit om dat interview, en zijn andere uitspraken à la ik vs the world, te relativeren en hem objectief te beoordelen.
Ik ga daar helemaal niet van uit, mijn inschatting van de gemiddelde voetbalsupporter is lager dan die van de gemiddelde holbewoner (no offense iedereen :unsure:). Ik vind het vooral ongelofelijk dat hij zo weinig krediet krijgt van Chelsea zelf. Lukaku is een voetballer die absolute wereldklasse is in bepaalde systemen, die een op-en-top professional is maar wél een handleiding heeft (enfin, dat heeft élke voetballer uiteraard*). Die heeft het volle vertrouwen nodig, en als trainer moet je daar eigenlijk een persoonlijke band mee opbouwen. Als je dan 100 miljoen dokt, om hem dan vervolgens in systemen laten spelen waar hij niet ten volle in rendeert, en hem met de grond gelijk maakt na een op zich onschuldig interview ... Ja, waar ben je dan mee bezig?

* Ik heb dat hier nog al gezegd, maar voor zo'n miljardenindustrie heb ik nog altijd het gevoel dat het voetbal, zowel qua bestuur als qua coaching, zeer amateuristisch is en het beleid (opnieuw zowel qua algemeen bestuur als qua coaching) meer gestuwd wordt door ego's en buikgevoel dan door cijfers, wetenschap of spelinzicht.

Laatst bewerkt:
Ik ga daar helemaal niet van uit, mijn inschatting van de gemiddelde voetbalsupporter is lager dan die van de gemiddelde holbewoner (no offense iedereen :unsure:). Ik vind het vooral ongelofelijk dat hij zo weinig krediet krijgt van Chelsea zelf.
Mja die zullen hun coach het voordeel vd twijfel geven zeker? Het is overduidelijk dat 1 vd 2 gaat moeten gaan dus ik denk dat Chelsea hoopt om Rom te verkopen voor minder verlies dan het ontslag van Tuchel zal kosten.

En non taken btw :D

Mja die zullen hun coach het voordeel vd twijfel geven zeker? Het is overduidelijk dat 1 vd 2 gaat moeten gaan dus ik denk dat Chelsea hoopt om Rom te verkopen voor minder verlies dan het ontslag van Tuchel zal kosten.

En non taken btw :D
Als lid van BG ben je (meestal :unsure:) geen gemiddelde voetbalsupporter meer natuurlijk ;)

DE vraag is meer moet Tuchel het systeem aanpassen aan Rom, of moet Rom zich aanpassen aan een ander systeem.

Natuurlijk het is zoals @chomo zegt met deftige flanken en voorzetten van James, Chilwell (en Mount) is het wel anders

Ik vind het onbegrijpelijk dat je een spits voor zoveel geld haalt om niet in zijn systeem te spelen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze het systeem moeten aanpassen, maar eerder dat ze hem niet hadden moeten halen. En uiteraard had hij misschien ook niet moeten tekenen. Geen idee wat er besproken is geworden bij de transfer. Het is natuurlijk ook geen jong onbekend talent meer waar je voor verrassingen komt mee te staan he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan